Artykuł zawiera informacje o:
- Usuwaniu faktury,
- Anulowaniu faktury,
- Zmianie numeru faktury w systemie,
- Definiowaniu własnej numeracji faktur.
Usunięcie dokumentu
Dokument możemy usunąć trwale lub anulować (anulowanie jest odwracalne).
Aby usunąć fakturę należy dla danego dokumentu kliknąć Opcje > Usuń.
Anulowanie dokumentu
Anulowanie faktury jest czynnością pozwalającą na oznaczenie dokumentu sprzedaży statusem anulowany.
Uwaga! W miejsce dokumentu anulowanego nie możemy wystawić faktury z tym samym numerem. Faktura anulowana nie jest uwzględniana w raportach.
Aby anulować fakturę należy dla danego dokumentu kliknąć Opcje>Anuluj i w kolejnym oknie podać powód anulowania.
Anulowanie faktury jest czynnością odwracalną. Dla faktury anulowanej jest dostępna funkcja Cofnij anulowanie (klawisz Opcje).
Edycja dokumentu - zmiana numeracji i zdefiniowanie własnej numeracji
Zmiana numeracji
Jest także możliwość edycji błędnej faktury i jej zapisania w miejsce starej lub usunięcie z systemu i wystawienia ponowne (ręcznie), ze starym numerem, który sami musimy zmienić w miejscu kolejnego numeru proponowanego nam przez system.
Aby zmienić numer faktury, przy kolejnym wystawieniu dokumentu wybieramy:
- Zmień (w Danych podstawowych, pod numerem faktury),
- następnie Edytuj, żeby zmienić numerację domyślną,
- w polu Wstaw ręcznie kolejny numer wpisujemy numer usuniętej faktury.
Zdefiniowane własnej numeracji faktur:
Aby zdefiniować własną numerację należy wybrać:
- Zmień (w Danych podstawowych, pod numerem faktury),
- Następnie wybieramy przycisk Nowa +,
- w polu numeracja własna definiujemy własną numerację gdzie numer będzie kolejnym numerem porządkowym, a pozostałe znaki będą zgodne z naszym firmowym standardem wystawiania faktur. Numer można potem dowolnie edytować.