[eBiuro] Jak wystawić dowód wewnętrzny za składki ZUS

Dagmara Chojnacka
Dagmara Chojnacka
  • Zaktualizowano
Ważne Program Symfonia eBiuro do DW za składki ZUS pobiera informacje z deklaracji ZUS, które oznaczone są jako zapłacone.

Aby wygenerować DW za składki ZUS, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

Krok 1: Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.

Krok 2: Wybierz zakładkę Księgowość → Dowody wewnętrzne.

Krok 3: Kliknij przycisk Wystaw dowód wewnętrzny.

Krok 4: W oknie, które zobaczysz zaznacz opcję Wystaw za składki ZUS.

Krok 5: Wskaż właściwy miesiąc w polu Składki za miesiąc. System pobierze dane z deklaracji ZUS, jeśli oznaczona jest jako zapłacona.

Krok 6: Sprawdź poprawność danych w polach:

  • Ubezpieczenia społeczne pracodawcy
  • Fundusz Pracy pracodawcy (FP + FGŚP)
  • Ubezpieczenia społeczne pracowników (płatne przez pracodawcę)
  • Fundusz Pracy pracowników (FP + FGŚP)
  • Fundusz Emerytur Pomostowych pracowników.

Krok 7: Wskaż odpowiednią Kategorię, aby kwoty zostały umieszczone w kolumnie 13 KPiR dla kosztów. 

Krok 8: Uzupełnij elementy opcjonalne, jeśli chcesz, aby informacje widniały na wydruku:

  • Miejscowość
  • Dodaj płatność
  • Wydruk.

Krok 9: Zapisz wprowadzone dane poleceniem Wystaw.

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 1 z 1