koszty w proporcji VAT
PlanowanyWitam
Mam wątpliwość czy program prawidłowo księguje koszty w przypadku sprzedaży mieszanej.
Przykład:
Proporcja = 97%.
Usługi telekomunikacyjne. Netto 150,00 + 34,50 VAT.
Program do rejestru zakupu księguje netto = 145,50 (czyli 97% z 150,00) oraz VAT = 33,47 (97% z 34,50) co jest OK.
ALE dlaczego do PKPIR księguje również 145,50? Powinien księgować pełne netto = 150,00
Dlaczego program obniża koszty? Przecież tylko VATu powinienem mniej odliczyć.
Czy jest może jakieś dodatkowe księgowanie automatyczne wyrównujące tę kwotę?
A co z księgowaniem VATu, który jest nieodliczony z proporcji - wolno go zaksięgować w koszty? Czy program robi do tego jakiś raport? Czy trzeba ręcznie wszystko dłubać?
-
Na przykładzie Pana dokumentu (150,00 netto + 34,50 VAT) system aktualnie obsługuje proporcję jak poniżej.
Po zaksięgowaniu dokumentu klikając przycisk Księguj:
- do KPiR trafia kwota 150,00
- do ewidencji VAT trafiają kwoty: 145,50 netto + 33,47 VAT
Po zaksięgowaniu dokumentu przez księgowanie zaawansowane:
- do KPiR trafia kwota 145,50
- do ewidencji VAT trafiają kwoty: 145,50 netto + 33,47 VAT
Także na chwilę obecną księgowanie zaawansowane nieprawidłowo księguje kwoty do KPiR.
VAT nieodliczony nie zwiększa kosztów w KPiR.
Obie powyższe kwestie są przedmiotem analizy po stronie Działu Rozwoju Oprogramowania.
0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 1