Dotyczy produktów: eBiuro
Jeśli korzystasz z integracji programów Symfonia eBiuro i Symfonia Finanse i Księgowość możesz zaimportować plany kont, rejestry i serie za pomocą pliku do programu Symfonia eBiuro.
Przygotowanie pliku
Aby przygotować plik, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
- Zaloguj się do programu Symfonia Finanse i Księgowość.
- Zaloguj się firmę, z której chcesz pobrać plik.
- Kliknij zakładkę Firma → Eksport modelu księgowego firmy.
- Zobaczysz dodatkowe okno Model księgowy firmy – ZAPIS. Uzupełnij pola dowolną treścią:
- Kategoria
- Nazwa.
- Kliknij przy polu Położenie w kwadrat z 3 kropkami. Zobaczysz okno z danymi z komputera. W polu Nazwa pliku uzupełnij nazwę.
- Kliknij przycisk Zapisz. W polu Położenie zobaczysz ścieżkę zapisu pliku na komputerze.
- Zaznacz w ramce Zapisz:
- Model księgowy
- Definicje dokumentów
- Definicje rejestrów.
- Kliknij przycisk OK.
- Zobaczysz komunikat Operacja eksportu zakończona poprawnie. Kliknij przycisk OK.
Import pliku
Aby zaimportować plik w programie Symfonia eBiuro pobrany z Symfonia Finanse i Księgowość, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Sprawdź i upewnij się, czy masz włączone ustawienie Pełna księgowość w programie Symfonia eBiuro w Dane i Ustawienia → Ustawienia księgowe → Sposób prowadzenia księgowości.
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
- Kliknij w prawym górnym rogu w ikonę awatara i wybierz Dane i Ustawienia.
- Odszukaj i kliknij w zakładkę Migracja danych → Symfonia Finanse i Księgowość.
- Kliknij Import modelu księgowego.
- Zobaczysz okno Import modelu księgowego. Kliknij w przycisk Wybierz plik z dysku lub przeciągnij plik w ramkę.
- Zaznacz:
- Serie
- Rejestr
- Plan kont
- Kliknij przycisk Wyślij.
- System zacznie importować dane. Zobaczysz komunikat Import modelu księgowego. Możesz kliknąć przycisk Zamknij.
-
Po zaimportowaniu danych w oknie Import modelu księgowego kliknij:
- Pobierz wynik lub
- Zakończ lub
- Zamknij.
Zaimportowane dane
Aby zobaczyć zaimportowane dane w programie Symfonia eBiuro, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
- Kliknij w prawym górnym rogu w ikonę awatara i wybierz Dane i Ustawienia → Ustawienia Księgowe.
- Zobaczysz listę danych w zakładce:
- Rejestry
- Serie
- Plany kont.
Tworzenie kategorii księgowej
Aby utworzyć plan kont w programie Symfonia eBiuro, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
- Kliknij w ikonę awatara w górnym prawym rogu i wybierz Dane i ustawienia.
- Wybierz z listy Ustawienia Księgowe → Kategorie.
- Kliknij przycisk Dodaj kategorię.
- Dodaj kategorię zgodnie z instrukcją Jak dodawać kategorie księgowe i przypisywać je do dokumentów
Na kategorii uzupełnij plany kont w polach Brutto, Netto i VAT.