koszty w proporcji VAT Planowany
Witam
Mam wątpliwość czy program prawidłowo księguje koszty w przypadku sprzedaży mieszanej.
Przykład:
Proporcja = 97%.
Usługi telekomunikacyjne. Netto 150,00 + 34,50 VAT.
Program do rejestru zakupu księguje netto = 145,50 (czyli 97% z 150,00) oraz VAT = 33,47 (97% z 34,50) co jest OK.
ALE dlaczego do PKPIR księguje również 145,50? Powinien księgować pełne netto = 150,00
Dlaczego program obniża koszty? Przecież tylko VATu powinienem mniej odliczyć.
Czy jest może jakieś dodatkowe księgowanie automatyczne wyrównujące tę kwotę?
A co z księgowaniem VATu, który jest nieodliczony z proporcji - wolno go zaksięgować w koszty? Czy program robi do tego jakiś raport? Czy trzeba ręcznie wszystko dłubać?
Komentarze
Komentarze: 5
Na przykładzie Pana dokumentu (150,00 netto + 34,50 VAT) system aktualnie obsługuje proporcję jak poniżej.
Po zaksięgowaniu dokumentu klikając przycisk Księguj:
Po zaksięgowaniu dokumentu przez księgowanie zaawansowane:
Także na chwilę obecną księgowanie zaawansowane nieprawidłowo księguje kwoty do KPiR.
VAT nieodliczony nie zwiększa kosztów w KPiR.
Obie powyższe kwestie są przedmiotem analizy po stronie Działu Rozwoju Oprogramowania.
Co za bzdura. Nieodliczony VAT wynikający z proporcji jest kosztem w KPIR. No jak my mamy program opierający się na tak specjalistycznej wiedzy, nie dziwię się, że to taki knot. Ciekawe, czy w pierwszym miesiącu pracy okaże się, że rok nie wystarczył na dokonanie poprawy.
Aktualne działanie rozliczania proporcji VAT nie jest rozwiązaniem docelowym. Do Działu Rozwoju Oprogramowania jest przekazane zapotrzebowanie na automatyczne doliczenia nieodliczonego podatku VAT do kosztów.
O wdrożeniach najważniejszych funkcji i zmian informujemy w Centrum pomocy w sekcji.
Przez rok wasi specjaliści nic nie zrobili. Ten program to wielka pomyłka. Zamiast przyspieszenia pracy biura, skomplikowała i wydłużyła proces.
Kiedy można liczyć na wdrożenie automatycznego rozwiązania ?
Rok to naprawdę dużo czasu.
Zaloguj się, aby dodać komentarz.