Dotyczy produktów: eBiuro, szybkafaktura.pl
Jeśli korzystasz z integracji e-commerce i masz już skonfigurowany sklep w programie Symfonia eBiuro i szybkafaktura.pl, to w tym artykule znajdziesz instrukcje jak utworzyć zamówienie oraz sprawdzić listę zamówień.
Tworzenie zamówienia
-
Aby utworzyć zamówienie, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
- Zaloguj się na swoje konto w Apilo.
- Kliknij pozycję w menu bocznym BOK-zamówienie → Dodaj zamówienie.
- Uzupełnij wszystkie pola w sekcji: Szczegóły zamówienia i Płatność i wysyłka.
- Uzupełnij wszystkie pola w sekcji: Dane zamawiającego i w Dane wysyłki wybierz w polu Typ Adresu → Adres firmowy.
- Uzupełnij wszystkie pola w sekcji: Pozycje.
- Jeśli chcesz, aby była wystawiona faktura zaznacz Klient chce fakturę. Wskaż Typ adresu → Adres firmowy i uzupełnij pola tej sekcji. Jeśli nie zaznaczysz pola Klient chce fakturę, wystawi się paragon.
- Kliknij przycisk Zapisz.
- Zmień w zakładce Szczegóły zamówienia → Status → W realizacji.
-
Aby utworzyć zamówienie, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
- Zaloguj się na swoje konto w Base.
- Kliknij pozycję Zamówienia → Lista zamówień w menu bocznym.
- Kliknij Dodaj zamówienie → Stwórz zamówienie.
- Kliknij przycisk Dodaj produkt do zamówienia.
- Wyszukaj produkt na liście produktów i kliknij Dodaj produkty do zamówienia.
- Uzupełnij pola w sekcji Informacje o zamówieniu:
- telefon
- Klient (login) – wpisz nazwę klienta
- pole dodatkowe 1 – wpisz faktura lub paragon, w zależności od tego jaki dokument chcesz wystawić dla klienta.
- Kliknij przycisk Zapisz.
- Uzupełnij wszystkie pola w sekcji Adres dostawy i kliknij przycisk Zapisz.
- Uzupełnij wszystkie pola w sekcji Dane do faktury i kliknij przycisk Zapisz.
Zamówienie zobaczysz na liście zamówień.
Dokument sprzedaży do zamówienia wygeneruje się, gdy wybierzesz odpowiedni status i klikniesz Przenieś.
-
Tworzenie zamówienia.
Po złożeniu zamówienia przez klienta na Twoim url sklepu, zobaczysz je na liście zamówień w PrestaShop w menu bocznym Zamówienia.
Aby zamiast paragonu wystawiła się faktura w programie Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl, na formularzu zamówienia muszą być wypełnione pola:
- NIP
- Wybierz typ dokumentu → Faktura.
-
Lista zamówień
-
Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Kliknij przycisk Opcje → Lista zamówień. Na liście zobaczysz listę zamówień z kolumnami:
- Zamówienie nr
- Dokument – numer faktury lub paragonu
- Status – zaktualizuje się, gdy zmienisz status zamówienia w swoim sklepie
- przycisk Wystaw dokument – możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.
-
Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Kliknij przycisk Opcje → Lista zamówień. Zobaczysz listę zamówień z kolumnami:
- Zamówienie nr
- Dokument – numer faktury lub paragonu
- Status – zaktualizuje się, gdy zmienisz status zamówienia w swoim sklepie
- przycisk Wystaw dokument – możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.
Na widoku Lista zamówień dostępne są dwa rodzaje zamówień:
-
-
- przesłane do Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl, bez dokumentu sprzedaży – wtedy dla zamówienia zobaczysz przycisk Wystaw dokument.
- przesłane do Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl, z wystawionym dokumentem sprzedaży – wtedy zobaczysz numer dokumentu w kolumnie Dokument.
-
-
Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Kliknij przycisk Opcje → Lista zamówień. Na liście zobaczysz listę zamówień z kolumnami:
- Zamówienie nr
- Dokument – numer faktury lub paragonu. Będzie widoczny, gdy zmienisz dla zamówienia w PrestaShop w kolumnie Wyświetlany → Płatność zaakceptowana
- Status – zawsze widoczny status, który jest ustawiony na etapie konfiguracji integracji
- przycisk Wystaw dokument – możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.
Na widoku Lista zamówień dostępne są dwa rodzaje zamówień:
-
- przesłane do Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl, bez dokumentu sprzedaży – wtedy dla zamówienia zobaczysz przycisk Wystaw dokument.
- przesłane do Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl, z wystawionym dokumentem sprzedaży – wtedy zobaczysz numer dokumentu w kolumnie Dokument.
-
Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Kliknij przycisk Opcje → Lista zamówień. Na liście zobaczysz listę zamówień z kolumnami:
- Zamówienie nr
- Dokument – numer faktury lub paragonu. Będzie widoczny, gdy ustawisz odpowiedni status dla zamówienia w WooCommerce lub gdy klikniesz przycisk Wystaw dokument.
- Status – zawsze widoczny status, który jest ustawiony na etapie konfiguracji integracji
- przycisk Wystaw dokument – możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.
Na widoku Lista zamówień dostępne są dwa rodzaje zamówień:
-
-
- przesłane do Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl, bez dokumentu sprzedaży – wtedy dla zamówienia zobaczysz przycisk Wystaw dokument.
- przesłane do Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl, z wystawionym dokumentem sprzedaży – wtedy zobaczysz numer dokumentu w kolumnie Dokument.
-