Miło nam poinformować o najnowszej aktualizacji naszej aplikacji, która wprowadza kluczowe zmiany, dostosowując ją do nadchodzących wymogów prawnych oraz oczekiwań użytkowników.
Co nowego?
1️⃣ Zmiany prawne 2025 – procedura VAT SME – Nasze oprogramowanie zostało przygotowane na zmiany wchodzące w życie od 1 stycznia 2025 r., umożliwiając księgowanie dokumentów wystawionych w ramach procedury VAT SME.
2️⃣ Zmiany prawne 2025 – zmiany podstaw składki zdrowotnej 2025 – Dostosowaliśmy aplikację do zmian w zakresie minimalnej składki zdrowotnej dla przedsiębiorców na podatku dochodowym oraz zaktualizowaliśmy podstawy dla podatników objętych ryczałtem.
3️⃣ Usprawnienia dla biur rachunkowych – Rozliczenia firm – Wprowadziliśmy zmiany zwiększające komfort pracy, dzięki czemu aplikacja jest teraz jeszcze bardziej intuicyjna, wydajna i lepiej dopasowana do Państwa unikatowych potrzeb.
Najważniejsze zmiany:
Procedura VAT SME – obsługa zmiany prawnej pozwalającej na skorzystanie przez przedsiębiorców mających siedzibę działalności gospodarczej na terytorium Unii Europejskiej ze zwolnienia z VAT w innych państwach członkowskich EU. Korzystanie z udogodnień VAT SME jest dobrowolne i wymaga od przedsiębiorcy rejestracji do tej procedury. Obecne zmiany udostępniają użytkownikom możliwość księgowania dokumentów w ramach procedury oraz wydruk zestawienia podsumowującego transakcje VAT SME. Więcej o VAT SME:
Jak wystawić fakturę sprzedaży z procedurą VAT SME
Jak wprowadzić fakturę zakupu z procedurą VAT SME
Zmiany dot. Podstawy składki zdrowotnej – zmiany prawne powodują, że od roku 2025 przychód ze sprzedaży środka trwałego nie będzie zwiększał podstawy składki zdrowotnej. W aplikacji wprowadziliśmy możliwość oznaczania i ewidencjonowania zapisów dot. środków trwałych dla celów składki zdrowotnej. Więcej o wyliczaniu zaliczki PIT-5
Rozliczenia firm – zmiana układu danych oraz zmiany wydajnościowe aplikacji – zmiany, których głównym celem jest zwiększenie szybkości działania w obszarze rozliczeń firm wysyłanych do klientów biura rachunkowego oraz uporządkowanie dostępnych danych. Więcej o zmianie
Zmiany w obszarze dowodów wewnętrznych – w odpowiedzi na potrzeby i zgłoszenia zostało przygotowane rozwiązanie obsługujące walutowy dowód wewnętrzny (od wystawienia dowodu, przez operacje, do zaksięgowania dowodu walutowego).
Inne interesujące nowości, zmiany i poprawki:
- Kadry i płace: wybór elementów dodatkowych na wydrukach list płac i wypłat – pozwala na dobór dodatkowych elementów na wydrukach płacowych: wymiar czasu pracy, kod tytułu ubezpieczenia, ilość przepracowanych godzin. Więcej o zmianie
- Deklaracje roczne PIT – poprawki dot. wydruku numeru referencyjnego na deklaracjach wysłanych do urzędu
- Dla klientów przenoszących dane z MKP do eBiura – usprawnienia w zakresie importu środków trwałych do eBiura
- Księgowanie zaawansowane – dostępny dodatkowy parametr data sprzedaży do obsługi niektórych procedur księgowych
- Wyliczenia zaliczek podatkowych PIT-5 – poprawka dot. wyliczania podatku przy zbiegu parametrów ulgi podatkowej PIT-O oraz dochodu w drugim progu podatkowym
Zespół Symfonia eBiuro