Dotyczy: Moduł Księgowość w apps.symfonia.pl
Deklaracja ZUS RSA stanowi załącznik do deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA i jest to imienny raport miesięczny o wypłaconych świadczeniach i przerwach w opłacaniu składek.
Raport ten składa się w celu przekazania informacji o wypłaconych świadczeniach np. wynagrodzeniu chorobowym, zasiłku chorobowym, opiekuńczym, macierzyńskim oraz o przerwach w opłacaniu składek np. urlopie bezpłatnym, nieobecności usprawiedliwionej.
W celu utworzenia deklaracji RSA należy wejść w Księgowość > Deklaracje ZUS > Deklaracje Rozliczeniowe > Dodaje deklarację .
W oknie tworzenia deklaracji zaznaczamy właściwy typ RSA i wskazujemy miesiąc księgowy, którego ma dotyczyć deklaracja.
Utworzoną w ten sposób deklarację można pobrać w postaci pliku PDF lub KEDU (format XML.) po kliknięciu Opcje > Pobierz PDF lub Pobierz KEDU.
W razie potrzeby można utworzoną deklarację usunąć poprzez Opcje > Usuń i utworzyć na nowo.