Składki społeczne i zdrowotna w kosztach Udzielono odpowiedzi
Jak prawidłowo w systemie zaksięgować w koszty zapłacone składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne? Nie chcę aby były odliczane w zaliczce na PIT. Próbowałam dodać przez DW z zaznaczeniem Wystaw za składki ZUS ( tylko dotyczyło społecznych, więc zdrowotna dodałam ręcznie) a w ustawieniach oznaczyłam Nie odliczaj składki społecznej/zdrowotnej od dochodu, a mimo to wartości pojawiają się na zaliczce PIT5L
Komentarze
Komentarze: 3
Składki ZUS mogą być w kosztach lub odliczanie oddzielnie od dochodu.
W KOSZTACH musi być DW i w ustawieniach (ustawienia podatkowe- zaznaczone nie odliczaj składki ZUS, zdrowotnej) Oczywiście w tej opcji DRA można generować i nie koliduje z ustawieniami.
OD DOCHODU musi być tylko DRA i w ustawieniach (ustawienia podatkowe- NIE zaznaczone nie odliczaj składki ZUS, zdrowotnej) eBiuro pobiera kwoty składek z DRE+ termin płatności
Ale przy tworzeniu DW składki ZUS do księgi zapisują się tylko społeczne. Na zdrowotną nie generuje się DW mimo takiego zaznaczenia. Chyba, że gdzieś jeszcze jest jakiś myk, który pozwala na automatyczne zaksięgowanie składki zdrowotnej do KPiR
Następnie trzeba ręcznie dodać taki dowód wewnętrzny ze składką zdrowotną w Księgowość > Dowody wewnętrzne > Wystaw dowód wewnętrzny > bez zaznaczania parametru 'Wystaw za składki ZUS', ponieważ jest to opcja tylko dla składek społecznych.
Zaloguj się, aby dodać komentarz.