Zakup środka trwałego
Księgując zakup środka trwałego i wybierając w oknie kategorii ”Kolumna KPIR” nie ma możliwości wyboru "Środki trwałe", tylko którąś z rubryk kosztów. To powoduje, że po zaksięgowaniu dokumentu jest on widoczny w KPIR z wartością zerową – a nie powinien on tam być , tym bardziej mieć nadany kolejny numer KPIR. Teraz wprowadzając ten środek trwały do ewidencji musimy po raz drugi wpisywać z ręki dane z faktury, nie ma możliwości wykorzystania wcześniejszej rejestracji faktury. W R2 Księga nie było takiej sytuacji, wszystko łatwo i zgodnie ze sztuką księgową.
-
Jeżeli będzie Pan prowadził amortyzację środka trwałego w Symfonii eBiuro to proces powinien wyglądać następująco:
- wprowadzenie faktury kosztowej
- dodanie środka trwałego, na tym etapie trzeba dodać tą faktury kosztowej do środka trwałego
- zaksięgować fakturę -> ten dokument, przypisany do środka trwałego, będzie miał automatycznie wyłączoną sekcję księgowania do KPiR, będzie widoczna tylko sekcja księgowania do VAT, tak jak na poniższym screenie
Z Pana opisu wynika, że:
- faktura kosztowa za zakup środka trwałego jest księgowana do KPiR -> stało się tak dlatego, że faktura nie była powiązana z konkretnym środkiem trwałym w systemie
- dodając środek trwały nie można było wskazać uprzednio wprowadzonej faktury kosztowej -> stało się tak dlatego, że ta faktura została już zaksięgowana; zaksięgowanych faktur nie widać z poziomy formularza wprowadzania środka trwałego
0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.
Komentarze
Komentarze: 1