Miło nam poinformować o najnowszej aktualizacji naszej aplikacji, która wprowadza kluczowe zmiany, dostosowując ją do nadchodzących wymogów prawnych oraz oczekiwań użytkowników.
Co nowego?
️1️⃣ Tworzenie i wysyłka JPK_V7 dla wielu firm – mechanizm tworzenia i wysyłki zagregowanej deklaracji JPK_V7 dla wielu podmiotów z tym samym NIP-em, przydatny, gdy w biurze rachunkowym rozliczamy podatnika prowadzącego jednocześnie działalność gospodarczą oraz inną aktywność podatkową, np. najem lub działalność rolniczą. Zmiana wynikająca ze zgłoszeń użytkowników w portalu Głos Klienta.
2️⃣ Rozliczenia firm – usprawnienia i nowości – możliwość przygotowania i wysyłki rozliczenia z informacją o podatku VAT przed faktyczną wysyłką deklaracji JPK_V7. Zmiana wynikająca ze zgłoszeń użytkowników w portalu Głos Klienta.
Najważniejsze zmiany:
Tworzenie i wysyłka JPK_V7 dla wielu firm – mechanizm, z którego można skorzystać w biurze rachunkowym w przypadku, gdy rozliczany klient prowadzi jednocześnie działalność gospodarczą oraz dokonuje innych czynności podatkowych rozliczanych jako kolejny podmiot (np. najem prywatny, działalność rolnicza, prowadzenie kilku oddziałów firmy z różnymi KPiR) a jednocześnie składa z wszystkich działalności jedną wspólną deklarację JPK_V7. Mechanizm obejmuje:
- możliwość wywołania wspólnych rejestrów sprzedaży i zakupu VAT dla wielu działalności prowadzonych pod tym samym NIP-em
- możliwość tworzenia i wysyłki ewidencji JPK_V7 zawierającej dane (w części ewidencyjnej i deklaracyjnej) stanowiące sumę zdarzeń z wielu działalności z tym samym NIP-em.
Szerzej o tej funkcjonalności na naszych stronach.
Usprawnienia dla biur rachunkowych – Rozliczenia firm:
Modyfikacja obsługi rozliczeń firm w kontekście rozliczeń VAT. Wprowadzamy modyfikację, dzięki której podstawimy automatycznie na rozliczeniu firm wartości VAT (do zapłaty, do zwrotu, do przeniesienia na kolejny okres) na podstawie ewidencji JPK_V7 o statusach: utworzony i wysłany. Dzięki zmianie zniknie konieczność wcześniejszej wysyłki ewidencji przed przygotowaniem informacji dla klienta.
Więcej o module Rozliczenia firm.
Inne interesujące nowości, zmiany i usprawnienia:
- Procedura VAT-OSS – usprawnienie pobierania kursów walut Europejskiego Banku Centralnego, niezbędnych do sporządzenia deklaracji VIU-DO
- Ryczałt – poprawa wyliczeń w przypadku, gdy w jednym z miesięcy pojawia się ujemny przychód
- Ryczałt – modyfikacja algorytmu wyliczeń - zaokrąglenie podstawy opodatkowania
- Metoda kasowa – modyfikacja dot. kursu waluty dla metody kasowej przy księgowaniu dokumentów walutowych
- Opcja “Dodaj wpis” – modyfikacja oznaczeń typu dokumentu “paragon zakupu”
- Opcja “Dodaj wpis” – możliwość wprowadzania danych o VAT na potrzeby deklaracji VAT-8 i VAT-9M bezpośrednio do rejestrów przy użyciu opcji “Dodaj wpis”. Więcej o wpisach dodawanych bezpośrednio do rejestrów księgowych w materiale.
- Odksięgowanie dokumentów – dodatkowy komunikat przy używaniu masowych operacji odksięgowywania wpisów.
- Lista dokumentów do zaksięgowania – możliwość wykonania reindeksacji dokumentów uszkodzonych przez użytkownika w trakcie księgowania dokumentów.
Zespół Symfonia eBiuro