Konfiguracja integracji z WooCommerce

Dagmara Chojnacka
Dagmara Chojnacka
  • Zaktualizowano

Dotyczy produktów: eBiuro

W programie Symfonia eBiuro możesz dodać integrację ze sklepem WooCommerce. Dzięki integracji zautomatyzujesz prowadzenie magazynu i wystawianie faktur dla swoich klientów. 

Instalacja niezbędnych wtyczek 

Zainstaluj poniższe wtyczki:

  1. Symfonia eBiuro
      • zaloguj się do platformy WooCommerce
      • kliknij Wtyczki → Dodaj wtyczkę w menu po lewej stronie
      • wpisz w pole wyszukiwania Symfonia eBiuro
      • kliknij Zainstaluj
      • upewnij się, że wtyczka jest włączona.

        Jeśli nie znajdziesz wtyczki, pobierz ją ze strony https://data.ebiuro.paymento.pl/plugins/woocommerce.zip
        Następnie wykonaj poniższe kroki:
        - kliknij Wtyczki → Dodaj wtyczkę w menu po lewej stronie
        - kliknij w lewym górnym rogu Wyślij na serwer → Wybierz plik
        - wybierz zapisany plik i kliknij przycisk Otwórz
        - kliknij przycisk Zainstaluj
        - kliknij przycisk Włącz wtyczkę

  2. Bloki pól zamówienia
      • wpisz w pole wyszukiwania Bloki pól zamówienia WooCommerce
      • kliknij Zainstaluj
      • upewnij się, że wtyczka jest włączona.

Konfiguracja integracji z WooCommerce

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro
  2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
  3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
  4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
  5. Zobaczysz okno Integracje e-commerce. Kliknij przycisk Dodaj integrację
  6. Odszukaj WooCommerce i kliknij Dodaj integrację
  7. Zobaczysz okno Konfiguracja sklepu. Uzupełnij pola:
      • Nazwa sklepu wpisz dowolną nazwę. Będzie się wyświetlała jako nazwa integracji na Twoim koncie w Symfonii eBiuro.
      • Twój url sklepu
  8. Kliknij Zapisz. Zobaczysz nowe pola, które system uzupełni automatycznie:
      • Twój token
      • Twój sekretny kod.
  9. Skopiuj treść z pola Twój token. Przejdź do swojego sklepu. Kliknij Symfonia eBiuro w menu po prawej stronie. Wklej treść w polu Klucz integracji.
  10. Wróć do programu Symfonia eBiuro
  11. Skopiuj treść z pola Twój sekretny token. Przejdź do swojego sklepu. Kliknij Symfonia eBiuro w menu po prawej stronie. Wklej treść w polu Sekretny klucz
  12. Kliknij przycisk Zapisz zmiany
  13. Wróć do programu Symfonia eBiuro i kliknij przycisk Przetestuj połączenie. Gdy wynik testu będzie pozytywny, zobaczysz dodatkowe pola.
  14. Wybierz status w polu Po jakim statusie dokumentu wystawiana jest faktura?
    Przykład:
    Jeśli wybierzesz status Zrealizowane, to gdy na zamówieniu ustawisz taki status, automatycznie wystawi się faktura w Symfonii eBiuro. Jeśli nie wybierzesz statusu, dokument sprzedaży trzeba będzie wystawić ręcznie na widoku listy zamówień. 
  15. Uzupełnij pola:
      • Numeracja faktury
      • Numeracja paragonu
      • Kierunek synchronizacji.
  16. Wybierz w polu Kierunek synchronizacji jedną z opcji:

      • Brak synchronizacji
      • z Symfonia eBiuro do sklepu
      • ze sklepu do Symfonia eBiuro.

     

  17. Gdy wybierzesz jedną z synchronizacji, zobaczysz dodatkowe opcje:

      • Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu lub Pobierz wszystkie produkty ze sklepu do eBiuro – zaznacz jeśli chcesz synchronizować istniejące już produkty.
      • Grupa produktowa do synchronizacji i Grupa cenowa możesz wybrać, które grupy chcesz zsynchronizować. Wtedy synchronizacja będzie dotyczyła wskazanych grup, a nie całej bazy produktowej. 
      • Zsynchronizuj stany magazynowe – zaznacz jeśli dla bazy produktów chcesz przenieść stany magazynowe z Symfonia eBiuro do WooCommerce. Wybierz z listy magazyn, który chcesz zsynchronizować.

        Opcja Zsynchronizuj stany magazynowe jest dostępna tylko wtedy, gdy w polu Kierunek synchronizacji zaznaczysz z Symfonia eBiuro do sklepu.

