Dotyczy: Logowanie w https://apps.symfonia.pl/auth/login
W poniższym artykule zostały opisane możliwości logowania się do Symfonii eBiuro:
1. Logowanie kontem Symfonia eBiuro - dotychczasowe logowanie
2. Logowanie Symfonia ID - informacje
3. Zakładanie konta Symfonia ID
5. Wylogowywanie Symfonia ID - zmiana użytkownika
Logowanie kontem serwisu Symfonia eBiuro - dotychczasowe logowanie
Wejdź na stronę https://apps.symfonia.pl/auth/login i podaj nazwę użytkownika serwisu (adres email) oraz hasło.
Jeśli nie pamiętasz hasła
Jeśli nie pamiętasz hasła skorzystaj z opcji Nie pamiętasz hasła?. Wpisz swój adres e-mail, na który zostanie wysłana wiadomość z linkiem do resetu hasła.
Po ustawieniu nowego hasła, zaloguj się, używając zaktualizowanych danych.
Logowanie Symfonia ID - informacje
Do zalogowania do serwisu eBiuro można wykorzystać konto SymfoniaID umożliwiające logowanie Single Sign-On do zasobów chmurowych Symfonii, takich jak: Symfonia KSeF, Symfonia Obieg Dokumentów, eBOK, Zendesk oraz Akademia Symfonii.
Po utworzeniu SymfoniaID, hasło użytkownika Symfonia eBiuro i użytkownika SymfoniaID nie są synchronizowane i są niezależne. Do logowania użytkownik może wykorzystywać zarówno standardowe uwierzytelnianie i SymfoniaID.
Zmiana i odzyskiwanie hasła SymfoniaID obsługiwana jest w oknie logowania SymfoniaID.
Obecnie SymfoniaID nie obsługuje logowania się jednym użytkownikiem SymfoniaID do wielu tenantów.
Zakładanie konta Symfonia ID
Aby wykorzystać SymfoniaID do logowania Single Sign-On konieczne jest zarejestrowanie w nim konta wykorzystywanego do logowania do Symfonia eBiuro.
1. Wejdź na stronę https://apps.symfonia.pl/auth/login.
2. Kliknij Zaloguj z SymfoniaID.
3. Kliknij link Zarejestruj się teraz.
4. Podaj Adres e-mail identyczny jak nazwa użytkownika wykorzystywana do logowania do Symfonia e-Biuro. Potwierdź zapoznanie z Regulaminem Symfonia ID i kliknij przycisk Wyślij kod weryfikacyjny.
Uwaga!
W przypadku, gdy użytkownik zarejestruje inny adres e-mail niż nazwa użytkownika w serwisie Symfonia e-Biuro, zalogowanie nie będzie możliwe, a użytkownik otrzyma informację o braku użytkownika i potrzebie skontaktowania się z administratorem biznesowym. W takiej sytuacji administrator biznesowy może zmienić nazwę użytkownika w serwisie e-Biuro na zgodną z nawą użytkownika w Symfonia ID lub użytkownik może zarejestrować się ponownie w Symfonia ID wykorzystując nazwę użytkownika z serwisu e-Biuro.
5. Na podany adres e-mail wysłany zostanie kod weryfikacyjny, który należy wprowadzić w pole formularza Kod weryfikacyjny.
Jeśli kod weryfikacyjny nie pojawi się w ciągu kilku minut, sprawdź czy wiadomość nie została wyfiltrowana do folderu Spam.
6. W polach Nowe hasło i Potwierdź nowe hasło wprowadź hasło jakie będziesz wykorzystywać do logowania na swoje konto Symfonia ID.
7. Kliknij Potwierdź i zarejestruj się aby zakończyć proces rejestracji nowego użytkownika.
Logowanie Symfonia ID
Aby zalogować się wykorzystując SymfoniaID:
1. Wejdź na stronę: https://apps.symfonia.pl/auth/login.
2. Kliknij Zaloguj się przez SymfoniaID.
3. Jeśli przeglądarka posiada zapamiętane poświadczenia SymfoniaID, to logowanie zostanie wykonane automatycznie. W przeciwnym razie wyświetlone zostanie pytanie o login i hasło użytkownika. Po ich wprowadzeniu kliknij Zaloguj się.
Hasło dla konta SymfoniaID jest niezależne od hasła konta Symfonia e-Biuro i w przypadku zmiany jednego z nich, nie jest wykonywana synchronizacja.
Wylogowywanie Symfonia ID - zmiana użytkownika
Jeśli przeglądarka pamięta dane logowania SymfoniaID inne niż te, które chcesz użyć do logowania do Symfonia e-Biuro musisz najpierw wylogować aktualnego użytkownika SymfoniaID (lub skorzystać z trybu prywatnego przeglądarki).
W takiej sytuacji aby wylogować użytkownika SymfoniaID, wejdź na stronę https://app.symfonia.pl/modules i kliknij przycisk Wyloguj.