Instrukcję migracji danych opisaliśmy w sześciu punktach:
- na czym polega migracja z oprogramowania Symfonia MKP do programu Symfonia eBiuro
- jaki jest zakres danych, które system przeniesie do Symfonii eBiuro
- jak zrobić migrację danych
- jak zrobić synchronizację danych
- jak zrobić migrację dodatkowych danych przez Moduł Integracji OCR
- jak wgrać plikiem dodatkowe dane.
I. Na czym polega migracja z oprogramowania Symfonia MKP do programu Symfonia eBiuro
Podczas migracji system:
- założy konto dla firmy w programie Symfonia eBiuro
- założy konto użytkownika, który będzie logował się do programu
- przeniesie dane m. in. kontrahentów, towarów, rejestrów itd.
II. Jaki jest zakres danych, które system przeniesie do programu Symfonia eBiuro
Dane firmy:
- Nazwa firmy
- Adres – ulica, numer domu, numer lokalu, miejscowość i kod pocztowy
- NIP i prefix
- Sposób prowadzenia księgowości – KPiR lub ryczałt ewidencjonowany
- Czy firma jest płatnikiem VAT
- Jaki jest okres rozliczania VAT – miesięcznie lub kwartalnie
- Jaki jest okres rozliczania podatku dochodowego – miesięcznie lub kwartalnie.
Dane użytkownika, który robi migrację:
- Imię i nazwisko – imię i nazwisko użytkownika Admin programu, jeśli jest określone
- Rola użytkownika – jest to zakres uprawnień w programie Symfonia eBiuro. Osoba, która robi migrację danych automatycznie otrzyma najwyższe uprawnienia, czyli rolę właściciel.
- e-mail – podany w oknie migracji
- hasło – podane w oknie migracji.
Dane kontrahentów:
- NIP/ PESEL
- Nazwa firmy
- Adres – ulica, numer domu, numer lokalu, miejscowość i kod pocztowy
- Akronim.
Ważne! |
W programie Symfonia eBiuro rozróżniamy dwa typy kontrahentów: firmy oraz osoby fizyczne. Każdy kontrahent zmigrowany będzie traktowany jako firma.
|
Wzory księgowania – w Symfonii eBiuro ich nazwa to Kategorie księgowe
- Nazwa
- Typ – przychody lub koszty
- Kolumna KPiR
- Sposób rozliczania podatku dochodowego
- Sposób rozliczania podatku VAT.
III. Jak zrobić migrację danych
Aby zrobić migrację danych, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Krok 1. Uruchom MKP i zaloguj się na profil biura rachunkowego.
Krok 2. W prawym górnym rogu ekranu kliknij w przycisk Migracja do wersji online.
Krok 3. W oknie dialogowym kliknij przycisk Załóż profil firmy w Symfonia eBiuro.
Krok 4. Na formularzu, który zobaczysz:
- wybierz typ profilu Przedsiębiorca
- uzupełnij pola Adres e-mail oraz Hasło. Wpisz dane, którymi chcesz się logować do programu Symfonia eBiuro.
Warunki, jakie musi spełnić hasło:
- nie może być powtórzeniem adresu e-mail
- nie może zawierać znaków | ; < >
- maksymalna liczba znaków: 24
- minimalna liczba wymaganych znaków: 8
- musi zawierać wielką literę
- musi zawierać małą literę
- musi zawierać cyfrę
- musi zawierać znak specjalny.
Krok 5. Kliknij przycisk Załóż profil firmy w Symfonia eBiuro.
Krok 6. Rozpocznie się proces tworzenia profilu firmy w programie Symfonia eBiuro.
Krok 7. Gdy proces się zakończy zobaczysz ekran z informacją, że migrator założył profil firmy w Symfonii eBiuro.
W ramach tego widoku możesz:
- przejść do strony logowania programu Symfonia eBiuro (https://apps.symfonia.pl/auth/login)
- wykonać synchronizację bazy kontrahentów
- zobaczyć szczegółowy zapis logów. Logi są potrzebne tylko przy diagnozowaniu problemów z migracją.