  18. Kliknij przycisk Zapisz.

    Zobaczysz ekran Integracje e-commerce i zapisaną integrację z WooCommerce. Dla integracji są dostępne opcje:

      • Lista dokumentów możesz przejść do Listy dokumentów
      • Konfiguracja możesz przejść do widoku konfiguracji integracji, co pozwoli Ci na edycję ustawień. Nie musisz usuwać i dodawać konfiguracji na nowo. 
      • Dezaktywuj możesz dezaktywować integrację 
      • Usuń integrację możesz usunąć integrację.

Jeśli w danej platformie masz więcej niż jeden sklep, możesz dodać kilka integracji w ramach tej samej platformy. 

Formularz zamówienia

Aby automatycznie wystawiać faktury i paragony dla klientów musisz zmodyfikować formularz zamówienia. Wykonaj poniższe kroki. 

  1. Zaloguj się do platformy WooCommerce
  2. Kliknij pozycję Strony w menu bocznym.
  3. Odszukaj Zamówienie i kliknij Edytuj
  4. Zobaczysz widok strony zamówienia w swoim sklepie. 
  5. Kliknij w sekcję Dane kontaktowe na formularzu zamówienia, aby aktywować tę sekcję. 
  6. Kliknij znak plusa w lewym górnym rogu. 
  7. Wybierz z listy po lewej stronie opcję Pole wyboru (checkbox)
  8. Zobaczysz nową opcję na formularzu zamówienia Enter label.
  9. Kliknij w tę opcję i wpisz Czy wystawić paragon?
  10. Wpisz Czy wystawić paragon? w polu FIELD NAME, które widzisz po prawej stronie ekranu. 
  11. Kliknij przycisk Zapisz w prawym górnym rogu ekranu. 
  12. Wybierz z listy po lewej stronie opcję Pole tekstowe. 
  13. Zobaczysz nową opcję na formularzu zamówienia puste pole testowe. 
  14. Wpisz w tym polu treść Wpisz numer NIP, ab klient wiedział w którym polu podać NIP do faktury. 
  15. Wpisz treść Numer nip w polu FIELD NAME, które widzisz po prawej stronie ekranu. 
  16. Kliknij przycisk Zapisz w prawym górnym rogu ekranu. 
  17. Wybierz Symfonia eBiuro w menu bocznym.
  18. Wpisz w polu Meta dla pola z NIP treść _meta_numer_nip.
  19. Wpisz w polu Meta dla pola z 'Czy wystawić paragon?' treść _meta_czy_wystawic_paragon.
  20. Kliknij przycisk Zapisz zmiany. 

Gdy wykonasz te kroki, na formularzu zamówienia, który widzi klient pojawią się pola niezbędne do tego, aby w Symfonii eBiuro wystawić paragon lub fakturę dla klienta. 

 

Nowe produkty w Symfonii eBiuro

Jeśli chcesz, aby nowe produkty, które dodajesz w swoim sklepie pojawiły się w bazie produktów w Symfonii eBiuro, wykonaj poniższe kroki:

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro
  2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
  3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
  4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
  5. Wybierz z listy integrację z WooCommerce i kliknij przycisk OpcjeKonfiguracja.
  6. Wybierz w polu Kierunek synchronizacji pozycję ze sklepu do Symfonia eBiuro.
  7. Kliknij przycisk Zapisz
  8. Zaloguj się do platformy WooCommerce
  9. Kliknij pozycję Produkty w menu bocznym.
  10. Kliknij opcję Dodaj produkt
  11. Uzupełnij pola.
  12. Zaznacz pole Wyślij do Symfonia eBiuro
  13. Kliknij przycisk Opublikuj

Lista zamówień 

Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro
  2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
  3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
  4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
  5. Kliknij przycisk OpcjeLista zamówień. Na liście zobaczysz listę zamówień z kolumnami: 
      • Zamówienie nr
      • Dokument numer faktury lub paragonu. Będzie widoczny, gdy ustawisz odpowiedni status dla zamówienia w WooCommerce lub gdy klikniesz przycisk Wystaw dokument.
      • Status zawsze widoczny status, który jest ustawiony na etapie konfiguracji integracji
      • przycisk Wystaw dokument możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.

Na widoku Lista zamówień dostępne są dwa rodzaje zamówień:

      • przesłane do Symfonii eBiuro, bez dokumentu sprzedaży wtedy dla zamówienia zobaczysz przycisk Wystaw dokument.
      • przesłane do Symfonii eBiuro, z wystawionym dokumentem sprzedaży wtedy zobaczysz numer dokumentu w kolumnie Dokument

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0