Aby w programie Symfonia eBiuro wprowadzić fakturę zakupu z procedurą VAT SME, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Krok 1: Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
Krok 2: Wybierz Bazy → Kontrahenci → Dodaj kontrahenta.
Krok 3: Wskaż w polu NIP prefix kraju z Unii Europejskiej.
Krok 4: Zaznacz VAT SME. Zobaczysz uzupełnione dodatkowe pole NIP EX.
Krok 5: Dodaj kontrahenta zgodnie z instrukcją Jak dodać kontrahenta
Krok 6: Kliknij Dodaj koszt → Zarejestruj dokument.
Krok 7: Jeśli masz włączoną opcję Widok uproszczony, wyłącz ją.
Krok 8: Wskaż typ dokumentu Faktura zakupu.
Krok 9: Wskaż kontrahenta, który ma ustawioną procedurę VAT SME.
Krok 11: Wprowadź fakturę zakupu zgodnie z instrukcją Jak prowadzić fakturę kosztową