Instrukcję migracji danych opisaliśmy w sześciu punktach:
- na czym polega migracja z oprogramowania Symfonia MKP do programu Symfonia eBiuro
- jaki jest zakres danych, które system przeniesie do Symfonii eBiuro
- jak zrobić migrację biura rachunkowego
- jak zrobić synchronizację danych
- jak zrobić migrację firm obsługiwanych
- jak wgrać plikiem dodatkowe dane.
I. Na czym polega migracja z oprogramowania Symfonia MKP do programu Symfonia eBiuro
Podczas migracji system:
- założy konto dla firmy w programie Symfonia eBiuro
- założy konto użytkownika, który będzie logował się do programu
- przeniesie dane m. in. kontrahentów, towarów, rejestrów itd.
II. Jaki jest zakres danych, które system przeniesie do programu Symfonia eBiuro
Dane biura rachunkowego i klienta:
- Nazwa firmy
- Adres – ulica, numer domu, numer lokalu, miejscowość i kod pocztowy
- NIP i prefix
- Sposób prowadzenia księgowości – KPiR lub ryczałt ewidencjonowany
- Czy firma jest płatnikiem VAT
- Jaki jest okres rozliczania VAT – miesięcznie lub kwartalnie
- Jaki jest okres rozliczania podatku dochodowego – miesięcznie lub kwartalnie.
Dane użytkownika, który robi migrację:
- Imię i nazwisko – imię i nazwisko użytkownika Admin programu, jeśli jest określone
- Rola użytkownika – jest to zakres uprawnień w programie Symfonia eBiuro. Osoba, która robi migrację danych automatycznie otrzyma najwyższe uprawnienia, czyli rolę właściciel.
- e-mail – podany w oknie migracji
- hasło – podane w oknie migracji.
Ważne! |
Użytkownicy na profilach klientów nie są zakładani. Użytkownika dodaje pracownik biura rachunkowego. Aby to wykonać, postępuj zgodnie z punktem III instrukcji Jak dodać użytkownika na koncie biura rachunkowego i kontach klientów
|
Dane kontrahentów:
- NIP/ PESEL
- Nazwa firmy
- Adres – ulica, numer domu, numer lokalu, miejscowość i kod pocztowy
- Akronim.
Ważne! |
W programie Symfonia eBiuro rozróżniamy dwa typy kontrahentów: firmy oraz osoby fizyczne. Każdy kontrahent zmigrowany będzie traktowany jako firma.
|
Wzory księgowania – w Symfonii eBiuro ich nazwa to Kategorie księgowe
- Nazwa
- Typ – przychody lub koszty
- Kolumna KPiR
- Sposób rozliczania podatku dochodowego
- Sposób rozliczania podatku VAT.
III. Jak zrobić migrację biura rachunkowego
Aby zrobić migrację biura rachunkowego, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Krok 1. Uruchom MKP i zaloguj się na profil biura rachunkowego.
Krok 2. W prawym górnym rogu ekranu kliknij w przycisk Migracja do wersji online.
Krok 3. W oknie dialogowym kliknij przycisk Załóż profil firmy w Symfonia eBiuro.
Krok 4. Na formularzu, który zobaczysz:
- wybierz typ profilu Biuro Rachunkowe
- uzupełnij pola Adres e-mail oraz Hasło. Wpisz dane, którymi chcesz się logować do programu Symfonia eBiuro.
Warunki, jakie musi spełnić hasło:
- nie może być powtórzeniem adresu e-mail
- nie może zawierać znaków | ; < >
- maksymalna liczba znaków: 24
- minimalna liczba wymaganych znaków: 8
- musi zawierać wielką literę
- musi zawierać małą literę
- musi zawierać cyfrę
- musi zawierać znak specjalny.
Krok 5. Kliknij przycisk Załóż profil firmy w Symfonia eBiuro.
Krok 6. Rozpocznie się proces tworzenia profilu firmy w programie Symfonia eBiuro.
Krok 7. Gdy proces się zakończy zobaczysz ekran z informacją, że migrator założył profil firmy w Symfonii eBiuro.
W ramach tego widoku możesz:
- przejść do strony logowania programu Symfonia eBiuro (https://apps.symfonia.pl/auth/login)
- wykonać synchronizację bazy kontrahentów
- zobaczyć szczegółowy zapis logów. Logi są potrzebne tylko przy diagnozowaniu problemów z migracją.
