Dotyczy produktów: eBiuro
W programie Symfonia eBiuro możesz dodać integrację z platformą internetową Base (dawniej BaseLinker). Dzięki integracji zautomatyzujesz prowadzenie magazynu i wystawianie faktur dla swoich klientów.
Konfiguracja integracji z Base
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Zobaczysz okno Integracje e-commerce. Kliknij przycisk Dodaj integrację.
- Odszukaj Base i kliknij Dodaj integrację.
- Zobaczysz okno Konfiguracja sklepu. Uzupełnij pola:
- Nazwa sklepu – wpisz dowolną nazwę. Będzie się wyświetlała jako nazwa integracji na Twoim koncie w Symfonii eBiuro.
- Twój Base token – token pobierz ze swojego konta w Base. Aby to zrobić zaloguj się do swojego sklepu. Następnie w prawym górnym rogu kliknij w nazwę sklepu i wybierz Moje konto. Przejdź do zakładki API i w sekcji Twój token API, kliknij przycisk Kopiuj do schowka.
- Kliknij Zapisz. Zobaczysz nowe pola, które system uzupełni automatycznie:
- Twój token
- Twój sekretny kod.
- Kliknij przycisk Przetestuj połączenie. Gdy wynik testu będzie pozytywny, zobaczysz dodatkowe pola.
- Uzupełnij pola:
- Numeracja faktury
- Numeracja paragonu
- Kierunek synchronizacji.
-
Wybierz w polu Kierunek synchronizacji jedną z opcji:
- Brak synchronizacji
- z Symfonia eBiuro do sklepu
- ze sklepu do Symfonia eBiuro.
-
Gdy wybierzesz jedną z synchronizacji, zobaczysz dodatkowe opcje:
- Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu lub Pobierz wszystkie produkty ze sklepu do eBiuro – zaznacz jeśli chcesz synchronizować istniejące już produkty.
- Grupa produktowa do synchronizacji i Grupa cenowa – możesz wybrać, które grupy chcesz zsynchronizować. Wtedy synchronizacja będzie dotyczyła wskazanych grup, a nie całej bazy produktowej.
- Zsynchronizuj stany magazynowe – zaznacz jeśli dla bazy produktów chcesz przenieść stany magazynowe z Symfonia eBiuro do Base. Wybierz z listy magazyn, który chcesz zsynchronizować.
Opcja Zsynchronizuj stany magazynowe jest dostępna tylko wtedy, gdy w polu Kierunek synchronizacji zaznaczysz z Symfonia eBiuro do sklepu.
-
Kliknij przycisk Zapisz.
Zobaczysz ekran Integracje e-commerce i zapisaną integrację z Base. Dla integracji są dostępne opcje:
- Lista dokumentów – możesz przejść do Listy dokumentów
- Konfiguracja – możesz przejść do widoku konfiguracji integracji, co pozwali Ci na edycję ustawień. Nie musisz usuwać i dodawać konfiguracji na nowo.
- Dezaktywuj – możesz dezaktywować integrację
- Usuń integrację – możesz usunąć integrację.
Jeśli w danej platformie masz więcej niż jeden sklep, możesz dodać kilka integracji w ramach tej samej platformy.
Automatyczne akcje dla produktów
Wykonaj poniższe kroki, jeśli w ustawieniach konfiguracji połączenia jest wybrany kierunek synchronizacji ze sklepu do Symfonia eBiuro. W takiej sytuacji musisz zapisać trzy akcje automatyczne, które będą miały wpływ na tworzenie produktów, ich edycję oraz usuwanie. Poniższe kroki opisują jak zapisać automatyczną akcje, aby nowy produkt pojawił się w Symfonii eBiuro.
- Zaloguj się na swoje konto w Base.
- Kliknij pozycję Produkty w menu bocznym.
- Wybierz Automatyczne akcje.
- Kliknij przycisk Dodaj automatyczną akcję.
- Wybierz Utworzony produkt w sekcji Zdarzenie.
- Wybierz Wywołaj URL w sekcji Wykonywane akcje.
