[eBiuro] Jak wygenerować rozliczenie firmy

Renata Andrzejewska
Renata Andrzejewska
  • Zaktualizowano

 

Ważne! 

 Rozliczenia firm znajdziesz na głównym koncie biura rachunkowego.

I. Jak wygenerować rozliczenie dla firmy

Aby wygenerować rozliczenie dla wybranej firmy, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

Krok 1: Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.

Krok 2: Wybierz konto główne biura rachunkowego.

Krok 3: Kliknij w przycisk Rozliczenia firmRozliczenia firm.

Krok 4: Wybierz miesiąc w polu Miesiąc księgowy.

Krok 5: Odszukaj firmę na liście. Możesz skorzystać z pola Szukam firmy.

Krok 6: Jeśli chcesz zobaczyć ilość zaksięgowanych dokumentów sprzedażowych i zakupowych u klienta, kliknij w wierszu firmy pomiędzy kwotami i zobaczysz Szczegóły z informacją:

  • Status subskrypcji 
  • Dokumenty kosztowe ─ ilość
  • Dokumenty sprzedażowe ─ ilość.

Krok 7: Kliknij przy firmie Opcje Utwórz.

Krok 8: Zobaczysz okno Rozliczenie klienta. Pola Przychód działalności i Koszty działalności system uzupełni automatycznie na podstawie zaksięgowanych dokumentów i wygenerowanych zaliczek na podatek dochodowy.

Krok 9: Pole Różnica VAT uzupełni się automatycznie na podstawie utworzonej deklaracji JPK_V7.


Krok 10: Wskaż z listy lub uzupełnij pola:

  • Rodzaj podatku

Ważne! 

  Dla ryczałtu podstawi się PPE.

  • Termin płatności
  • Konto do wpłaty
  • Kwota.

Krok 11: Jeśli potrzebujesz dodaj kolejne pozycje. Aby to zrobić, kliknij przycisk Dodaj kolejny i uzupełnij pola.



Krok 12:
Dodaj opcjonalnie:

  • wiadomość do klienta w polu Notatka, do 4095 znaków
  • załączniki − kliknij przycisk Wybierz plik i wskaż pliki, do 20MB.

 

Krok 13: Kliknij przycisk Zapisz lub Zapisz i Wyślij

Ważne! 

System wyśle rozliczenie do użytkownika, który na koncie klienta ma rolę Właściciel oraz zarząd/pełnomocnik/księgowy. Jeśli na koncie klienta nie ma takiego użytkownika, system wyśle rozliczenie do opiekuna księgowego.

Tytuł maila to Podsumowanie miesiąc/rok np. Podsumowanie 11/2024.

 

II. Jak wygenerować kolejne rozliczenie dla firmy

Krok 1:  Jeśli chcesz wygenerować ponownie rozliczenie miesiąca dla tego samego klienta, kliknij przycisk OpcjeUtwórz kolejne.

Krok 2: Następnie wykonaj kroki od 8 do 12, które są opisane w punkcie I. Jak wygenerować rozliczenie dla firmy.

Krok 3: Poprzednie utworzone rozliczenia zobaczysz w zakładce Historia. Aby je wyświetlić, kliknij w wierszu firmy pomiędzy kwotami.

Krok 4: Przejdź do zakładki Historia i zobaczysz m.in. informacje:

  • Data − data wysyłki
  • Zdarzenie − status rozliczenia.

Krok 5: Kliknij OpcjePodgląd, aby zobaczyć poprzednie rozliczenie.

Krok 6: Możesz generować dowolną ilość rozliczeń miesiąca dla tego samego klienta.

 

III. Jak sprawdzić status rozliczenia dla firmy

Krok 1: Kliknij w przycisk Rozliczenia firm → Rozliczenia firm.

Krok 2: Wybierz miesiąc w polu Miesiąc księgowy.

Krok 3: Zobaczysz kolumnę Status rozliczenia. Dostępne statusy:

  • Do utworzenia − nie jest jeszcze utworzone
  • Utworzone − jest utworzone
  • Wysłane − jest utworzone i wysłane
  • Odebrane − jest utworzone i wysłane. Mail został odebrany i otworzony.

Krok 4: Jeśli chcesz sprawdzić datę utworzonego statusu, najedź kursorem na zieloną ikonę znaku zapytania.

Krok 5: Aby przefiltrować rozliczenia firm według statusów, wskaż jedną z opcji w polu Status rozliczenia:

  • Wszystkie
  • Utworzoneniewysłane
  • Do utworzenia
  • Utworzonewysłane.

 

 

 

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 1 z 2