Konfiguracja integracji z Base (dawniej BaseLinker)

Dagmara Chojnacka
Dagmara Chojnacka
  • Zaktualizowano

Dotyczy produktów: eBiuro

W programie Symfonia eBiuro możesz dodać integrację z platformą internetową Base (dawniej BaseLinker). Dzięki integracji zautomatyzujesz prowadzenie magazynu i wystawianie faktur dla swoich klientów. 

 

Konfiguracja integracji z Base

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro
  2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
  3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
  4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
  5. Zobaczysz okno Integracje e-commerce. Kliknij przycisk Dodaj integrację
  6. Odszukaj Base i kliknij Dodaj integrację
  7. Zobaczysz okno Konfiguracja sklepu. Uzupełnij pola:
      • Nazwa sklepu wpisz dowolną nazwę. Będzie się wyświetlała jako nazwa integracji na Twoim koncie w Symfonii eBiuro.
      • Twój Base token token pobierz ze swojego konta w Base. Aby to zrobić zaloguj się do swojego sklepu. Następnie w prawym górnym rogu kliknij w nazwę sklepu i wybierz Moje konto. Przejdź do zakładki API i w sekcji Twój token API, kliknij przycisk Kopiuj do schowka.
  8. Kliknij Zapisz. Zobaczysz nowe pola, które system uzupełni automatycznie:
      • Twój token
      • Twój sekretny kod.
  9. Kliknij przycisk Przetestuj połączenie. Gdy wynik testu będzie pozytywny, zobaczysz dodatkowe pola.
  10. Uzupełnij pola:
      • Numeracja faktury
      • Numeracja paragonu
      • Kierunek synchronizacji.
  11. Wybierz w polu Kierunek synchronizacji jedną z opcji:

      • Brak synchronizacji
      • z Symfonia eBiuro do sklepu
      •  ze sklepu do Symfonia eBiuro.

      

  12. Gdy wybierzesz jedną z synchronizacji, zobaczysz dodatkowe opcje:

      • Pobierz wszystkie produkty z eBiuro do sklepu lub Pobierz wszystkie produkty ze sklepu do eBiuro – zaznacz jeśli chcesz synchronizować istniejące już produkty.
      • Grupa produktowa do synchronizacji i Grupa cenowa możesz wybrać, które grupy chcesz zsynchronizować. Wtedy synchronizacja będzie dotyczyła wskazanych grup, a nie całej bazy produktowej. 
      • Zsynchronizuj stany magazynowe – zaznacz jeśli dla bazy produktów chcesz przenieść stany magazynowe z Symfonia eBiuro do Base. Wybierz z listy magazyn, który chcesz zsynchronizować.

        Opcja Zsynchronizuj stany magazynowe jest dostępna tylko wtedy, gdy w polu Kierunek synchronizacji zaznaczysz z Symfonia eBiuro do sklepu.

  13. Kliknij przycisk Zapisz

    Zobaczysz ekran Integracje e-commerce i zapisaną integrację z Base. Dla integracji są dostępne opcje:

      • Lista dokumentów możesz przejść do Listy dokumentów
      • Konfiguracja możesz przejść do widoku konfiguracji integracji, co pozwali Ci na edycję ustawień. Nie musisz usuwać i dodawać konfiguracji na nowo. 
      • Dezaktywuj możesz dezaktywować integrację 
      • Usuń integrację możesz usunąć integrację.

Jeśli w danej platformie masz więcej niż jeden sklep, możesz dodać kilka integracji w ramach tej samej platformy. 

Automatyczne akcje dla produktów

Wykonaj poniższe kroki, jeśli w ustawieniach konfiguracji połączenia jest wybrany kierunek synchronizacji ze sklepu do Symfonia eBiuro. W takiej sytuacji musisz zapisać trzy akcje automatyczne, które będą miały wpływ na tworzenie produktów, ich edycję oraz usuwanie. Poniższe kroki opisują jak zapisać automatyczną akcje, aby nowy produkt pojawił się w Symfonii eBiuro

  1. Zaloguj się na swoje konto w Base
  2. Kliknij pozycję Produkty w menu bocznym.
  3. Wybierz Automatyczne akcje
  4. Kliknij przycisk Dodaj automatyczną akcję.
  5. Wybierz Utworzony produkt w sekcji Zdarzenie.
  6. Wybierz Wywołaj URL w sekcji Wykonywane akcje.
  7. Wpisz w polu Url adres https://portal-api.ebiuro.paymento.pl/v1/product/sync/baselinker/integration_uuid?secretKey=secret_key&productId=[produkt_id]

