Ważne! |
Rozliczenia firm znajdziesz na głównym koncie biura rachunkowego. |
I. Jak wygenerować rozliczenie dla firmy
Aby wygenerować rozliczenie dla wybranej firmy, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Krok 1: Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
Krok 2: Wybierz konto główne biura rachunkowego.
Krok 3: Kliknij w przycisk Rozliczenia firm → Rozliczenia firm.
Krok 4: Wybierz miesiąc w polu Miesiąc księgowy.
Krok 5: Odszukaj firmę na liście. Możesz skorzystać z pola Szukam firmy.
Krok 6: Jeśli chcesz zobaczyć ilość zaksięgowanych dokumentów sprzedażowych i zakupowych u klienta, kliknij w wierszu firmy pomiędzy kwotami i zobaczysz Szczegóły z informacją:
- Status subskrypcji
- Dokumenty kosztowe ─ ilość
- Dokumenty sprzedażowe ─ ilość.
Krok 7: Kliknij przy firmie Opcje → Utwórz.
Krok 8: Zobaczysz okno Rozliczenie klienta. Pola Przychód działalności i Koszty działalności system uzupełni automatycznie na podstawie zaksięgowanych dokumentów i wygenerowanych zaliczek na podatek dochodowy.
Krok 9: Pole Różnica VAT uzupełni się automatycznie na podstawie utworzonej deklaracji JPK_V7.
Krok 10: Wskaż z listy lub uzupełnij pola:
- Rodzaj podatku
Ważne! |
Dla ryczałtu podstawi się PPE. |
- Termin płatności
- Konto do wpłaty
- Kwota.
Krok 11: Jeśli potrzebujesz dodaj kolejne pozycje. Aby to zrobić, kliknij przycisk Dodaj kolejny i uzupełnij pola.
Krok 12: Dodaj opcjonalnie:
- wiadomość do klienta w polu Notatka, do 4095 znaków
- załączniki − kliknij przycisk Wybierz plik i wskaż pliki, do 20MB.
Krok 13: Kliknij przycisk Zapisz lub Zapisz i Wyślij.
Ważne! |
System wyśle rozliczenie do użytkownika, który na koncie klienta ma rolę Właściciel oraz zarząd/pełnomocnik/księgowy. Jeśli na koncie klienta nie ma takiego użytkownika, system wyśle rozliczenie do opiekuna księgowego. Tytuł maila to Podsumowanie miesiąc/rok np. Podsumowanie 11/2024. |
II. Jak wygenerować kolejne rozliczenie dla firmy
Krok 1: Jeśli chcesz wygenerować ponownie rozliczenie miesiąca dla tego samego klienta, kliknij przycisk Opcje − Utwórz kolejne.
Krok 2: Następnie wykonaj kroki od 8 do 12, które są opisane w punkcie I. Jak wygenerować rozliczenie dla firmy.
Krok 3: Poprzednie utworzone rozliczenia zobaczysz w zakładce Historia. Aby je wyświetlić, kliknij w wierszu firmy pomiędzy kwotami.
Krok 4: Przejdź do zakładki Historia i zobaczysz m.in. informacje:
- Data − data wysyłki
- Zdarzenie − status rozliczenia.
Krok 5: Kliknij Opcje − Podgląd, aby zobaczyć poprzednie rozliczenie.
Krok 6: Możesz generować dowolną ilość rozliczeń miesiąca dla tego samego klienta.
III. Jak sprawdzić status rozliczenia dla firmy
Krok 1: Kliknij w przycisk Rozliczenia firm → Rozliczenia firm.
Krok 2: Wybierz miesiąc w polu Miesiąc księgowy.
Krok 3: Zobaczysz kolumnę Status rozliczenia. Dostępne statusy:
- Do utworzenia − nie jest jeszcze utworzone
- Utworzone − jest utworzone
- Wysłane − jest utworzone i wysłane
- Odebrane − jest utworzone i wysłane. Mail został odebrany i otworzony.
Krok 4: Jeśli chcesz sprawdzić datę utworzonego statusu, najedź kursorem na zieloną ikonę znaku zapytania.
Krok 5: Aby przefiltrować rozliczenia firm według statusów, wskaż jedną z opcji w polu Status rozliczenia:
- Wszystkie
- Utworzone − niewysłane
- Do utworzenia
- Utworzone − wysłane.