Z przyjemnością prezentujemy najnowsze aktualizacje w programie Symfonia eBiuro!
W odpowiedzi na potrzeby naszych użytkowników, stale rozwijamy nasze oprogramowanie, dodając nowe funkcje, poprawiając wydajność i zapewniając jeszcze lepsze wsparcie dla prowadzenia biznesu. Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi ulepszeniami, które mają na celu ułatwienie zarządzania firmą i poprawę efektywności pracy.
1. Nowy, uproszczony wygląd rejestrowania dokumentów przychodowych
W programie Symfonia eBiuro dla dokumentów przychodowych dostępna jest uproszczona wersja widoku wprowadzania dokumentu. Funkcja jest dostępna dla wszystkich użytkowników, którzy mają dostęp do wystawiania dokumentów. Dzięki nowej funkcjonalności użytkownicy otrzymują:
- mniej przewijania ekranu (scrollowania)
- widoczny efekt księgowy wprowadzanego dokumentu (Wyliczenie księgowe)
- ukrycie mniej przydatnych/rzadziej używanych opcji dodatkowych
- uproszczone/szybsze wprowadzanie danych (włączone domyślnie wg stawek vat)
Uproszczony wygląd rejestrowania dokumentów dostępny jest zarówno dla przychodów (wydanie majowe), jak i kosztów (wydanie kwietniowe).
Więcej informacji o wprowadzaniu przychodów w artykule, a o wprowadzaniu kosztów tutaj
2. Usprawnienia w obszarze księgowania zaawansowanego dokumentów
Zmieniamy wygląd księgowania zaawansowanego uzupełniając go dodatkowe opcje, ale również modyfikujemy podejście do dokumentów zaksięgowanych tak, by rozgraniczyć poszczególne opcje:
- zachowujemy możliwość całkowitego odksięgowania dokumentu;
- dokument zaksięgowany w edycji zachowuje dane wprowadzone przez księgowego;
- akcja przywrócenia danych z dokumentu odtwarza pierwotne dane źródłowe sprzed księgowania.
Więcej informacji o zmianach w artykule
3. Zautomatyzowana Metoda kasowa VAT
Dzięki oznaczeniom dokumentu ("metoda kasowa") uzależniamy moment ujęcia w VAT wpisu od jego zapłaty. Uzupełnienie płatności na dokumencie wykryte przy jego edycji aktualizuje rozliczenie VAT (w różnych okresach) w sposób automatyczny.
4. Kategoria księgowa do obsługi leasingu samochodów osobowych powyżej 150 tys. zł.
Udostępniamy możliwość utworzenia nowej kategorii księgowej dedykowanej obsłudze leasingu wg własnego współczynnika odliczenia vat. Parametr pozwoli na prostą obsługę wprowadzania kosztów leasingu za samochody osobowe, których wartość przekracza limit 150 tysięcy i odliczenie wymaga zastosowania indywidualnego współczynnika. Więcej informacji w artykule
5. Przełącznik netto/brutto na dokumentach OCR
Zmiana wyliczania podsumowania dokumentów w module OCR. Nowy znacznik umożliwia sterowanie wyliczeniem podsumowania faktury wprowadzonej przez OCR (możliwość zmiany odczytanego parametru netto/brutto). Wraz z możliwością zmiany parametru wg pozycji/wg wartości zapewni możliwość precyzyjnego uzgodnienia wartości dokumentu w aplikacji z dokumentem źródłowym.
Więcej informacji o zmianach w artykule
6. Kadry i płace – znacznik „uprawniony do wypłaty zasiłków ZUS” na firmie
Wprowadzenie znacznika w ustawieniach firmy ułatwi zarządzanie wyliczeniami wynagrodzeń za zasiłki chorobowe oraz prezentację danych w deklaracjach ZUS RSA. Parametr jest globalny dla firmy i wpływa na wszystkie nowe wpisy do ewidencji czasu pracy oraz dokonywane na ich podstawie wypłaty.
Po więcej informacji zapraszamy tutaj
7. Deklaracje DRA - szczegóły wyliczenia dochodu składkowego
Aby ułatwić i zapewnić przejrzystość informacji dodajemy szczegółowe informacje o wyliczeniu dochodu składkowego, warunkującego podstawę składki zdrowotnej właściciela przy tworzeniu deklaracji DRA i RCA.
Po więcej informacji zapraszamy tutaj
Dodatkowe zmiany w ergonomii jakimi zajęliśmy się w tym miesiącu:
- JPK_V7 - Opcja rozliczania podatku należnego lub jednocześnie należnego i naliczonego dla niektórych typów transakcji VAT - więcej szczegółów
- Kokpit kadrowego w Biurze Rachunkowym - dedykowany kokpit dla użytkowników obsługujących kadry i płace
- Dodanie opcji "cofnij wysyłkę" gdy wysyłka e-deklaracji JPK_V7 zostanie zawieszona prze Ministerstwo Finansów - więcej o podpisywaniu i wysyłce deklaracji
- Dowody Wewnętrzne na różnice kursowe - poprawa działania przy braku domyślnej numeracji DW
- Dowody Wewnętrzne za ZUS - poprawa obsługi składek pracodawcy i pracowników (w tym funduszy FP i FGŚP)
- Wydruki - poprawa prezentacji danych dla adresów bez ulicy
- Kadry i Płace - zniesienie wymagalności ulicy w danych adresowych
- Kadry i Płace - poprawa wyliczeń składki zdrowotnej dla umów o wartościach poniżej minimalnej i ulgach 1/24 i 1/36
- Kadry i Płace - poprawa obsługi PPK na wypłatach
- Aktualizacja komponentu Szafir
- Numer referencyjny oryginału JPK_V7 po wysyłce duplikatu deklaracji
- Numer referencyjny na VAT-UEK
- Wyszukiwanie dokumentów KP i KW - dodano wyszukiwanie po numerze dowodu księgowego i nazwie kontrahenta
- Ustawienia ZUS pracownika - opcja "uwzględniaj osobę współpracującą w deklaracji ZUS"
Dziękujemy!
Zespół Symfonia eBiuro