Aby zaksięgować fakturę zakupu importu usług z UE lub spoza UE, postępuj z poniższymi krokami.
Krok 1: Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
Krok 2: Kliknij przycisk Dodaj koszt → Zarejestruj dokument.
Krok 3: Zaznacz, że to jest Faktura wewnątrzwspólnotowa.
Krok 4: Wskaż kategorię księgową, która jest przeznaczona do księgowania importu usług z UE, bądź spoza UE.
Jeśli nie masz takiej kategorii, skorzystaj z instrukcji Jak dodawać kategorie księgowe i przypisywać je do dokumentów
Na ustawieniach kategorii uzupełnij pola:
- Typ ─ Koszty
- Kolumna KPiR
- Metoda rozliczenia podatku
- Metoda rozliczenia VAT
-
Odliczenie VAT
- Import z UE ─ wewnątrzwspólnotowy import usług
- Import spoza UE ─ import usług spoza UE.
Obejrzyj film instruktażowy: |
Krok 5: Dodaj kontrahenta, właściwą walutę, uzupełnij produkt na pozycji i stawę VAT.
Krok 6: Kliknij przycisk Wystaw.
Krok 7: Zaksięguj dokument zgodnie z instrukcją Jak zaksięgować dokumenty
Po zaksięgowaniu faktury i utworzeniu JPK_V7 transakcja wykaże się w polach:
- Import usług z UE P_29 i P_30
- Import usług spoza UE P_27 i P_28.
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Szczegółowe informacje, jak korzystać ze społeczności znajdziesz w instrukcji