Aby dodać wpis bezpośrednio w KPiR, Ewidencji przychodów lub Rejestrze VAT, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Krok 1: Przejdź do listy zaksięgowanych dokumentów w Księgowość → Księgowanie dokumentów → Zaksięgowane przychody lub Zaksięgowane koszty.
Krok 2: Kliknij w Dodaj wpis.
Krok 3: Uzupełnij pola na formularzu odpowiednimi danymi z dokumentu.
Na formularzu poza standardowymi polami dostępne są opcje:
- Wewnątrzwspólnotowa – zaznacz jeśli dokonujesz transakcji takich jak import usług czy wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
- Przeliczanie automatyczne – umożliwia wpisanie innych kwot, niż automatycznie wyliczone przez program
- Przywróć dane z dokumentu – umożliwia przywrócenie stanu dokumentu z ostatnio zapisanej zmiany
- Księgowanie do KPiR – wyłącz tę sekcję, jeśli chcesz zaksięgować dane tylko do Rejestru VAT
- Księgowanie Rejestru VAT – wyłącz tę sekcję, jeśli chcesz zaksięgować dane tylko do KPiR.
Ważne! |
Sekcja Księgowanie Rejestru VAT jest również dostępna dla podatników zwolnionych z VAT, którzy generują deklaracje VAT-8 lub VAT-9M.
|
- Księguj na koniec miesiąca – po zaznaczeniu tej opcji dokument jest doksięgowany jako ostatni w KPiR, Ewidencji sprzedaży VAT, Ewidencji zakupu VAT, JPK_PKPiR oraz JPK_V7.
Krok 4: Kliknij przycisk Księguj.
Ważne! |
Wartości pomiędzy kolumnami Księgowanie do KPIR i Księgowanie Rejestru VAT nie są przenoszone. Jeśli dodajesz dokument jednocześnie do KPIR i VAT wpisz wartości po obu stronach. |