Ważne! |
Zbiorcza deklaracja JPK_V7 jest dostępna dla firm:
|
I. Jak przygotować powiązanie pomiędzy firmami
Aby przygotować powiązanie pomiędzy firmami w programie Symfonia eBiuro, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
Krok 1: Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
Krok 2: Jeśli masz już dodane firmy z tym samym numerem NIP przejdź do Kroku 4.
Krok 3: Dodaj co najmniej dwie firmy z tym samym numerem NIP zgodnie z instrukcją Dodawanie firm obsługiwanych przez biuro rachunkowe
Krok 4: Przełącz się na firmę podległą.
Krok 5: Kliknij w prawym górnym rogu w ikonę awatara i wybierz Dane i Ustawienia.
Krok 6: Kliknij w zakładkę Biuro rachunkowe → Powiązania.
Krok 7: Zaznacz TAK pod komunikatem Zezwalaj na udostępnianie danych w ramach biura rachunkowego.
Krok 8: Kliknij Dodaj firmę. Odszukaj w kolumnie Nazwa firmy klienta z tym samym numerem NIP i kliknij Wybierz.
Krok 8: Wykonaj te same czynności od Kroku 4 do 8 na kolejnej firmie z tym samym numerem NIP.
II. Jak wygenerować zbiorczą deklarację JPK_V7
Aby wygenerować zbiorczą deklarację dla firm powiązanych, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
Krok 1: Sprawdź, czy na firmach powiązanych są dodane i zaksięgowane wszystkie dokumenty sprzedaży i zakupu.
Krok 2: Utwórz deklarację JPK_V7 zgodnie z instrukcją Jak wygenerować deklarację JPK_V7
Możesz na każdej firmie powiązanej utworzyć JPK_V7. Zobaczysz w deklaracji zsumowaną część deklaracyjną oraz część ewidencyjną z wykazem wszystkich faktur.
Ważne! |
Jeśli zaczniesz rozliczać wspólną deklarację JPK_V7 np. dla działalności gospodarczej i najmu prywatnego w trakcie roku, nie zmienisz ręcznie limitu najmu z 8,5% na 12%. Wprowadź na firmie, na której rozliczasz najem dokumenty od początku roku. System nie zlicza limitu najmu z powiązanych firm. Każda firma ma swój własny limit. Instrukcje, które dotyczą najmu prywatnego znajdziesz w Centrum Pomocy: |
III. Jak wygenerować zbiorczą Ewidencję sprzedaży VAT lub Ewidencję zakupu VAT
Aby wygenerować zbiorczą ewidencję, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
Krok 1: Sprawdź, czy na firmach powiązanych są dodane i zaksięgowane wszystkie dokumenty sprzedaży i zakupu.
Krok 2: Kliknij w zakładkę Księgowość → Ewidencje.
Krok 3: Wybierz miesiąc w polu Miesiąc księgowy.
Krok 4: Dla raportu Ewidencja sprzedaży VAT lub Ewidencja Zakupu VAT kliknij Opcje i wybierz jedną z pozycji Pobierz PDF lub Podgląd.
Krok 5: Zaznacz pole Połącz dane z powiązanych firm i kliknij przycisk Generuj.
Krok 6: Na ostatniej stronie ewidencji zobaczysz listę firm, których dotyczy raport.