[eBiuro] Jak wprowadzić inwentaryzację

Adam Szymański
Adam Szymański
  • Zaktualizowano

Inwentaryzacja składa się z trzech etapów:

  • otwarcie inwentaryzacji
  • uzupełnienie arkusza spisowego
  • zakończenie inwentaryzacji

I. Jak otworzyć inwentaryzację

Krok 1: Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.

Krok 2: Przejdź do zakładki Magazyn Inwentaryzacje i kliknij przycisk Wykonaj inwentaryzację

Krok 3: Zobaczysz okno Wykonaj inwentaryzację. Zapoznaj się z typami inwentaryzacji:

  • aktualizująca – zmienia stany tylko tym towarom, które uwzględnisz w arkuszu inwentaryzacyjnym. Jest zalecana do inwentaryzacji wybranych towarów
  • wprowadzająca – umożliwia wprowadzenie początkowych ilości i cen dla towarów. Jest zalecana w przypadku braku stanu początkowego na magazynie
  • zerująca – umożliwia szybkie wyzerowanie ilości dla towarów, których nie uwzględnisz w arkuszu inwentaryzacji. 

Krok 4: Kliknij przycisk Wybieram, przy typie inwentaryzacji, którą chcesz wykonać. 

Krok 5: Zapoznaj się z typami arkuszy inwentaryzacyjnych:

  • z towarami, które mają niezerowe stany – arkusz będzie zawierał towary, których ilość jest większa niż 0
  • z wszystkimi towarami – arkusz będzie zawierał wszystkie towary, które są dostępne na stanach magazynowych.
  • pusty – arkusz spisowy nie będzie zawierał żadnych towarów, każdą pozycję musisz wprowadzić ręcznie. 

Krok 6: Kliknij przycisk Wybieram, przy arkuszu inwentaryzacji, który chcesz wybrać. 

Krok 7: Kliknij przycisk Dalej

Krok 8: Zobaczysz okno Rozpoczęcie inwentaryzacji blokuje funkcje magazynu. Zapoznaj się z treścią komunikatu i kliknij przycisk Zapisz, aby przejść do arkusza inwentaryzacji. 

 

II. Jak wprowadzać zmiany na arkuszu inwentaryzacji

Krok 1: Jeśli chcesz dodać nowy towary do arkusza to:

  • kliknij przycisk Dodaj towar
  • uzupełnij pola na formularzu
  • kliknij przycisk Zapisz.
    Towar, który dodasz pojawi się na ostatniej pozycji arkusza. 

Krok 2: Jeśli do arkusza chcesz dodać produkt, który już masz na stanach magazynowych to:

  • przewiń widok arkusza do samego dołu
  • w polu Nazwa towaru wpisz nazwę towaru, taką jaka jest na stanach magazynowych lub
  • kliknij ikonę lupy, wyszukaj towar na liście produktów i kliknij przycisk Wybierz

Krok 3: Na pozycjach arkusza wprowadź odpowiednie wartości w polach Ilość i Cena.

Krok 4: Gdy wprowadzisz wszystkie dane, kliknij przycisk Zapisz

Krok 5: Zobaczysz listę wszystkich inwentaryzacji. Ostatnia inwentaryzacja jest jeszcze otwarta. Kliknij i inwentaryzację, aby zobaczyć szczegóły i dostępne opcje. Arkusz inwentaryzacji możesz:

  • edytować 
  • usunąć 
  • pobrać. 

Dla inwentaryzacji możesz skorzystać z opcji:

  • Dodaj arkusz
  • Zmień datę 
  • Anuluj inwentaryzację 
  • Zapisz i zakończ inwentaryzację

 

III. Jak zakończyć inwentaryzację

Krok 1: Jeśli chcesz zakończyć inwentaryzację kliknij opcję Zapisz i zakończ inwentaryzację.

Krok 2: Zobaczysz okno Czy zakończyć inwentaryzację? Kliknij przycisk Zapisz, aby zakończyć inwentaryzację. 

System zapisze zmiany na stanach magazynowych zgodnie z informacjami z arkusza inwentaryzacji.

Krok 3: W zakładce Magazyn Inwentaryzacje → Dokumenty inwentaryzacji znajdziesz dokument inwentaryzacji. Możesz go pobrać i wysłać. Aby to zrobić kliknij przycisk Opcje i wybierz Pobierz lub Usuń

Ważne! 

   Gdy inwentaryzacja jest zakończona, nie można jej usunąć. Zanim zamkniesz inwentaryzację, upewnij się, że wszystkie dane są wprowadzone prawidłowo. 


Masz pytania?

Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy, 
który Cię interesuje. 

Szczegółowe informacje, jak korzystać ze społeczności znajdziesz w instrukcji

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0