- Wpisz w polu Url adres https://portal-api.ebiuro.paymento.pl/v1/product/sync/baselinker/integration_uuid?secretKey=secret_key&productId=[produkt_id]
- integration_uuid – znajdziesz w Symfonia eBiuro w ustawieniach konfiguracji w polu Twój token
- secret_key – znajdziesz w Symfonia eBiuro w ustawieniach konfiguracji w polu Twój sekretny kod
- Kliknij przycisk Zapisz.
- Wykonaj kroki od 4 do 7 dla akcji edytowania produktu. Wybierz Edytowano produkt w sekcji Zdarzenia.
- Wykonaj kroki od 4 do 7 dla akcji usuwania produktu. Wybierz Usunięto produkt w sekcji Zdarzenia. Wpisz w polu Url adres https://portal-api.ebiuro.paymento.pl/v1/product/delete/baselinker/integration_uuid?secretKey=secret_key&productId=[produkt_id]
Automatyczne akcje dla zamówień
- Zaloguj się na swoje konto w Base.
- Kliknij pozycję Zamówienia w menu bocznym.
- Wybierz Automatyczne akcje.
- Kliknij przycisk Dodaj automatyczną akcję.
- Wybierz Ustawiono status w sekcji Zdarzenie.
- Wybierz status w polu Status zamówienia, np. Wysłane. Gdy na zamówieniu ustawisz status zgodny z ustawieniami w zadaniu automatycznym, zamówienie zostanie wysłane do Symfonii eBiuro. Dopiero wtedy w Symfonii eBiuro będzie dostępna opcja wystawienia faktury lub paragonu.
W ramach jednego zadania automatycznego możesz ustawić więcej niż jeden status. - Wybierz wywołaj URL w sekcji Wykonywane akcje.
- Wpisz w polu Url adres https://portal-api.ebiuro.paymento.pl/v1/order/sync/baselinker/integration_uuid?secretKey=secret_key&orderId=[numer_zamowienia]
- integration_uuid – znajdziesz w Symfonia eBiuro w ustawieniach konfiguracji w polu Twój token
- secret_key – znajdziesz w Symfonia eBiuro w ustawieniach konfiguracji w polu Twój sekretny kod
- Kliknij przycisk Zapisz.
Tworzenie zamówienia
- Zaloguj się na swoje konto w Base.
- Kliknij pozycję Zamówienia → Lista zamówień w menu bocznym.
- Kliknij Dodaj zamówienie → Stwórz zamówienie.
- Kliknij przycisk Dodaj produkt do zamówienia.
- Wyszukaj produkt na liście produktów i kliknij Dodaj produkty do zamówienia.
- Uzupełnij pola w sekcji Informacje o zamówieniu:
- telefon
- Klient (login) – wpisz nazwę klienta
- pole dodatkowe 1 – wpisz faktura lub paragon, w zależności od tego jaki dokument chcesz wystawić dla klienta.
- Kliknij przycisk Zapisz.
- Uzupełnij wszystkie pola w sekcji Adres dostawy i kliknij przycisk Zapisz.
- Uzupełnij wszystkie pola w sekcji Dane do faktury i kliknij przycisk Zapisz.
Zamówienie zobaczysz na liście zamówień.
Dokument sprzedaży do zamówienia wygeneruje się, gdy wybierzesz odpowiedni status i klikniesz Przenieś.
Lista zamówień
Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
- W menu wybierz Więcej → Usługi.
- Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź.
- Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
- Kliknij przycisk Opcje → Lista zamówień. Zobaczysz listę zamówień z kolumnami:
- Zamówienie nr
- Dokument – numer faktury lub paragonu
- Status – zaktualizuje się, gdy zmienisz status zamówienia w swoim sklepie
- przycisk Wystaw dokument – możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.
Na widoku Lista zamówień dostępne są dwa rodzaje zamówień:
-
-
- przesłane do Symfonii eBiuro, bez dokumentu sprzedaży – wtedy dla zamówienia zobaczysz przycisk Wystaw dokument.
- przesłane do Symfonii eBiuro, z wystawionym dokumentem sprzedaży – wtedy zobaczysz numer dokumentu w kolumnie Dokument.
-