Dotyczy produktów: eBiuro
W programie Symfonia eBiuro możesz dodać integrację ze sklepem WooCommerce. Dzięki integracji zautomatyzujesz prowadzenie magazynu i wystawianie faktur dla swoich klientów.
Instalacja niezbędnych wtyczek
Zainstaluj poniższe wtyczki:
-
Symfonia eBiuro
- zaloguj się do platformy WooCommerce
- kliknij Wtyczki → Dodaj wtyczkę w menu po lewej stronie
- wpisz w pole wyszukiwania Symfonia eBiuro
- kliknij Zainstaluj
- upewnij się, że wtyczka jest włączona.
Jeśli nie znajdziesz wtyczki, pobierz ją ze strony https://data.ebiuro.paymento.pl/plugins/woocommerce.zip
Następnie wykonaj poniższe kroki:
- kliknij Wtyczki → Dodaj wtyczkę w menu po lewej stronie
- kliknij w lewym górnym rogu Wyślij na serwer → Wybierz plik
- wybierz zapisany plik i kliknij przycisk Otwórz
- kliknij przycisk Zainstaluj
- kliknij przycisk Włącz wtyczkę.
-
Bloki pól zamówienia
- wpisz w pole wyszukiwania Bloki pól zamówienia WooCommerce
- kliknij Zainstaluj
- upewnij się, że wtyczka jest włączona.
Konfiguracja integracji z WooCommerce
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Zobaczysz okno Integracje e-commerce. Kliknij przycisk Dodaj integrację.
- Odszukaj WooCommerce i kliknij Dodaj integrację.
- Zobaczysz okno Konfiguracja sklepu. Uzupełnij pola:
- Nazwa sklepu – wpisz dowolną nazwę. Będzie się wyświetlała jako nazwa integracji na Twoim koncie w Symfonii eBiuro.
- Twój url sklepu
- Kliknij Zapisz. Zobaczysz nowe pola, które system uzupełni automatycznie:
- Twój token
- Twój sekretny kod.
- Skopiuj treść z pola Twój token. Przejdź do swojego sklepu. Kliknij Symfonia eBiuro w menu po prawej stronie. Wklej treść w polu Klucz integracji.
- Wróć do programu Symfonia eBiuro.
- Skopiuj treść z pola Twój sekretny token. Przejdź do swojego sklepu. Kliknij Symfonia eBiuro w menu po prawej stronie. Wklej treść w polu Sekretny klucz.
- Kliknij przycisk Zapisz zmiany.
- Wróć do programu Symfonia eBiuro i kliknij przycisk Przetestuj połączenie. Gdy wynik testu będzie pozytywny, zobaczysz dodatkowe pola.
- Wybierz status w polu Po jakim statusie dokumentu wystawiana jest faktura?
Przykład: Jeśli wybierzesz status Zrealizowane, to gdy na zamówieniu ustawisz taki status, automatycznie wystawi się faktura w Symfonii eBiuro. Jeśli nie wybierzesz statusu, dokument sprzedaży trzeba będzie wystawić ręcznie na widoku listy zamówień. - Uzupełnij pola:
- Numeracja faktury
- Numeracja paragonu
- Kierunek synchronizacji.
-
Wybierz w polu Kierunek synchronizacji jedną z opcji:
- Brak synchronizacji
- z Symfonia eBiuro do sklepu
- ze sklepu do Symfonia eBiuro.
-
Gdy wybierzesz jedną z synchronizacji, zobaczysz dodatkowe opcje:
- Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu lub Pobierz wszystkie produkty ze sklepu do eBiuro – zaznacz jeśli chcesz synchronizować istniejące już produkty.
- Grupa produktowa do synchronizacji i Grupa cenowa – możesz wybrać, które grupy chcesz zsynchronizować. Wtedy synchronizacja będzie dotyczyła wskazanych grup, a nie całej bazy produktowej.
-
Zsynchronizuj stany magazynowe – zaznacz jeśli dla bazy produktów chcesz przenieść stany magazynowe z Symfonia eBiuro do WooCommerce. Wybierz z listy magazyn, który chcesz zsynchronizować.
Opcja Zsynchronizuj stany magazynowe jest dostępna tylko wtedy, gdy w polu Kierunek synchronizacji zaznaczysz z Symfonia eBiuro do sklepu.
