W programie Symfonia eBiuro możesz dodawać wpisy bezpośrednio do KPIR, Ewidencji Przychodów i Rejestru VAT.
I. Rodzaje dokumentów dodawanych przez Dodaj wpis
- dokumenty przychodowe i kosztowe
- wpisy do KPiR (lub Ewidencji przychodów) i ewidencji VAT
- tylko do KPiR (lub Ewidencji przychodów) wyłączając sekcję Księgowanie do Rejestru VAT
- tylko do VAT wyłączając sekcję Księgowanie do KPiR (lub Ewidencji przychodów).
II. Dodawanie wpisów
Aby dodać wpis bezpośrednio w KPiR, Ewidencji przychodów lub Rejestrze VAT, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Krok 1: Przejdź do listy zaksięgowanych dokumentów w Księgowość → Księgowanie dokumentów → Zaksięgowane przychody lub Zaksięgowane koszty.
Krok 2: Kliknij w Dodaj wpis.
Krok 3: Uzupełnij pola na formularzu odpowiednimi danymi z dokumentu.
Na formularzu poza standardowymi polami dostępne są opcje:
- Wewnątrzwspólnotowa – zaznacz jeśli dokonujesz transakcji takich jak import usług czy wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
- Przeliczanie automatyczne – opcja umożliwia wpisanie innych kwot, niż automatycznie wyliczone przez program
- Przywróć dane z dokumentu – opcja umożliwia przywrócenie stanu dokumentu z ostatnio zapisanej zmiany
- Księguj na koniec miesiąca – po zaznaczeniu tej opcji dokument jest doksięgowany jako ostatni w KPiR, Ewidencji sprzedaży VAT, Ewidencji zakupu VAT, JPK_PKPiR oraz JPK_V7.
Krok 4: Kliknij przycisk Księguj.
Ważne! |
Wartości kwotowe pomiędzy kolumnami Księgowanie do KPIR i Księgowanie Rejestru VAT nie są przenoszone. Jeśli dodajesz dokument jednocześnie do KPIR i VAT pamiętaj o wpisaniu kwot do dwóch kolumn. |
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Szczegółowe informacje, jak korzystać ze społeczności znajdziesz w instrukcji