[eBiuro] Aktualizacja luty 2025

Marta Lament
Marta Lament
  • Zaktualizowano

Miło nam poinformować o najnowszej aktualizacji naszej aplikacji, która wprowadza kluczowe zmiany, dostosowując ją do nadchodzących wymogów prawnych oraz oczekiwań użytkowników. 

Co nowego?

1️⃣ Zmiany prawne 2025 – procedura VAT SME – Nasze oprogramowanie zostało przygotowane na zmiany wchodzące w życie od 1 stycznia 2025 r., umożliwiając księgowanie dokumentów wystawionych w ramach procedury VAT SME.

2️⃣ Zmiany prawne 2025 – zmiany podstaw składki zdrowotnej 2025 – Dostosowaliśmy aplikację do zmian w zakresie minimalnej składki zdrowotnej dla przedsiębiorców na podatku dochodowym oraz zaktualizowaliśmy podstawy dla podatników objętych ryczałtem.

3️⃣ Usprawnienia dla biur rachunkowych – Rozliczenia firm – Wprowadziliśmy zmiany zwiększające komfort pracy, dzięki czemu aplikacja jest teraz jeszcze bardziej intuicyjna, wydajna i lepiej dopasowana do Państwa unikatowych potrzeb.

Najważniejsze zmiany:

Procedura VAT SME obsługa zmiany prawnej pozwalającej na skorzystanie przez przedsiębiorców mających siedzibę działalności gospodarczej na terytorium Unii Europejskiej ze zwolnienia z VAT w innych państwach członkowskich EU. Korzystanie z udogodnień VAT SME jest dobrowolne i wymaga od przedsiębiorcy rejestracji do tej procedury. Obecne zmiany udostępniają użytkownikom możliwość księgowania dokumentów w ramach procedury oraz wydruk zestawienia podsumowującego transakcje VAT SME. Więcej o VAT SME:

Jak wystawić fakturę sprzedaży z procedurą VAT SME

Jak wprowadzić fakturę zakupu z procedurą VAT SME

Jak pobrać raport VAT-SME

Zmiany dot. Podstawy składki zdrowotnej – zmiany prawne powodują, że od roku 2025 przychód ze sprzedaży środka trwałego nie będzie zwiększał podstawy składki zdrowotnej. W aplikacji wprowadziliśmy możliwość oznaczania i ewidencjonowania zapisów dot. środków trwałych dla celów składki zdrowotnej.  Więcej o wyliczaniu zaliczki PIT-5

Rozliczenia firm – zmiana układu danych oraz zmiany wydajnościowe aplikacji – zmiany, których głównym celem jest zwiększenie szybkości działania w obszarze rozliczeń firm wysyłanych do klientów biura rachunkowego oraz uporządkowanie dostępnych danych. Więcej o zmianie

Zmiany w obszarze dowodów wewnętrznych – w odpowiedzi na potrzeby i zgłoszenia zostało przygotowane rozwiązanie obsługujące walutowy dowód wewnętrzny (od wystawienia dowodu, przez operacje, do zaksięgowania dowodu walutowego).

 

Inne interesujące nowości, zmiany i poprawki:

  • Kadry i płace: wybór elementów dodatkowych na wydrukach list płac i wypłat – pozwala na dobór dodatkowych elementów na wydrukach płacowych: wymiar czasu pracy, kod tytułu ubezpieczenia, ilość przepracowanych godzin. Więcej o zmianie
  • Deklaracje roczne PIT – poprawki dot. wydruku numeru referencyjnego na deklaracjach wysłanych do urzędu
  • Dla klientów przenoszących dane z MKP do eBiura – usprawnienia w zakresie importu środków trwałych do eBiura
  • Księgowanie zaawansowane – dostępny dodatkowy parametr data sprzedaży do obsługi niektórych procedur księgowych
  • Wyliczenia zaliczek podatkowych PIT-5 – poprawka dot. wyliczania podatku przy zbiegu parametrów ulgi podatkowej PIT-O oraz dochodu w drugim progu podatkowym

Zespół Symfonia eBiuro

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 1