Konfiguracja integracji z WooCommerce

Dagmara Chojnacka
Dagmara Chojnacka
  • Zaktualizowano

Dotyczy produktów: eBiuro, szybkafaktura.pl

W programie Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl możesz dodać integrację ze sklepem WooCommerce. Dzięki integracji zautomatyzujesz prowadzenie magazynu i wystawianie faktur dla swoich klientów. 

Instalacja niezbędnych wtyczek 

Zainstaluj poniższe wtyczki:

  1. Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl 
      • zaloguj się do platformy WooCommerce
      • kliknij Wtyczki → Dodaj wtyczkę w menu po lewej stronie
      • wpisz w pole wyszukiwania Symfonia eBiuro
      • kliknij Zainstaluj
      • upewnij się, że wtyczka jest włączona.

        Jeśli nie znajdziesz wtyczki, pobierz ją ze strony https://data.ebiuro.paymento.pl/plugins/woocommerce.zip
        Następnie wykonaj poniższe kroki:
        - kliknij Wtyczki → Dodaj wtyczkę w menu po lewej stronie
        - kliknij w lewym górnym rogu Wyślij na serwer → Wybierz plik
        - wybierz zapisany plik i kliknij przycisk Otwórz
        - kliknij przycisk Zainstaluj
        - kliknij przycisk Włącz wtyczkę

  2. Bloki pól zamówienia
      • wpisz w pole wyszukiwania Bloki pól zamówienia WooCommerce
      • kliknij Zainstaluj
      • upewnij się, że wtyczka jest włączona.

Konfiguracja integracji z WooCommerce

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl
  2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
  3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
  4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
  5. Zobaczysz okno Integracje e-commerce. Kliknij przycisk Dodaj integrację
  6. Odszukaj WooCommerce i kliknij Dodaj integrację
  7. Zobaczysz okno Konfiguracja sklepu. Uzupełnij pola:
      • Nazwa sklepu wpisz dowolną nazwę. Będzie się wyświetlała jako nazwa integracji na Twoim koncie w Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl.
      • Twój url sklepu
  8. Kliknij Zapisz. Zobaczysz nowe pola, które system uzupełni automatycznie:
      • Twój token
      • Twój sekretny kod.
  9. Skopiuj treść z pola Twój token. Przejdź do swojego sklepu. Kliknij Symfonia eBiuro w menu po prawej stronie. Wklej treść w polu Klucz integracji.
  10. Wróć do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl
  11. Skopiuj treść z pola Twój sekretny token. Przejdź do swojego sklepu. Kliknij Symfonia eBiuro w menu po prawej stronie. Wklej treść w polu Sekretny klucz
  12. Kliknij przycisk Zapisz zmiany
  13. Wróć do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl i kliknij przycisk Przetestuj połączenie. Gdy wynik testu będzie pozytywny, zobaczysz dodatkowe pola.
  14. Wybierz status w polu Po jakim statusie dokumentu wystawiana jest faktura?
    Przykład:
    Jeśli wybierzesz status Zrealizowane, to gdy na zamówieniu ustawisz taki status, automatycznie wystawi się faktura w Symfonii eBiuro/szybkafaktura.pl. Jeśli nie wybierzesz statusu, dokument sprzedaży trzeba będzie wystawić ręcznie na widoku listy zamówień. 
  15. Uzupełnij pola:
      • Numeracja faktury
      • Numeracja paragonu
      • Kierunek synchronizacji.
  16. Wybierz w polu Kierunek synchronizacji jedną z opcji:

      • Brak synchronizacji
      • z Symfonia eBiuro do sklepu
      • ze sklepu do Symfonia eBiuro.

     

  17. Gdy wybierzesz jedną z synchronizacji, zobaczysz dodatkowe opcje:

      • Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu lub Pobierz wszystkie produkty ze sklepu do eBiuro – zaznacz jeśli chcesz synchronizować istniejące już produkty.
      • Grupa produktowa do synchronizacji i Grupa cenowa możesz wybrać, które grupy chcesz zsynchronizować. Wtedy synchronizacja będzie dotyczyła wskazanych grup, a nie całej bazy produktowej. 
      • Zsynchronizuj stany magazynowe – zaznacz jeśli dla bazy produktów chcesz przenieść stany magazynowe z Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl do WooCommerce. Wybierz z listy magazyn, który chcesz zsynchronizować.

