W niniejszej instrukcji przygotowaliśmy opis procesu migracji. Poniższy spis treści umożliwi Ci sprawne przełączanie się między poszczególnymi zagadnieniami.
I. Dlaczego mogę się migrować?
II. Na czym polega migracja z oprogramowania RESET2 do systemu Symfonia eBiuro?
III. Do kogo jest skierowana niniejsza instrukcja?
V. Jak wykonać synchronizację?
VI. Dokładny zakres danych przenoszony do aplikacji Symfonia eBiuro
I. Dlaczego mogę się migrować?
Od marca 2022 firma RESET2 stała się częścią grupy Symfonia.
Celem tej współpracy jest zaoferowanie naszym obecnym i przyszłym Klientom produktów z coraz bogatszą funkcjonalnością oraz ogromnym potencjałem technologicznego rozwoju.
Wersje desktopowe oprogramowania RESET2 (tj. R2firma, R2fk, R2księga, R2faktury, R2środki) przestaną być wspierane.
II. Na czym polega migracja z oprogramowania RESET2 do systemu Symfonia eBiuro?
Migracja polega na:
- założeniu konta dla firmy w systemie Symfonia eBiuro (o ile konto nie zostało już wcześniej zarejestrowane)
- założeniu konta użytkownika który będzie logował się do firmy
- przeniesieniu danych (m.in. kontrahentów, asortymentów, zdarzeń gospodarczych).
III. Do kogo jest skierowana niniejsza instrukcja?
Instrukcja opisuje proces migracji dla dwóch grup:
- Jednoosobowych działalności gospodarczych (dalej: JDG)
- Biur rachunkowych (dalej: BR)
Większość procesu jest wspólna dla obu grup. Elementy dostępne wyłącznie:
- dla BR zostaną wyróżnione zieloną czcionką
- dla JDG zostaną wyróżnione pomarańczową czcionką
IV. Jak wykonać migrację?
1. Uruchom jeden z programów RESET2.
2. W prawym górnym rogu ekranu kliknij w przycisk Migracja do wersji online.
3a (dla JDG). W oknie informującym o migracji bieżącej firmy kliknij przycisk Tak.
3b (dla BR). W oknie dialogowym system zapyta czy firma jest biurem rachunkowym. Proces będzie mógł być kontynuowany wyłącznie po kliknięciu przycisku Tak.
4. W kolejnym oknie kliknij przycisk Załóż profil firmy w Symfonia eBiuro
5. W oknie migracji podaj e-mail oraz hasło którymi chcesz się logować do wersji online.
Wymagania co do hasła:
- nie może być powtórzeniem adresu e-mail.
- maksymalna liczba znaków: 24.
- minimalna liczba wymaganych znaków: 8.
- musi zawierać wielką literę.
- musi zawierać małą literę.
- musi zawierać cyfrę.
- musi zawierać znak specjalny.
- nie może zawierać znaków | ; < >
Po wpisaniu adresu e-mail oraz hasła spełniającego powyższe warunki kliknij przycisk Załóż konto i przenieś dane.
6a (dla JDG). W kolejnym oknie wybierz jaki zbiór danych ma zostać przeniesiony na konto w systemie eBiuro. Migrator umożliwia przeniesienie: kontrahentów, produktów oraz zdarzeń gospodarczych. Aby przejść dalej kliknij przycisk Załóż konto i przenieś dane.
6 (dla BR). W kolejnym oknie będą widoczne:
- firma główna, czyli BR
- wszystkie firmy obsługiwane przez BR
- zbiory danych (kontrahenci, asortymenty, zdarzenia gospodarcze)
Na tym etapie wskaż które firmy mają być założone w Symfonii eBiuro oraz jakie zbiory przenieść z Resetu. Aby przejść dalej kliknij przycisk Załóż konto i przenieś dane.
7. Potwierdź chęć migracji klikając przycisk Tak.
8. Po potwierdzeniu migracja rozpocznie się, w oknie będzie widać postęp prac.
Po zakończeniu procesu zostanie wyświetlona informacja podsumowująca zakres zmigrowanych (zsynchronizowanych) danych. Aby zamknąć okno informacyjne kliknij przycisk OK.
Po pomyślnym zakończeniu migracji zostanie wyświetlony komunikat informujący o założeniu konta w Symfonii eBiuro oraz przeniesieniu danych.
Proces migracji zakończył się SUKCESEM.
Od tego momentu możesz logować się do systemu eBiuro z adresu https://apps.symfonia.pl/auth/login
UWAGA. Jeżeli firma, którą chcesz migrować już istnieje w bazie systemu eBiuro (dotyczy to także firm rejestrowanych w portalach: szybkafaktura.pl oraz skanuj.to które aktualnie również wchodzą w skład Symfonii), wówczas migracja się nie powiedzie. System wyświetli następujący komunikat.
Po kliknięciu przycisku OK wyświetli się następujące okno informujące o tym, że nowe konto nie zostało założone.
W takim przypadku nowe konto nie zostanie zarejestrowane w systemie Symfonia eBiuro. Do pracy w systemie online zostanie wykorzystane już istniejące konto, w tym celu niezbędne będzie wykonanie synchronizacji. Więcej informacji dot. synchronizacji znajdziesz w kolejnym punkcie instrukcji.
