[eBiuro] Aktualizacja maj 2025

Sławomir Firuta
Sławomir Firuta
  • Zaktualizowano

Miło nam poinformować o najnowszej aktualizacji naszej aplikacji, która wprowadza kluczowe zmiany, dostosowując ją do nadchodzących wymogów prawnych oraz oczekiwań użytkowników. 

Co nowego?

️1️⃣ Tworzenie i wysyłka JPK_V7 dla wielu firm – mechanizm tworzenia i wysyłki zagregowanej deklaracji JPK_V7 dla wielu podmiotów z tym samym NIP-em, przydatny, gdy w biurze rachunkowym rozliczamy podatnika prowadzącego jednocześnie działalność gospodarczą oraz inną aktywność podatkową, np. najem lub działalność rolniczą. Zmiana wynikająca ze zgłoszeń użytkowników w portalu Głos Klienta.

2️⃣ Rozliczenia firm – usprawnienia i nowości – możliwość przygotowania i wysyłki rozliczenia z informacją o podatku VAT przed faktyczną wysyłką deklaracji JPK_V7. Zmiana wynikająca ze zgłoszeń użytkowników w portalu Głos Klienta.

Najważniejsze zmiany:

Tworzenie i wysyłka JPK_V7 dla wielu firm – mechanizm, z którego można skorzystać w biurze rachunkowym w przypadku, gdy rozliczany klient prowadzi jednocześnie działalność gospodarczą oraz dokonuje innych czynności podatkowych rozliczanych jako kolejny podmiot (np. najem prywatny, działalność rolnicza, prowadzenie kilku oddziałów firmy z różnymi KPiR) a jednocześnie składa z wszystkich działalności jedną wspólną deklarację JPK_V7. Mechanizm obejmuje:

  • możliwość wywołania wspólnych rejestrów sprzedaży i zakupu VAT dla wielu działalności prowadzonych pod tym samym NIP-em
  • możliwość tworzenia i wysyłki ewidencji JPK_V7 zawierającej dane (w części ewidencyjnej i deklaracyjnej) stanowiące sumę zdarzeń z wielu działalności z tym samym NIP-em. 

Szerzej o tej funkcjonalności na naszych stronach.

Usprawnienia dla biur rachunkowych – Rozliczenia firm

Modyfikacja obsługi rozliczeń firm w kontekście rozliczeń VAT. Wprowadzamy modyfikację, dzięki której podstawimy automatycznie na rozliczeniu firm wartości VAT (do zapłaty, do zwrotu, do przeniesienia na kolejny okres) na podstawie ewidencji JPK_V7 o statusach: utworzony i wysłany. Dzięki zmianie zniknie konieczność wcześniejszej wysyłki ewidencji przed przygotowaniem informacji dla klienta.

Więcej o module Rozliczenia firm.

Inne interesujące nowości, zmiany i usprawnienia:

  • Procedura VAT-OSS – usprawnienie pobierania kursów walut Europejskiego Banku Centralnego, niezbędnych do sporządzenia deklaracji VIU-DO
  • Ryczałt – poprawa wyliczeń w przypadku, gdy w jednym z miesięcy pojawia się ujemny przychód
  • Ryczałt – modyfikacja algorytmu wyliczeń - zaokrąglenie podstawy opodatkowania
  • Metoda kasowa – modyfikacja dot. kursu waluty dla metody kasowej przy księgowaniu dokumentów walutowych
  • Opcja “Dodaj wpis” – modyfikacja oznaczeń typu dokumentu “paragon zakupu”
  • Opcja “Dodaj wpis” – możliwość wprowadzania danych o VAT na potrzeby deklaracji VAT-8 i VAT-9M bezpośrednio do rejestrów przy użyciu opcji “Dodaj wpis”. Więcej o wpisach dodawanych bezpośrednio do rejestrów księgowych w materiale.
  • Odksięgowanie dokumentów – dodatkowy komunikat przy używaniu masowych operacji odksięgowywania wpisów.
  • Lista dokumentów do zaksięgowania – możliwość wykonania reindeksacji dokumentów uszkodzonych przez użytkownika w trakcie księgowania dokumentów.

Zespół Symfonia eBiuro

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 2 z 2