Dotyczy: OCR w https://apps.symfonia.pl/
Funkcja OCR pozwala na odczytywanie danych z dokumentów elektronicznych lub skanów, dzięki czemu nie ma konieczności wprowadzania ich ręcznie.
Jak przebiega proces ocr’owania dokumentów?
1. Przygotowujemy dokumenty do wczytania
Przygotować należy faktury elektroniczne lub skany faktur papierowych.
Więcej informacji na ten temat znajduje się w artykule Przygotowanie pliku do OCR
2. Dodajemy dokument do OCR
System umożliwia wczytywanie plików na kilka sposobów, także każdy Użytkownik może dostosować ten element do swoich indywidualnych potrzeb.
Więcej informacji na ten temat znajduje się w artykule Dodanie pliku do OCR.
3. Następuje etap przetwarzania
Na tym etapie system podzieli plik na pojedyncze faktury i odczytuje z nich dane, takie jak: dane kontrahenta, numer dokumentu, daty (wystawienia, zakończenia dostawy / wykonania usługi, termin płatności), pozycje itd.
4. Weryfikujemy dokumenty
Weryfikacja polega na sprawdzeniu poprawności rozpoznanych danych oraz ewentualnych ich poprawieniu.
Więcej informacji na ten temat znajduje się w artykule Weryfikacja dokumentu.
Na zaksięgowanym dokumencie można wykonywać różne operacje, takie jak: księgowanie, eksportowanie, zlecanie płatności itp.
Zalety korzystania z funkcji OCR:
- skrócenie czasu wprowadzania dokumentów
- digitalizacja faktur, dzięki czemu są one dostępne w chmurze 24/7
- daje możliwość do wykonywania różnych operacji na dokumencie