[eBiuro] Dodawanie wpisów bezpośrednio do KPiR/Ewidencji przychodów oraz Rejestru VAT

Adam Szymański
Adam Szymański
  • Zaktualizowano

Aby dodać wpis bezpośrednio w KPiR, Ewidencji przychodów lub Rejestrze VAT, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

Krok 1: Przejdź do listy zaksięgowanych dokumentów w Księgowość Księgowanie dokumentów Zaksięgowane przychody lub Zaksięgowane koszty.

Krok 2: Kliknij w Dodaj wpis.

Krok 3: Uzupełnij pola na formularzu odpowiednimi danymi z dokumentu.

Na formularzu poza standardowymi polami dostępne są opcje:

  • Wewnątrzwspólnotowa – zaznacz jeśli dokonujesz transakcji takich jak import usług czy wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
  • Przeliczanie automatyczne – umożliwia wpisanie innych kwot, niż automatycznie wyliczone przez program
  • Przywróć dane z dokumentu – umożliwia przywrócenie stanu dokumentu z ostatnio zapisanej zmiany
  • Księgowanie do KPiR wyłącz tę sekcję, jeśli chcesz zaksięgować dane tylko do Rejestru VAT
  • Księgowanie Rejestru VAT – wyłącz tę sekcję, jeśli chcesz zaksięgować dane tylko do KPiR

Ważne! 

Sekcja Księgowanie Rejestru VAT jest również dostępna dla podatników zwolnionych z VAT, którzy generują deklaracje VAT-8 lub VAT-9M
Aby w takiej sytuacji zaksięgować dane tylko do rejestru VAT:

  • w prawym górnym rogu kliknij w ikonę awatara i wybierz Dane i ustawienia
  • wybierz Ustawienia księgowe Ustawienia księgowe i zaznacz pozycję Dokonuję zakupu usług poza PL i/lub dokonuję WNT.

 

  • Księguj na koniec miesiąca – po zaznaczeniu tej opcji dokument jest doksięgowany jako ostatni w KPiR, Ewidencji sprzedaży VAT, Ewidencji zakupu VAT, JPK_PKPiR oraz JPK_V7.

Krok 4: Kliknij przycisk Księguj.

Ważne! 

Wartości pomiędzy kolumnami Księgowanie do KPIR i Księgowanie Rejestru VAT nie są przenoszone. Jeśli dodajesz dokument jednocześnie do KPIR i VAT wpisz wartości po obu stronach.

 

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 2 z 5