Tworzenie zamówienia i lista zamówień dla integracji e-commerce

Renata Andrzejewska
Renata Andrzejewska
  • Zaktualizowano

Dotyczy produktów: eBiuro, szybkafaktura.pl

Jeśli korzystasz z integracji e-commerce i masz już skonfigurowany sklep w programie Symfonia eBiuro i szybkafaktura.pl, to w tym artykule znajdziesz instrukcje jak utworzyć zamówienie oraz sprawdzić listę zamówień.

 

Tworzenie zamówienia

  • Aby utworzyć zamówienie, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

      1. Zaloguj się na swoje konto w Apilo
      2. Kliknij pozycję w menu bocznym BOK-zamówienie → Dodaj zamówienie.
      3. Uzupełnij wszystkie pola w sekcji: Szczegóły zamówienia i Płatność i wysyłka.
      4. Uzupełnij wszystkie pola w sekcji: Dane zamawiającego i w Dane wysyłki wybierz w polu Typ Adresu → Adres firmowy
      5. Uzupełnij wszystkie pola w sekcji: Pozycje.
      6. Jeśli chcesz, aby była wystawiona faktura zaznacz Klient chce fakturę. Wskaż Typ adresu → Adres firmowy i uzupełnij pola tej sekcji. Jeśli nie zaznaczysz pola Klient chce fakturę, wystawi się paragon.
      7. Kliknij przycisk Zapisz
      8. Zmień w zakładce Szczegóły zamówienia → Status → W realizacji.
  • Aby utworzyć zamówienie, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

    1. Zaloguj się na swoje konto w Base
    2. Kliknij pozycję Zamówienia → Lista zamówień w menu bocznym.
    3. Kliknij Dodaj zamówienie → Stwórz zamówienie
    4. Kliknij przycisk Dodaj produkt do zamówienia
    5. Wyszukaj produkt na liście produktów i kliknij Dodaj produkty do zamówienia
    6. Uzupełnij pola w sekcji Informacje o zamówieniu:
        • e-mail
        • telefon
        • Klient (login) wpisz nazwę klienta
        • pole dodatkowe 1 wpisz faktura lub paragon, w zależności od tego jaki dokument chcesz wystawić dla klienta.
    7. Kliknij przycisk Zapisz
    8. Uzupełnij wszystkie pola w sekcji Adres dostawy i kliknij przycisk Zapisz.
    9. Uzupełnij wszystkie pola w sekcji Dane do faktury i kliknij przycisk Zapisz.

    Zamówienie zobaczysz na liście zamówień.

    Dokument sprzedaży do zamówienia wygeneruje się, gdy wybierzesz odpowiedni status i klikniesz Przenieś.

  • Tworzenie zamówienia.

    Po złożeniu zamówienia przez klienta na Twoim url sklepu, zobaczysz je na liście zamówień w PrestaShop w menu bocznym Zamówienia.

    Aby zamiast paragonu wystawiła się faktura w programie Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl, na formularzu zamówienia muszą być wypełnione pola:

    • NIP
    • Wybierz typ dokumentu Faktura.
  •  

     

Lista zamówień

  • Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.

    1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl
    2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
    3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
    4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
    5. Kliknij przycisk OpcjeLista zamówień. Na liście zobaczysz listę zamówień z kolumnami: 
        • Zamówienie nr
        • Dokument numer faktury lub paragonu
        • Status zaktualizuje się, gdy zmienisz status zamówienia w swoim sklepie
        • przycisk Wystaw dokument możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.
  • Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.

    1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl
    2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
    3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
    4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
    5. Kliknij przycisk OpcjeLista zamówień. Zobaczysz listę zamówień z kolumnami: 
        • Zamówienie nr
        • Dokument numer faktury lub paragonu
        • Status zaktualizuje się, gdy zmienisz status zamówienia w swoim sklepie
        • przycisk Wystaw dokument możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.

    Na widoku Lista zamówień dostępne są dwa rodzaje zamówień:

        • przesłane do Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl, bez dokumentu sprzedaży wtedy dla zamówienia zobaczysz przycisk Wystaw dokument.
        • przesłane do Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl, z wystawionym dokumentem sprzedaży wtedy zobaczysz numer dokumentu w kolumnie Dokument
  • Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.

    1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl.
    2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
    3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
    4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
    5. Kliknij przycisk OpcjeLista zamówień. Na liście zobaczysz listę zamówień z kolumnami: 
      • Zamówienie nr
      • Dokument numer faktury lub paragonu. Będzie widoczny, gdy zmienisz dla zamówienia w PrestaShop w kolumnie WyświetlanyPłatność zaakceptowana
      • Status zawsze widoczny status, który jest ustawiony na etapie konfiguracji integracji
      • przycisk Wystaw dokument możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.

    Na widoku Lista zamówień dostępne są dwa rodzaje zamówień:

    •  
      • przesłane do Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl, bez dokumentu sprzedaży wtedy dla zamówienia zobaczysz przycisk Wystaw dokument.
      • przesłane do Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl, z wystawionym dokumentem sprzedaży wtedy zobaczysz numer dokumentu w kolumnie Dokument
  • Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.

    1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl
    2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
    3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
    4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
    5. Kliknij przycisk OpcjeLista zamówień. Na liście zobaczysz listę zamówień z kolumnami: 
        • Zamówienie nr
        • Dokument numer faktury lub paragonu. Będzie widoczny, gdy ustawisz odpowiedni status dla zamówienia w WooCommerce lub gdy klikniesz przycisk Wystaw dokument.
        • Status zawsze widoczny status, który jest ustawiony na etapie konfiguracji integracji
        • przycisk Wystaw dokument możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.

    Na widoku Lista zamówień dostępne są dwa rodzaje zamówień:

        • przesłane do Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl, bez dokumentu sprzedaży wtedy dla zamówienia zobaczysz przycisk Wystaw dokument.
        • przesłane do Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl, z wystawionym dokumentem sprzedaży wtedy zobaczysz numer dokumentu w kolumnie Dokument

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0