Ważne! |
Rozliczenia firm znajdziesz na głównym koncie biura rachunkowego. |
Aby wygenerować rozliczenie dla wybranej firmy, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Krok 1: Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
Krok 2: Wybierz konto główne biura rachunkowego.
Krok 3: Kliknij w przycisk Rozliczenia firm → Rozliczenia firm.
Krok 4: Wybierz miesiąc w polu Miesiąc księgowy.
Krok 5: Odszukaj firmę na liście. Możesz skorzystać z pola Szukam firmy.
Krok 6: Jeśli chcesz zobaczyć ilość zaksięgowanych dokumentów sprzedażowych i zakupowych u klienta, kliknij w wierszu firmy pomiędzy kwotami i zobaczysz Szczegóły z informacją:
- Status subskrypcji
- Dokumenty kosztowe ─ ilość
- Dokumenty sprzedażowe ─ ilość.
Krok 7: Kliknij przy firmie Opcje → Utwórz.
Krok 8: Zobaczysz okno Rozliczenie klienta. Pola Przychód działalności i Koszty działalności system uzupełni automatycznie na podstawie zaksięgowanych dokumentów i po wygenerowaniu z podziałem na formę księgowości:
- KPiR ─ PIT-5
- ryczałt ─ Ewidencja przychodów.
Krok 9: Wskaż z listy lub uzupełnij pola:
- Rodzaj podatku
Ważne! |
Dla ryczałtu podstawi się PPE. |
- Termin płatności
- Konto do wpłaty
- Kwota.
Krok 10: Jeśli potrzebujesz dodaj kolejne pozycje. Aby to zrobić, kliknij przycisk Dodaj kolejny i uzupełnij pola.
Krok 11: Dodaj:
- obligatoryjnie ─ wiadomość do klienta w polu Notatka, do 4095 znaków
- opcjonalnie ─ załączniki, kliknij przycisk Wybierz plik i wskaż pliki do przesyłki do 20MB.
Krok 12: Kliknij przycisk Zapisz lub Zapisz i Wyślij.
Ważne! |
System wyśle rozliczenie do użytkownika, który na koncie klienta ma rolę Właściciel oraz zarząd/pełnomocnik/księgowy. Jeśli na koncie klienta nie ma takiego użytkownika, system wyśle rozliczenie do opiekuna księgowego. Tytuł maila to Podsumowanie miesiąc/rok np. Podsumowanie 11/2024. |