Konfiguracja integracji z Apilo

Renata Andrzejewska
Renata Andrzejewska
  • Zaktualizowano

Dotyczy produktów: eBiuro

W programie Symfonia eBiuro możesz dodać integrację z platformą internetową Apilo. Dzięki integracji zautomatyzujesz prowadzenie magazynu i wystawianie faktur dla swoich klientów. 

 

Konfiguracja integracji z Apilo

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro
  2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
  3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
  4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
  5. Zobaczysz okno Integracje e-commerce. Kliknij przycisk Dodaj integrację
  6. Odszukaj Apilo i kliknij Dodaj integrację
  7. Zobaczysz okno Konfiguracja sklepu. Uzupełnij pola:
      • Nazwa sklepu wpisz dowolną nazwę
      • Twój Apilo API endpoint adres pobierz ze swojego konta w Apilo. Aby to zrobić zaloguj się do swojego sklepu. Następnie po lewej stronie kliknij wybierz zakładkę Administracja → Klucze API → Apilo-Podgląd-Adres API (endpoint). Skopiuj adres API i wklej w programie Symfonia eBiuro
      • jeśli nie masz jeszcze adresu API w sklepie Apilo, kliknij w menu Administracja → Klucze API → Nowa aplikacja REST API. Uzupełnij pola dowolnymi znakami Nazwa aplikacji, Krótki opis aplikacji i kliknij przycisk Zapisz.
  8. Kliknij Zapisz. Zobaczysz nowe pola, które system uzupełni automatycznie:
      • Twój token
      • Twój sekretny kod.
  9. Uzupełnij pozostałe pola ze sklepu Apilo z zakładki Administracja → Klucze API → Apilo-Podgląd-Adres API (endpoint):
      • Client ID
      • Client Secret
      • Kod autoryzacyjny.
  10. Kliknij przycisk Przetestuj połączenie. Gdy wynik testu będzie pozytywny, zobaczysz dodatkowe pola.
  11. Uzupełnij pola:
      • Numeracja faktury
      • Numeracja paragonu
      • Kierunek synchronizacji.
  12. Wybierz w polu Kierunek synchronizacji jedną z opcji: 

      • Brak synchronizacji
      • z Symfonia eBiuro do sklepu
      •  ze sklepu do Symfonia eBiuro.

      

  13. Zobaczysz dodatkowe opcje:
      • Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu lub Pobierz wszystkie produkty ze sklepu do eBiuro – zaznacz jeśli chcesz synchronizować bazy produktów
      • Grupa produktowa do synchronizacji i Grupa cenowa możesz wybrać, które grupy chcesz zsynchronizować. Wtedy synchronizacja będzie dotyczyła wskazanych grup, a nie całej bazy produktowej. 
      • Zsynchronizuj stany magazynowe – zaznacz jeśli dla bazy produktów chcesz przenieść stany magazynowe z Symfonia eBiuro  do Apilo. Wybierz z listy magazyn, który chcesz zsynchronizować.

        Opcja Zsynchronizuj stany magazynowe jest dostępna tylko wtedy, gdy w polu Kierunek synchronizacji zaznaczysz z systemu Symfonia eBiuro do sklepu.

  14. Kliknij przycisk Zapisz

    Zobaczysz ekran Integracje e-commerce i zapisaną integrację z Apilo. Dla integracji są dostępne opcje:

      • Lista dokumentów możesz przejść do Listy dokumentów
      • Konfiguracja możesz przejść do widoku konfiguracji integracji 
      • Dezaktywuj możesz dezaktywować integrację 
      • Usuń integrację możesz usunąć integrację.

Jeśli w danej platformie masz więcej niż jeden sklep, możesz dodać kilka integracji w ramach tej samej platformy. 

Synchronizacja produktów i stanów magazynowych

Zobaczysz w sklepie w zakładce Towary i usługi → Produkty listę produktów i stany magazynowe z programu symfonia eBiuro, jeśli w konfiguracji sklepu masz zaznaczone:

  • Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu
  • Zsynchronizuj stany magazynowe.

Jeśli nie zaznaczysz powyższych opcji, do Apilo będą przenosić się tylko edytowane lub nowe produkty dodane w programie Symfonia eBiuro.

Automatyczne akcje dla zamówień

  1. Zaloguj się na swoje konto w Apilo
  2. Kliknij pozycję Administracja Zadania automatyczne → Dodaj.
  3. Uzupełnij w polach Tworzenie zdarzenia
      • Nazwa zadania → Wystawienie dokumentu
      • Status → Aktywny.
  4. W polu 1 Zdarzenie wybierz Zmiana statusu zamówienia
  5. W polu 2 Warunki wskaż:
      • Wybierz kierunek → Status zamówienia
      • Wybierz status zamówienia → W realizacji.
  6. W polu 3 Wykonaj akcję wskaż:  
      • Wybierz akcję → Wywołaj adres URL
      • Podaj adres URL → https://portal-api.ebiuro.paymento.pl/v1/order/sync/apilo/integraton_uuid?secretKey=secret_key&orderId={orderId}.
  7. Podmień dane w linku z konfiguracji sklepu Apilo w programie Symfonia eBiuro z pól:
      • integraton_uuid Twój token
      • secret_key Twój sekretny kod.

Tworzenie zamówienia

  1. Zaloguj się na swoje konto w Apilo
  2. Kliknij pozycję w menu bocznym BOK-zamówienie → Dodaj zamówienie.
  3. Uzupełnij wszystkie pola w sekcji: Szczegóły zamówienia i Płatność i wysyłka.
  4. Uzupełnij wszystkie pola w sekcji: Dane zamawiającego i w Dane wysyłki wybierz w polu Typ Adresu → Adres firmowy
  5. Uzupełnij wszystkie pola w sekcji: Pozycje.
  6. Jeśli chcesz, aby była wystawiona faktura zaznacz Klient chce fakturę. Wskaż Typ adresu → Adres firmowy i uzupełnij pola tej sekcji. Jeśli nie zaznaczysz pola Klient chce fakturę, wystawi się paragon.
  7. Kliknij przycisk Zapisz
  8. Zmień w zakładce Szczegóły zamówienia → Status → W realizacji.

Lista zamówień 

Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro
  2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
  3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
  4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
  5. Kliknij przycisk OpcjeLista zamówień. Na liście zobaczysz listę zamówień z kolumnami: 
      • Zamówienie nr
      • Dokument numer faktury lub paragonu
      • Status zaktualizuje się, gdy zmienisz status zamówienia w swoim sklepie
      • przycisk Wystaw dokument możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.

 

 

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0