        Opcja Zsynchronizuj stany magazynowe jest dostępna tylko wtedy, gdy w polu Kierunek synchronizacji zaznaczysz z Symfonia eBiuro do sklepu.

  18. Kliknij przycisk Zapisz.

    Zobaczysz ekran Integracje e-commerce i zapisaną integrację z WooCommerce. Dla integracji są dostępne opcje:

      • Lista dokumentów możesz przejść do Listy dokumentów
      • Konfiguracja możesz przejść do widoku konfiguracji integracji, co pozwoli Ci na edycję ustawień. Nie musisz usuwać i dodawać konfiguracji na nowo. 
      • Dezaktywuj możesz dezaktywować integrację 
      • Usuń integrację możesz usunąć integrację.

Jeśli w danej platformie masz więcej niż jeden sklep, możesz dodać kilka integracji w ramach tej samej platformy. 

Formularz zamówienia

Aby automatycznie wystawiać faktury i paragony dla klientów musisz zmodyfikować formularz zamówienia. Wykonaj poniższe kroki. 

  1. Zaloguj się do platformy WooCommerce
  2. Kliknij pozycję Strony w menu bocznym.
  3. Odszukaj Zamówienie i kliknij Edytuj
  4. Zobaczysz widok strony zamówienia w swoim sklepie. 
  5. Kliknij w sekcję Dane kontaktowe na formularzu zamówienia, aby aktywować tę sekcję. 
  6. Kliknij znak plusa w lewym górnym rogu. 
  7. Wybierz z listy po lewej stronie opcję Pole wyboru (checkbox)
  8. Zobaczysz nową opcję na formularzu zamówienia Enter label.
  9. Kliknij w tę opcję i wpisz Czy wystawić paragon?
  10. Wpisz Czy wystawić paragon? w polu FIELD NAME, które widzisz po prawej stronie ekranu. 
  11. Kliknij przycisk Zapisz w prawym górnym rogu ekranu. 
  12. Wybierz z listy po lewej stronie opcję Pole tekstowe. 
  13. Zobaczysz nową opcję na formularzu zamówienia puste pole testowe. 
  14. Wpisz w tym polu treść Wpisz numer NIP, ab klient wiedział w którym polu podać NIP do faktury. 
  15. Wpisz treść Numer nip w polu FIELD NAME, które widzisz po prawej stronie ekranu. 
  16. Kliknij przycisk Zapisz w prawym górnym rogu ekranu. 
  17. Wybierz Symfonia eBiuro w menu bocznym.
  18. Wpisz w polu Meta dla pola z NIP treść _meta_numer_nip.
  19. Wpisz w polu Meta dla pola z 'Czy wystawić paragon?' treść _meta_czy_wystawic_paragon.
  20. Kliknij przycisk Zapisz zmiany. 

Gdy wykonasz te kroki, na formularzu zamówienia, który widzi klient pojawią się pola niezbędne do tego, aby w Symfonii eBiuro wystawić paragon lub fakturę dla klienta. 

Nowe produkty w Symfonii eBiuro

Jeśli chcesz, aby nowe produkty, które dodajesz w swoim sklepie pojawiły się w bazie produktów w Symfonii eBiuro, wykonaj poniższe kroki:

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl
  2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
  3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
  4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
  5. Wybierz z listy integrację z WooCommerce i kliknij przycisk OpcjeKonfiguracja.
  6. Wybierz w polu Kierunek synchronizacji pozycję ze sklepu do Symfonia eBiuro.
  7. Kliknij przycisk Zapisz
  8. Zaloguj się do platformy WooCommerce
  9. Kliknij pozycję Produkty w menu bocznym.
  10. Kliknij opcję Dodaj produkt
  11. Uzupełnij pola.
  12. Zaznacz pole Wyślij do Symfonia eBiuro
  13. Kliknij przycisk Opublikuj

Dodatkowe informacje 

W poniższym linku znajdziesz informacje jak utworzyć zamówienie i sprawdzić listę zamówień.

    •  

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0