Dotyczy produktów: eBiuro
W programie Symfonia eBiuro możesz dodać integrację z platformą internetową PrestaShop. Dzięki integracji zautomatyzujesz prowadzenie magazynu i wystawianie faktur dla swoich klientów.
Instalacja niezbędnych wtyczek
Zainstaluj poniższe wtyczki:
- Zaloguj się do sklepu PrestaShop.
- W menu wybierz Moduły → Manager modułów.
- Odszukaj w polu z lupką Symfonia eBiuro.
- Kliknij Instaluj.
- Upewnij się, że wtyczka jest włączona.
Jeśli nie znajdziesz wtyczki, pobierz ją ze strony https://data.ebiuro.paymento.pl/plugins/prestashop.zip Następnie wykonaj poniższe kroki:
- kliknij Załaduj moduł
- w oknie Załaduj moduł kliknij wybierz plik
- wybierz lub przeciągnij zapisany plik w okno Załaduj moduł
- kliknij przycisk Zainstaluj.
Konfiguracja integracji z PrestaShop
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Zobaczysz okno Integracje e-commerce. Kliknij przycisk Dodaj integrację.
- Odszukaj PrestaShop i kliknij Dodaj integrację.
- Zobaczysz okno Konfiguracja sklepu. Uzupełnij pola:
-
- Nazwa sklepu ─ wpisz dowolną nazwę. Będzie się wyświetlała jako nazwa integracji na Twoim koncie w Symfonii eBiuro.
- Twój url sklepu ─ wpisz URL swojego sklepu.
-
- Kliknij Zapisz. Zobaczysz nowe pola, które system uzupełni automatycznie:
-
- Twój token
- Twój sekretny kod.
-
- Skopiuj treść z pola Twój token. Przejdź do swojego sklepu. W menu wybierz Moduły → Manager modułów. Odszukaj Symfonia eBiuro i kliknij Konfiguruj. Wklej w polu Klucz Integracyjny.
- Wróć do programu Symfonia eBiuro.
- Skopiuj treść z pola Twój sekretny token. Przejdź do swojego sklepu. Wklej treść w polu Sekretny klucz.
- Kliknij przycisk Zapisz.
- Wróć do programu Symfonia eBiuro i kliknij przycisk Przetestuj połączenie. Gdy wynik testu będzie pozytywny, zobaczysz dodatkowe pola.
- Wybierz status w polu Po jakim statusie dokumentu wystawiana jest faktura?
Przykład: Jeśli wybierzesz status Płatność zaakceptowana, to gdy na zamówieniu ustawisz taki status, automatycznie wystawi się faktura w Symfonii eBiuro. Jeśli nie wybierzesz statusu, dokument sprzedaży trzeba będzie wystawić ręcznie na widoku listy zamówień. - Uzupełnij pola:
-
- Numeracja faktury
- Numeracja paragonu
- Kierunek synchronizacji.
-
-
Wybierz w polu Kierunek synchronizacji jedną z opcji:
-
- Brak synchronizacji
- z Symfonia eBiuro do sklepu
- ze sklepu do Symfonia eBiuro.
-
-
Gdy wybierzesz jedną z synchronizacji, zobaczysz dodatkowe opcje:
-
- Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu lub Pobierz wszystkie produkty ze sklepu do eBiuro – zaznacz jeśli chcesz synchronizować istniejące już produkty.
- Grupa produktowa do synchronizacji i Grupa cenowa – możesz wybrać, które grupy chcesz zsynchronizować. Wtedy synchronizacja będzie dotyczyła wskazanych grup, a nie całej bazy produktowej.
- Zsynchronizuj stany magazynowe – zaznacz jeśli dla bazy produktów chcesz przenieść stany magazynowe z Symfonia eBiuro do WooCommerce. Wybierz z listy magazyn, który chcesz zsynchronizować.
Opcja Zsynchronizuj stany magazynowe jest dostępna tylko wtedy, gdy w polu Kierunek synchronizacji zaznaczysz z Symfonia eBiuro do sklepu.
-
- Kliknij przycisk Zapisz.
Zobaczysz ekran Integracje e-commerce i zapisaną integrację z WooCommerce. Dla integracji są dostępne opcje:
-
- Lista dokumentów – możesz przejść do Listy dokumentów
- Konfiguracja – możesz przejść do widoku konfiguracji integracji, co pozwoli Ci na edycję ustawień. Nie musisz usuwać i dodawać konfiguracji na nowo.
- Dezaktywuj – możesz dezaktywować integrację
- Usuń integrację – możesz usunąć integrację.
-
Jeśli w danej platformie masz więcej niż jeden sklep, możesz dodać kilka integracji w ramach tej samej platformy.
Synchronizacja produktów i stanów magazynowych
Zobaczysz w sklepie PrestaShop w zakładce Katalog → Produkty listę produktów i stany magazynowe z programu Symfonia eBiuro, jeśli w konfiguracji sklepu masz zaznaczone:
- Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu
- Zsynchronizuj stany magazynowe.
Jeśli nie zaznaczysz powyższych opcji, do PrestaShop będą przenosić się tylko edytowane lub nowe produkty dodane w programie Symfonia eBiuro.
Nowe produkty w Symfonii eBiuro
Jeśli chcesz, aby nowe produkty, które dodajesz w swoim sklepie pojawiły się w bazie produktów w Symfonii eBiuro, wykonaj poniższe kroki:
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Wybierz z listy integrację z PrestaShop i kliknij przycisk Opcje → Konfiguracja.
- Wybierz w polu Kierunek synchronizacji pozycję ze sklepu do Symfonia eBiuro.
- Kliknij przycisk Zapisz.
- Zaloguj się do platformy PrestaShop.
- Kliknij pozycję w menu bocznym Katalog → Produkty.
- Kliknij opcję Nowy produkt.
- Uzupełnij pola.
- Zaznacz pole Wyślij do Symfonia eBiuro.
- Kliknij przycisk Zapisz.
- Jeśli usuniesz lub edytujesz produkt w sklepie PrestaShop, dane automatycznie zaktualizują się w programie Symfonia eBiuro.
Formularz zamówienia
Po złożeniu zamówienia przez klienta na Twoim url sklepu, zobaczysz je na liście zamówień w PrestaShop w menu bocznym Zamówienia.
Aby zamiast paragonu wystawiła się faktura w programie Symfonia eBiuro, na formularzu zamówienia muszą być wypełnione pola:
- NIP
- Wybierz typ dokumentu → Faktura.
Lista zamówień
Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Kliknij przycisk Opcje → Lista zamówień. Na liście zobaczysz listę zamówień z kolumnami:
- Zamówienie nr
- Dokument – numer faktury lub paragonu. Będzie widoczny, gdy zmienisz dla zamówienia w PrestaShop w kolumnie Wyświetlany → Płatność zaakceptowana
- Status – zawsze widoczny status, który jest ustawiony na etapie konfiguracji integracji
- przycisk Wystaw dokument – możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.
Na widoku Lista zamówień dostępne są dwa rodzaje zamówień:
-
-
- przesłane do Symfonii eBiuro, bez dokumentu sprzedaży – wtedy dla zamówienia zobaczysz przycisk Wystaw dokument.
- przesłane do Symfonii eBiuro, z wystawionym dokumentem sprzedaży – wtedy zobaczysz numer dokumentu w kolumnie Dokument.
-