Ważne! |
Konto w programie Symfonia eBiuro nie założy się jeśli firma, którą chcesz zmigrować istnieje już w bazie danych. Dotyczy to firm rejestrowanych w portalach: szybkafaktura.pl oraz skanuj.to W takiej sytuacji zobaczysz komunikat: |
Jeśli zobaczysz ten komunikat to znaczy, że konto nie zastało zmigrowane.
Ważne! |
Możliwe, że wynika to z formatu numeru NIP, który jest zapisany na Twoim koncie. Jeśli w Symfonia MKP masz zapisany numer NIP z myślnikami, skorzystaj z instrukcji Błąd: Firma posiada inny NIP niż ten podany w serwisie eBiuro. Załóż nowy profil firmy lub uzupełnij istniejący |
Jeśli do pracy w Symfonii eBiuro chcesz wykorzystać konto, które jest już zarejestrowane w naszej bazie, musisz wykonać synchronizacje danych.
IV. Jak zrobić synchronizację danych
Aby zrobić synchronizację danych w programie Symfonia eBiuro musisz mieć założone:
- konto firmy i
- konto użytkownika.
Jak zsynchronizować dane jeśli system utworzył konto podczas migracji danych i chcesz uzupełnić dane w programie Symfonia eBiuro.
Krok 1. Na ekranie, który zobaczysz po udanej migracji danych kliknij link Synchronizuj kartoteki kontrahentów i produktów.
Krok 2. Migrator automatycznie rozpocznie synchronizować dane. Na tym etapie zobaczysz pasek postępu procesu synchronizacji.
Krok 3. Gdy migracja się zakończy okno wyłączy się, a dane będą już dostępne w Symfonii eBiuro.
Jak zsynchronizować dane jeśli podczas migracji okazało się, że konto jest już w bazie danych programu Symfonia eBiuro i chcesz przesłać dane z MKP.
Krok 1. Na ekranie, który zobaczysz bezpośrednio po uruchomieniu migratora, kliknij link Zaloguj się.
Krok 2. W kolejnym oknie uzupełnij pola Adres e-mail oraz Hasło – podaj te same dane, co podczas rejestracji konta. Następnie kliknij przycisk Zaloguj się do profilu firmy w Symfonia eBiuro.
Jeśli dane do logowania będą prawidłowe, to dane zostaną zmigrowane na konto.
Jeśli dane do logowania nie będą prawidłowe, zobaczysz poniższy komunikat.
V. Jak zrobić migrację firm obsługiwanych
Jeśli jako biuro rachunkowe masz już założone konto w programie Symfonii eBiuro, możesz założyć profile firm dla swoich klientów.
Aby to zrobić, zastosuj się do poniższych instrukcji:
- pobierz i zainstaluj konektor – zrób to zgodnie z instrukcją Jak pobrać i zainstalować modułu integracji OCR
- zaloguj się do konektora – zrób to zgodnie z instrukcją Jak zalogować się do Modułu integracji OCR
- dodaj integrację z MKP – zrób to zgodnie z instrukcją Jak dodać integrację z systemem Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość
- załóż profile firm dla swoich klientów – zrób to zgodnie z instrukcją Jak założyć konta dla firm obsługiwanych przez biuro rachunkowe w Symfonii eBiuro
Podczas zakładania firmy Moduł Integracji OCR automatycznie zrobi pełną synchronizację. Oznacza to, że pobierze z MKP do Symfonii eBiuro dane kontrahentów, rejestry, serie i kategorie księgowe.
Synchronizację danych firmy można wykonać w dowolnym momencie. Aby ją zrobić, skorzystaj z instrukcji Jak zrobić synchronizację danych
Obejrzyj film instruktażowy: |
VI. Jak wgrać plikiem dodatkowe dane
Do programu Symfonia eBiuro za pomocą pliku możesz wgrać dodatkowe informacje z MKP. Są to:
- dane pracowników
- dane wspólników oraz osób współpracujących
- bilans otwarcia
Szczegółowe informacje znajdziesz w instrukcji Migrator 3.0 - Import danych kadrowych i bilansu otwarcia
VII. Jak się z nami skontaktować
Jeśli masz dodatkowe pytania zadzwoń do nas pod numer telefonu 22 455 56 33.
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Szczegółowe informacje, jak korzystać ze społeczności znajdziesz w instrukcji