- Kliknij przycisk Zapisz.
Zobaczysz ekran Integracje e-commerce i zapisaną integrację z WooCommerce. Dla integracji są dostępne opcje:
- Lista dokumentów – możesz przejść do Listy dokumentów
- Konfiguracja – możesz przejść do widoku konfiguracji integracji, co pozwoli Ci na edycję ustawień. Nie musisz usuwać i dodawać konfiguracji na nowo.
- Dezaktywuj – możesz dezaktywować integrację
- Usuń integrację – możesz usunąć integrację.
Jeśli w danej platformie masz więcej niż jeden sklep, możesz dodać kilka integracji w ramach tej samej platformy.
Formularz zamówienia
Aby automatycznie wystawiać faktury i paragony dla klientów musisz zmodyfikować formularz zamówienia. Wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do platformy WooCommerce.
- Kliknij pozycję Strony w menu bocznym.
- Odszukaj Zamówienie i kliknij Edytuj.
- Zobaczysz widok strony zamówienia w swoim sklepie.
- Kliknij w sekcję Dane kontaktowe na formularzu zamówienia, aby aktywować tę sekcję.
- Kliknij znak plusa w lewym górnym rogu.
- Wybierz z listy po lewej stronie opcję Pole wyboru (checkbox).
- Zobaczysz nową opcję na formularzu zamówienia – Enter label.
- Kliknij w tę opcję i wpisz Czy wystawić paragon?
- Wpisz Czy wystawić paragon? w polu FIELD NAME, które widzisz po prawej stronie ekranu.
- Kliknij przycisk Zapisz w prawym górnym rogu ekranu.
- Wybierz z listy po lewej stronie opcję Pole tekstowe.
- Zobaczysz nową opcję na formularzu zamówienia – puste pole testowe.
- Wpisz w tym polu treść Wpisz numer NIP, ab klient wiedział w którym polu podać NIP do faktury.
- Wpisz treść Numer nip w polu FIELD NAME, które widzisz po prawej stronie ekranu.
- Kliknij przycisk Zapisz w prawym górnym rogu ekranu.
- Wybierz Symfonia eBiuro w menu bocznym.
- Wpisz w polu Meta dla pola z NIP treść _meta_numer_nip.
- Wpisz w polu Meta dla pola z 'Czy wystawić paragon?' treść _meta_czy_wystawic_paragon.
- Kliknij przycisk Zapisz zmiany.
Gdy wykonasz te kroki, na formularzu zamówienia, który widzi klient pojawią się pola niezbędne do tego, aby w Symfonii eBiuro wystawić paragon lub fakturę dla klienta.
Nowe produkty w Symfonii eBiuro
Jeśli chcesz, aby nowe produkty, które dodajesz w swoim sklepie pojawiły się w bazie produktów w Symfonii eBiuro, wykonaj poniższe kroki:
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Wybierz z listy integrację z WooCommerce i kliknij przycisk Opcje → Konfiguracja.
- Wybierz w polu Kierunek synchronizacji pozycję ze sklepu do Symfonia eBiuro.
- Kliknij przycisk Zapisz.
- Zaloguj się do platformy WooCommerce.
- Kliknij pozycję Produkty w menu bocznym.
- Kliknij opcję Dodaj produkt.
- Uzupełnij pola.
- Zaznacz pole Wyślij do Symfonia eBiuro.
- Kliknij przycisk Opublikuj.
Lista zamówień
Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Kliknij przycisk Opcje → Lista zamówień. Na liście zobaczysz listę zamówień z kolumnami:
- Zamówienie nr
- Dokument – numer faktury lub paragonu. Będzie widoczny, gdy ustawisz odpowiedni status dla zamówienia w WooCommerce lub gdy klikniesz przycisk Wystaw dokument.
- Status – zawsze widoczny status, który jest ustawiony na etapie konfiguracji integracji
- przycisk Wystaw dokument – możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.
Na widoku Lista zamówień dostępne są dwa rodzaje zamówień:
-
-
- przesłane do Symfonii eBiuro, bez dokumentu sprzedaży – wtedy dla zamówienia zobaczysz przycisk Wystaw dokument.
- przesłane do Symfonii eBiuro, z wystawionym dokumentem sprzedaży – wtedy zobaczysz numer dokumentu w kolumnie Dokument.
-