Inwentaryzacja składa się z trzech etapów:
- otwarcie inwentaryzacji
- uzupełnienie arkusza spisowego
- zakończenie inwentaryzacji
I. Jak otworzyć inwentaryzację
Krok 1: Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
Krok 2: Przejdź do zakładki Magazyn → Inwentaryzacje i kliknij przycisk Wykonaj inwentaryzację.
Krok 3: Zobaczysz okno Wykonaj inwentaryzację. Zapoznaj się z typami inwentaryzacji:
- aktualizująca – zmienia stany tylko tym towarom, które uwzględnisz w arkuszu inwentaryzacyjnym. Jest zalecana do inwentaryzacji wybranych towarów
- wprowadzająca – umożliwia wprowadzenie początkowych ilości i cen dla towarów. Jest zalecana w przypadku braku stanu początkowego na magazynie
- zerująca – umożliwia szybkie wyzerowanie ilości dla towarów, których nie uwzględnisz w arkuszu inwentaryzacji.
Krok 4: Kliknij przycisk Wybieram, przy typie inwentaryzacji, którą chcesz wykonać.
Krok 5: Zapoznaj się z typami arkuszy inwentaryzacyjnych:
- z towarami, które mają niezerowe stany – arkusz będzie zawierał towary, których ilość jest większa niż 0
- z wszystkimi towarami – arkusz będzie zawierał wszystkie towary, które są dostępne na stanach magazynowych.
- pusty – arkusz spisowy nie będzie zawierał żadnych towarów, każdą pozycję musisz wprowadzić ręcznie.
Krok 6: Kliknij przycisk Wybieram, przy arkuszu inwentaryzacji, który chcesz wybrać.
Krok 7: Kliknij przycisk Dalej.
Krok 8: Zobaczysz okno Rozpoczęcie inwentaryzacji blokuje funkcje magazynu. Zapoznaj się z treścią komunikatu i kliknij przycisk Zapisz, aby przejść do arkusza inwentaryzacji.
II. Jak wprowadzać zmiany na arkuszu inwentaryzacji
Krok 1: Jeśli chcesz dodać nowy towary do arkusza to:
- kliknij przycisk Dodaj towar
- uzupełnij pola na formularzu
- kliknij przycisk Zapisz.
Towar, który dodasz pojawi się na ostatniej pozycji arkusza.
Krok 2: Jeśli do arkusza chcesz dodać produkt, który już masz na stanach magazynowych to:
- przewiń widok arkusza do samego dołu
- w polu Nazwa towaru wpisz nazwę towaru, taką jaka jest na stanach magazynowych lub
- kliknij ikonę lupy, wyszukaj towar na liście produktów i kliknij przycisk Wybierz.
Krok 3: Na pozycjach arkusza wprowadź odpowiednie wartości w polach Ilość i Cena.
Krok 4: Gdy wprowadzisz wszystkie dane, kliknij przycisk Zapisz.
Krok 5: Zobaczysz listę wszystkich inwentaryzacji. Ostatnia inwentaryzacja jest jeszcze otwarta. Kliknij i inwentaryzację, aby zobaczyć szczegóły i dostępne opcje. Arkusz inwentaryzacji możesz:
- edytować
- usunąć
- pobrać.
Dla inwentaryzacji możesz skorzystać z opcji:
- Dodaj arkusz
- Zmień datę
- Anuluj inwentaryzację
- Zapisz i zakończ inwentaryzację.
III. Jak zakończyć inwentaryzację
Krok 1: Jeśli chcesz zakończyć inwentaryzację kliknij opcję Zapisz i zakończ inwentaryzację.
Krok 2: Zobaczysz okno Czy zakończyć inwentaryzację? Kliknij przycisk Zapisz, aby zakończyć inwentaryzację.
System zapisze zmiany na stanach magazynowych zgodnie z informacjami z arkusza inwentaryzacji.
Krok 3: W zakładce Magazyn → Inwentaryzacje → Dokumenty inwentaryzacji znajdziesz dokument inwentaryzacji. Możesz go pobrać i wysłać. Aby to zrobić kliknij przycisk Opcje i wybierz Pobierz lub Usuń.
Ważne! |
Gdy inwentaryzacja jest zakończona, nie można jej usunąć. Zanim zamkniesz inwentaryzację, upewnij się, że wszystkie dane są wprowadzone prawidłowo. |
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Szczegółowe informacje, jak korzystać ze społeczności znajdziesz w instrukcji