      • integration_uuid znajdziesz w Symfonia eBiuro w ustawieniach konfiguracji w polu Twój token
      • secret_key – znajdziesz w Symfonia eBiuro w ustawieniach konfiguracji w polu Twój sekretny kod
  8. Kliknij przycisk Zapisz.
  9. Wykonaj kroki od 4 do 7 dla akcji edytowania produktu. Wybierz Edytowano produkt w sekcji Zdarzenia.
  10. Wykonaj kroki od 4 do 7 dla akcji usuwania produktu. Wybierz Usunięto produkt w sekcji Zdarzenia. Wpisz w polu Url adres https://portal-api.ebiuro.paymento.pl/v1/product/delete/baselinker/integration_uuid?secretKey=secret_key&productId=[produkt_id]

 

Automatyczne akcje dla zamówień

  1. Zaloguj się na swoje konto w Base
  2. Kliknij pozycję Zamówienia w menu bocznym.
  3. Wybierz Automatyczne akcje
  4. Kliknij przycisk Dodaj automatyczną akcję.
  5. Wybierz Ustawiono status w sekcji Zdarzenie.
  6. Wybierz status w polu Status zamówienia, np. Wysłane. Gdy na zamówieniu ustawisz status zgodny z ustawieniami w zadaniu automatycznym, zamówienie zostanie wysłane do Symfonii eBiuro. Dopiero wtedy w Symfonii eBiuro będzie dostępna opcja wystawienia faktury lub paragonu. 
    W ramach jednego zadania automatycznego możesz ustawić więcej niż jeden status.
  7. Wybierz wywołaj URL w sekcji Wykonywane akcje.
  8. Wpisz w polu Url adres https://portal-api.ebiuro.paymento.pl/v1/order/sync/baselinker/integration_uuid?secretKey=secret_key&orderId=[numer_zamowienia]
      • integration_uuid znajdziesz w Symfonia eBiuro w ustawieniach konfiguracji w polu Twój token
      • secret_key – znajdziesz w Symfonia eBiuro w ustawieniach konfiguracji w polu Twój sekretny kod
  9. Kliknij przycisk Zapisz.

Tworzenie zamówienia

  1. Zaloguj się na swoje konto w Base
  2. Kliknij pozycję Zamówienia → Lista zamówień w menu bocznym.
  3. Kliknij Dodaj zamówienie → Stwórz zamówienie
  4. Kliknij przycisk Dodaj produkt do zamówienia
  5. Wyszukaj produkt na liście produktów i kliknij Dodaj produkty do zamówienia
  6. Uzupełnij pola w sekcji Informacje o zamówieniu:
      • e-mail
      • telefon
      • Klient (login) wpisz nazwę klienta
      • pole dodatkowe 1 wpisz faktura lub paragon, w zależności od tego jaki dokument chcesz wystawić dla klienta.
  7. Kliknij przycisk Zapisz
  8. Uzupełnij wszystkie pola w sekcji Adres dostawy i kliknij przycisk Zapisz.
  9. Uzupełnij wszystkie pola w sekcji Dane do faktury i kliknij przycisk Zapisz.

Zamówienie zobaczysz na liście zamówień.

Dokument sprzedaży do zamówienia wygeneruje się, gdy wybierzesz odpowiedni status i klikniesz Przenieś.

 

Lista zamówień 

Aby wyświetlić listę zamówień wykonaj poniższe kroki.

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro
  2. W menu wybierz Więcej → Usługi.
  3. Odszukaj Sprzedaż online z e-commerce i kliknij Przejdź
  4. Kliknij przycisk Zarządzaj integracjami.
  5. Kliknij przycisk OpcjeLista zamówień. Zobaczysz listę zamówień z kolumnami: 
      • Zamówienie nr
      • Dokument numer faktury lub paragonu
      • Status zaktualizuje się, gdy zmienisz status zamówienia w swoim sklepie
      • przycisk Wystaw dokument możesz z tego poziomu ręcznie wystawić fakturę lub paragon.

Na widoku Lista zamówień dostępne są dwa rodzaje zamówień:

      • przesłane do Symfonii eBiuro, bez dokumentu sprzedaży wtedy dla zamówienia zobaczysz przycisk Wystaw dokument.
      • przesłane do Symfonii eBiuro, z wystawionym dokumentem sprzedaży wtedy zobaczysz numer dokumentu w kolumnie Dokument

 

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0