Dotyczy: Moduł Księgowość w apps.symfonia.pl
Formularz ZUS ZUA wypełnia płatnik składek w celu zgłoszenia osoby z danego tytułu ubezpieczenia (z wyjątkiem osób przebywających na urlopie wychowawczym lub pobierających zasiłek macierzyński albo zasiłek w wysokości zasiłku macierzyńskiego) gdy:
- chcę zgłosić do ubezpieczenia siebie, jako osobę prowadzącą działalność gospodarczą (ZUS preferencyjny lub pełny)
- chcę zgłosić do ubezpieczenia nowo zatrudnionego pracownika / osobę współpracującą (umowa o pracę oraz umowa zlecenia w przypadku naliczania wszystkich składek)
- chcę dokonać korekty danych osoby podlegających ubezpieczeniu społecznemu i zdrowotnemu (pracownik lub przedsiębiorca)
- dobiegł końca okres opłacania składek ZUS na preferencyjnych warunkach i przechodzę na Mały ZUS Plus lub pełny ZUS - składam w celu zarejestrowania do ubezpieczenia z nowym kodem.
Aby utworzyć w systemie deklarację ZUS ZUA należy:
1. Wejść w Księgowość > Deklaracje ZUS > Deklaracje zgłoszeniowe.
2. Kliknąć Dodaj deklarację > ZUS ZUA >Wybieram > określić kogo ma dotyczyć deklaracja: właściciela, pracownika czy członka rodziny.
3. Następnie zweryfikować dane w formularzu deklaracji i na koniec kliknąć Zapisz.
Utworzoną deklarację można w postaci pliku PDF (Opcje > Pobierz PDF) lub XML (Opcje > Pobierz KEDU) lub usunąć (Opcje > Usuń).
Komentarze
Komentarze: 0
Zaloguj się, aby dodać komentarz.