V. Jak wykonać synchronizację?
Aby przeprowadzić synchronizację w systemie eBiuro muszą już być założone: firma oraz konto użytkownika.
Synchronizację możesz wykonać jeżeli:
- pomyślnie wykonałeś migrację i chcesz uzupełnić dane w systemie online
- lub jeżeli podczas migracji okazało się, że twoja firma jest już w bazie systemu Symfonii eBiuro i chcesz przesłać dane z RESET2
Przejdź poniższe kroki aby wykonać synchronizację:
1. Kliknij link do wykonania migracji pokazany w pkt. IV.8 na końcowych screenach (na samym dole):
- Screen informujący o pomyślnym zakończeniu migracji -> link Synchronizuj kartoteki kontrahentów, asortymentów i zdarzeń gospodarczych
- Screen informując o tym, że nie udało się założyć konta -> link Synchronizacja na innym koncie
2. W oknie synchronizacji podaj adres e-mail oraz hasło (lub klucz API) swojego użytkownika w systemie Symfonia eBiuro i kliknij przycisk Zaloguj się i zsynchronizuj dane.
3a (dla JDG). W kolejnym oknie wybierz jaki zbiór danych ma zostać przeniesiony na konto w systemie eBiuro. Migrator umożliwia przeniesienie: kontrahentów, produktów oraz zdarzeń gospodarczych.
Aby przejść dalej kliknij przycisk Zaloguj się i zsynchronizuj dane.
3b (dla BR). W kolejnym oknie będą widoczne:
- firma główna, czyli BR
- wszystkie firmy obsługiwane przez BR
- zbiory danych (kontrahenci, asortymenty, zdarzenia gospodarcze)
Na tym etapie wskaż które firmy mają być założone w Symfonii eBiuro oraz jakie zbiory zaimportować z Resetu. Aby przejść dalej kliknij przycisk Załóż konto i przenieś dane.
4. Potwierdź chęć migracji klikając przycisk Tak.
UWAGA. Jeżeli adres e-mail oraz hasło/klucz API są prawidłowe to rozpocznie się synchronizacja.
Kiedy dane są błędne to migrator wyświetli poniższy komunikat.
W przypadku nieudanego logowania wykonaj wszystkie poprzednie kroki synchronizacji raz jeszcze. Jeżeli logowanie ponownie się nie powiedzie skontaktuj się z dedykowanym do migracji Zespołem Wsparcia Technicznego Produktu tel. 22 455 56 33, tonowo wybierz 1 - pomoc w rejestracji konta Symfonia eBiuro.
5. Po potwierdzeniu synchronizacja rozpocznie się, w oknie będzie widać postęp prac. Po zakończeniu procesu zostanie wyświetlona informacja podsumowująca zakres zsynchronizowanych danych. Aby zamknąć okno informacyjne kliknij przycisk OK.
Proces synchronizacji zakończył się SUKCESEM.
UWAGA. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, wątpliwości lub problemy to zapraszamy do kontaktu z dedykowanym do migracji Zespołem Wsparcia Technicznego Produktu tel. 22 455 56 33.
VI. Dokładny zakres danych przenoszony do aplikacji Symfonia eBiuro
Dane bieżącej firmy:
-
Nazwa firmy
-
Ulica (numer domu/lokalu)
-
Miejscowość
-
Numer telefonu
-
NIP + prefix
-
Sposób prowadzenia księgowości (KPiR/ryczałt)
-
Czy firma jest płatnikiem VAT (tak/nie)
-
Jeżeli jest płatnikiem VAT to jaki jest okres rozliczania VAT (miesięcznie/kwartalnie)
-
Jaki jest okres rozliczania podatku dochodowego (miesięcznie/kwartalnie)
Dane użytkownika wykonującego migrację:
- Imię i nazwisko (czyli imię i nazwisko użytkownika Admin programu, jeśli jest określone)
- rola: właściciel (jest to zakres uprawnień w systemie eBiuro, osoba wykonująca migrację automatycznie otrzymuje najwyższe uprawnienia, czyli rolę właściciel)
- adres e-mail (podany w oknie migracji)
- hasło (podane w oknie migracji)
Dane kontrahentów:
- NIP / PESEL
- Nazwa firmy
- Adres (ulica, nr domu, lokalu)
- Kod pocztowy
- Miejscowość
- Akronim
Dane asortymentu (w systemie eBiuro będziemy posługiwali się pojęciem produkt, nie asortyment):
- Nazwa
- Typ (towar / usługa)
- Symbol
- Opis
- Jednostka
- Waluta zakupu
- Stawka VAT
- Cena netto
- Cena brutto
- Cena zakupu netto
- Cena zakupu brutto
Zdarzenia gospodarcze w systemie eBiuro będą funkcjonowały jako kategorie księgowe (czyli pewnego rodzaju schematy księgowe). Kategorie księgowe będą miały m.in. parametry:
- Nazwa
- Kolumna KPiR (jeżeli firma prowadzi KPiR)
- Sposób rozliczenia podatku dochodowego (rozliczać/nie rozliczać)
- Sposób rozliczenia VAT (rozliczać/nie rozliczać)