Dotyczy produktów: eBiuro
W programie Symfonia eBiuro możesz dodać integrację z platformą internetową Apilo. Dzięki integracji zautomatyzujesz prowadzenie magazynu i wystawianie faktur dla swoich klientów.
Konfiguracja integracji z Apilo
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Zobaczysz okno Integracje e-commerce. Kliknij przycisk Dodaj integrację.
- Odszukaj Apilo i kliknij Dodaj integrację.
- Zobaczysz okno Konfiguracja sklepu. Uzupełnij pola:
- Nazwa sklepu – wpisz dowolną nazwę
- Twój Apilo API endpoint – adres pobierz ze swojego konta w Apilo. Aby to zrobić zaloguj się do swojego sklepu. Następnie po lewej stronie kliknij wybierz zakładkę Administracja → Klucze API → Apilo-Podgląd-Adres API (endpoint). Skopiuj adres API i wklej w programie Symfonia eBiuro
- jeśli nie masz jeszcze adresu API w sklepie Apilo, kliknij w menu Administracja → Klucze API → Nowa aplikacja REST API. Uzupełnij pola dowolnymi znakami Nazwa aplikacji, Krótki opis aplikacji i kliknij przycisk Zapisz.
- Kliknij Zapisz. Zobaczysz nowe pola, które system uzupełni automatycznie:
- Twój token
- Twój sekretny kod.
- Uzupełnij pozostałe pola ze sklepu Apilo z zakładki Administracja → Klucze API → Apilo-Podgląd-Adres API (endpoint):
- Client ID
- Client Secret
- Kod autoryzacyjny.
- Kliknij przycisk Przetestuj połączenie. Gdy wynik testu będzie pozytywny, zobaczysz dodatkowe pola.
- Uzupełnij pola:
- Numeracja faktury
- Numeracja paragonu
- Kierunek synchronizacji.
-
Wybierz w polu Kierunek synchronizacji jedną z opcji:
- Brak synchronizacji
- z Symfonia eBiuro do sklepu
- ze sklepu do Symfonia eBiuro.
- Zobaczysz dodatkowe opcje:
- Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu lub Pobierz wszystkie produkty ze sklepu do eBiuro – zaznacz jeśli chcesz synchronizować bazy produktów
- Grupa produktowa do synchronizacji i Grupa cenowa – możesz wybrać, które grupy chcesz zsynchronizować. Wtedy synchronizacja będzie dotyczyła wskazanych grup, a nie całej bazy produktowej.
- Zsynchronizuj stany magazynowe – zaznacz jeśli dla bazy produktów chcesz przenieść stany magazynowe z Symfonia eBiuro do Apilo. Wybierz z listy magazyn, który chcesz zsynchronizować.
Opcja Zsynchronizuj stany magazynowe jest dostępna tylko wtedy, gdy w polu Kierunek synchronizacji zaznaczysz z systemu Symfonia eBiuro do sklepu.
-
Kliknij przycisk Zapisz.
Zobaczysz ekran Integracje e-commerce i zapisaną integrację z Apilo. Dla integracji są dostępne opcje:
- Lista dokumentów – możesz przejść do Listy dokumentów
- Konfiguracja – możesz przejść do widoku konfiguracji integracji
- Dezaktywuj – możesz dezaktywować integrację
- Usuń integrację – możesz usunąć integrację.
Jeśli w danej platformie masz więcej niż jeden sklep, możesz dodać kilka integracji w ramach tej samej platformy.
Synchronizacja produktów i stanów magazynowych
Zobaczysz w sklepie w zakładce Towary i usługi → Produkty listę produktów i stany magazynowe z programu symfonia eBiuro, jeśli w konfiguracji sklepu masz zaznaczone:
- Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu
- Zsynchronizuj stany magazynowe.
Jeśli nie zaznaczysz powyższych opcji, do Apilo będą przenosić się tylko edytowane lub nowe produkty dodane w programie Symfonia eBiuro.
Automatyczne akcje dla zamówień
- Zaloguj się na swoje konto w Apilo.
- Kliknij pozycję Administracja → Zadania automatyczne → Dodaj.
- Uzupełnij w polach Tworzenie zdarzenia:
- Nazwa zadania → Wystawienie dokumentu
- Status → Aktywny.
- W polu 1 Zdarzenie wybierz Zmiana statusu zamówienia.
- W polu 2 Warunki wskaż:
- Wybierz kierunek → Status zamówienia
- Wybierz status zamówienia → W realizacji.
- W polu 3 Wykonaj akcję wskaż:
- Wybierz akcję → Wywołaj adres URL
- Podaj adres URL → https://portal-api.ebiuro.paymento.pl/v1/order/sync/apilo/integraton_uuid?secretKey=secret_key&orderId={orderId}.
- Podmień dane w linku z konfiguracji sklepu Apilo w programie Symfonia eBiuro z pól:
- integraton_uuid – Twój token
- secret_key – Twój sekretny kod.
Tworzenie zamówienia
- Zaloguj się na swoje konto w Apilo.
- Kliknij pozycję w menu bocznym BOK-zamówienie → Dodaj zamówienie.
- Uzupełnij wszystkie pola w sekcji: Szczegóły zamówienia i Płatność i wysyłka.
- Uzupełnij wszystkie pola w sekcji: Dane zamawiającego i w Dane wysyłki wybierz w polu Typ Adresu → Adres firmowy.
- Uzupełnij wszystkie pola w sekcji: Pozycje.
- Jeśli chcesz, aby była wystawiona faktura zaznacz Klient chce fakturę. Wskaż Typ adresu → Adres firmowy i uzupełnij pola tej sekcji. Jeśli nie zaznaczysz pola Klient chce fakturę, wystawi się paragon.
- Kliknij przycisk Zapisz.
- Zmień w zakładce Szczegóły zamówienia → Status → W realizacji.
Lista zamówień
Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Kliknij przycisk Opcje → Lista zamówień. Na liście zobaczysz listę zamówień z kolumnami:
- Zamówienie nr
- Dokument – numer faktury lub paragonu
- Status – zaktualizuje się, gdy zmienisz status zamówienia w swoim sklepie
- przycisk Wystaw dokument – możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.