Konfiguracja integracji z PrestaShop

Renata Andrzejewska
Renata Andrzejewska
  • Zaktualizowano

Dotyczy produktów: eBiuro

W programie Symfonia eBiuro możesz dodać integrację z platformą internetową PrestaShop. Dzięki integracji zautomatyzujesz prowadzenie magazynu i wystawianie faktur dla swoich klientów. 

Instalacja niezbędnych wtyczek 

Zainstaluj poniższe wtyczki:

  1. Zaloguj się do sklepu PrestaShop
  2. W menu wybierz Moduły Manager modułów.
  3. Odszukaj w polu z lupką Symfonia eBiuro.
  4. Kliknij Instaluj.
  5. Upewnij się, że wtyczka jest włączona. 

Jeśli nie znajdziesz wtyczki, pobierz ją ze strony https://data.ebiuro.paymento.pl/plugins/prestashop.zip Następnie wykonaj poniższe kroki:
- kliknij Załaduj moduł  
- w oknie Załaduj moduł kliknij wybierz plik 
- wybierz lub przeciągnij zapisany plik w okno Załaduj moduł
- kliknij przycisk Zainstaluj.

Konfiguracja integracji z PrestaShop

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro
  2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
  3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
  4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
  5. Zobaczysz okno Integracje e-commerce. Kliknij przycisk Dodaj integrację
  6. Odszukaj PrestaShop i kliknij Dodaj integrację
  7. Zobaczysz okno Konfiguracja sklepu. Uzupełnij pola:
      • Nazwa sklepu  wpisz dowolną nazwę. Będzie się wyświetlała jako nazwa integracji na Twoim koncie w Symfonii eBiuro.
      • Twój url sklepu ─ wpisz URL swojego sklepu.
  8. Kliknij Zapisz. Zobaczysz nowe pola, które system uzupełni automatycznie:
      • Twój token
      • Twój sekretny kod.
  9. Skopiuj treść z pola Twój token. Przejdź do swojego sklepu. W menu wybierz Moduły Manager modułów. Odszukaj Symfonia eBiuro i kliknij Konfiguruj. Wklej w polu Klucz Integracyjny.
  10. Wróć do programu Symfonia eBiuro
  11. Skopiuj treść z pola Twój sekretny token. Przejdź do swojego sklepu. Wklej treść w polu Sekretny klucz
  12. Kliknij przycisk Zapisz.
  13. Wróć do programu Symfonia eBiuro i kliknij przycisk Przetestuj połączenie. Gdy wynik testu będzie pozytywny, zobaczysz dodatkowe pola.
  14. Wybierz status w polu Po jakim statusie dokumentu wystawiana jest faktura?
    Przykład:
    Jeśli wybierzesz status Płatność zaakceptowana, to gdy na zamówieniu ustawisz taki status, automatycznie wystawi się faktura w Symfonii eBiuro. Jeśli nie wybierzesz statusu, dokument sprzedaży trzeba będzie wystawić ręcznie na widoku listy zamówień. 
  15. Uzupełnij pola:
      • Numeracja faktury
      • Numeracja paragonu
      • Kierunek synchronizacji.
  16. Wybierz w polu Kierunek synchronizacji jedną z opcji:

      • Brak synchronizacji
      • z Symfonia eBiuro do sklepu
      • ze sklepu do Symfonia eBiuro.
  17. Gdy wybierzesz jedną z synchronizacji, zobaczysz dodatkowe opcje:

      • Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu lub Pobierz wszystkie produkty ze sklepu do eBiuro – zaznacz jeśli chcesz synchronizować istniejące już produkty.
      • Grupa produktowa do synchronizacji i Grupa cenowa możesz wybrać, które grupy chcesz zsynchronizować. Wtedy synchronizacja będzie dotyczyła wskazanych grup, a nie całej bazy produktowej. 
      • Zsynchronizuj stany magazynowe – zaznacz jeśli dla bazy produktów chcesz przenieść stany magazynowe z Symfonia eBiuro do WooCommerce. Wybierz z listy magazyn, który chcesz zsynchronizować.

