W programie Symfonia eBiuro możesz rozliczyć leasing samochodu osobowego do limitu:
- 225 tysięcy dla aut elektrycznych
- 150 tysięcy dla aut pozostałych
Aby prawidłowo to wykonać musisz:
- utworzyć kategorię księgową
- wprowadzić fakturę kosztową
- zaksięgować wprowadzoną fakturę.
I. Jak dodać kategorię księgową
Krok 1: Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
Krok 2: Kliknij w awatar w prawym górnym rogu i wybierz pozycję Dane i ustawienia → Ustawienia księgowe → Kategorie → Dodaj kategorie.
Krok 3: Uzupełnij formularz według poniższego wzoru.
Pola, które musisz uzupełnić:
- Nazwa – wpisz nazwę kategorii
- Typ – wskaż Koszty
- Kolumna KPiR – wskaż Pozostałe wydatki
- Metoda rozliczenia podatku – wskaż Koszt uzyskania przychodu z wartości współczynnika
- Procentowy limit odliczenia w leasingu – wpisz współczynnik według, którego będą przeliczane wartości z faktury.
- Metoda rozliczenia VAT – wskaż odpowiednią pozycję z listy.
Przykład:
II. Jak wprowadzić dokument kosztowy
Krok 1: Kliknij Dodaj koszt.
Krok 2: Kliknij wybierz plik z dysku lub Zarejestruj dokument.
Krok 3: Dla dokumentu z OCR:
- zweryfikuj pola
- przypisz utworzoną kategorię księgową.
Krok 4: Dla dokumentu wprowadzonego ręcznie:
- uzupełnij pola formularza
- przypisz utworzoną kategorię księgową.
III. Jak zaksięgować dokument kosztowy
Krok 1: Przejdź do Księgowość → Księgowanie dokumentów → Księguj koszty.
Krok 2: Odszukaj dokument na liście faktur do zaksięgowania. W tym widoku wartości z faktury są już przeliczone według ustawień z kategorii księgowej.
Krok 3: Kliknij Księguj przy dokumencie.
Te same wartości są prezentowane na wydruku KPiR.