Obejrzyj film instruktażowy: |
Ważne! |
Konto w programie Symfonia eBiuro nie założy się jeśli firma, którą chcesz zmigrować istnieje już w bazie danych. Dotyczy to firm rejestrowanych w portalach: szybkafaktura.pl oraz skanuj.to, które wchodzą w skład portfolio Symfonii. W takiej sytuacji zobaczysz komunikat: |
Jeśli zobaczysz ten komunikat to znaczy, że konto nie zastało zmigrowane. Do pracy w Symfonii eBiuro wykorzystaj konto, które jest już zarejestrowane. Aby pracować na takim koncie, musisz wykonać synchronizacje danych.
IV. Jak zrobić synchronizację danych
Aby zrobić synchronizację danych w programie Symfonia eBiuro musisz mieć założone:
- konto firmy i
- konto użytkownika.
Jak zsynchronizować dane jeśli system utworzył konto podczas migracji danych i chcesz uzupełnić dane w programie Symfonia eBiuro.
Krok 1. Na ekranie, który zobaczysz po udanej migracji danych kliknij link Synchronizuj kartoteki kontrahentów i produktów.
Krok 2. Migrator automatycznie rozpocznie synchronizować dane. Na tym etapie zobaczysz pasek postępu procesu synchronizacji.
Krok 3. Gdy migracja się zakończy okno wyłączy się, a dane będą już dostępne w Symfonii eBiuro.
Jak zsynchronizować dane jeśli podczas migracji okazało się, że konto jest już w bazie danych programu Symfonia eBiuro i chcesz przesłać dane z MKP.
Krok 1. Na ekranie, który zobaczysz bezpośrednio po uruchomieniu migratora, kliknij link Zaloguj się.
Krok 2. W kolejnym oknie uzupełnij pola Adres e-mail oraz Hasło – podaj te same dane, co podczas rejestracji konta. Następnie kliknij przycisk Zaloguj się do profilu firmy w Symfonia eBiuro.
Jeśli dane do logowania będą prawidłowe, to dane zostaną zmigrowane na konto.
Jeśli dane do logowania nie będą prawidłowe, zobaczysz poniższy komunikat.
V. Jak zrobić migrację dodatkowych danych
Poprzez Modułu integracji OCR możesz zmigrować rejestry i serie.
Aby to zrobić, zastosuj się do poniższych instrukcji:
- pobierz i zainstaluj konektor – zrób to zgodnie z instrukcją Jak pobrać i zainstalować modułu integracji OCR
- zaloguj się do konektora – zrób to zgodnie z instrukcją Jak zalogować się do Modułu integracji OCR
- dodaj integrację z MKP – zrób to zgodnie z instrukcją Jak dodać integrację z systemem Symfonia Start 2.0 Mała Księgowość
- utwórz powiązanie firmy dostępnej w konektorze z firmą w Symfonii eBiuro – zrób to zgodnie z instrukcją Jak utworzyć powiązanie między firmą w konektorze, a firmą w Symfonii eBiuro
- zrób synchronizację danych – zrób to zgodnie z instrukcją Jak zrobić synchronizację danych
Jeżeli w przyszłości zajdzie potrzeba ponownej synchronizacji danych firmy, wystarczy wykonać ją także przez konektor, dokładnie w takim sam sposób jak w ostatnim punkcie powyższej instrukcji.
VI. Jak wgrać plikiem dodatkowe dane
Do programu Symfonia eBiuro za pomocą pliku możesz wgrać dodatkowe informacje z MKP. Są to:
- dane pracowników
- dane wspólników oraz osób współpracujących
- bilans otwarcia
Szczegółowe informacje znajdziesz w instrukcji Migrator 3.0 - Import danych kadrowych i bilansu otwarcia
VII. Jak się z nami skontaktować
Jeśli masz dodatkowe pytania zadzwoń do nas pod numer telefonu 22 455 56 33.
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Szczegółowe informacje, jak korzystać ze społeczności znajdziesz w instrukcji