        Opcja Zsynchronizuj stany magazynowe jest dostępna tylko wtedy, gdy w polu Kierunek synchronizacji zaznaczysz z Symfonia eBiuro do sklepu.

  18. Kliknij przycisk Zapisz.

    Zobaczysz ekran Integracje e-commerce i zapisaną integrację z WooCommerce. Dla integracji są dostępne opcje:

      • Lista dokumentów możesz przejść do Listy dokumentów
      • Konfiguracja możesz przejść do widoku konfiguracji integracji, co pozwoli Ci na edycję ustawień. Nie musisz usuwać i dodawać konfiguracji na nowo. 
      • Dezaktywuj możesz dezaktywować integrację 
      • Usuń integrację możesz usunąć integrację.

Jeśli w danej platformie masz więcej niż jeden sklep, możesz dodać kilka integracji w ramach tej samej platformy. 

Synchronizacja produktów i stanów magazynowych

Zobaczysz w sklepie PrestaShop w zakładce Katalog → Produkty listę produktów i stany magazynowe z programu Symfonia eBiuro, jeśli w konfiguracji sklepu masz zaznaczone:

  • Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu
  • Zsynchronizuj stany magazynowe.

Jeśli nie zaznaczysz powyższych opcji, do PrestaShop będą przenosić się tylko edytowane lub nowe produkty dodane w programie Symfonia eBiuro

Nowe produkty w Symfonii eBiuro

Jeśli chcesz, aby nowe produkty, które dodajesz w swoim sklepie pojawiły się w bazie produktów w Symfonii eBiuro, wykonaj poniższe kroki:

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro
  2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
  3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
  4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
  5. Wybierz z listy integrację z PrestaShop i kliknij przycisk OpcjeKonfiguracja.
  6. Wybierz w polu Kierunek synchronizacji pozycję ze sklepu do Symfonia eBiuro.
  7. Kliknij przycisk Zapisz
  8. Zaloguj się do platformy PrestaShop
  9. Kliknij pozycję w menu bocznym Katalog Produkty.
  10. Kliknij opcję Nowy produkt
  11. Uzupełnij pola.
  12. Zaznacz pole Wyślij do Symfonia eBiuro
  13. Kliknij przycisk Zapisz
  14. Jeśli usuniesz lub edytujesz produkt w sklepie PrestaShop, dane automatycznie zaktualizują się w programie Symfonia eBiuro.

Formularz zamówienia

Po złożeniu zamówienia przez klienta na Twoim url sklepu, zobaczysz je na liście zamówień w PrestaShop w menu bocznym Zamówienia.

Aby zamiast paragonu wystawiła się faktura w programie Symfonia eBiuro, na formularzu zamówienia muszą być wypełnione pola:

  • NIP
  • Wybierz typ dokumentu Faktura.

Lista zamówień 

Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro
  2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
  3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
  4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
  5. Kliknij przycisk OpcjeLista zamówień. Na liście zobaczysz listę zamówień z kolumnami: 
      • Zamówienie nr
      • Dokument numer faktury lub paragonu. Będzie widoczny, gdy zmienisz dla zamówienia w PrestaShop w kolumnie WyświetlanyPłatność zaakceptowana
      • Status zawsze widoczny status, który jest ustawiony na etapie konfiguracji integracji
      • przycisk Wystaw dokument możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.

Na widoku Lista zamówień dostępne są dwa rodzaje zamówień:

      • przesłane do Symfonii eBiuro, bez dokumentu sprzedaży wtedy dla zamówienia zobaczysz przycisk Wystaw dokument.
      • przesłane do Symfonii eBiuro, z wystawionym dokumentem sprzedaży wtedy zobaczysz numer dokumentu w kolumnie Dokument

 

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0