[eBiuro] Wpis bezpośredni w nowej wersji Symfonia eBiuro

Dagmara Chojnacka
Dagmara Chojnacka
  • Zaktualizowano

W programie Symfonia eBiuro dostępna jest funkcja Dodaj wpis, która pozwala wprowadzać zapisy księgowe bezpośrednio do KPiR i rejestrów VAT. 

I. Funkcja Dodaj wpis przed zmianami

  • kwota netto wpisana po stronie rejestru VAT – system przenosił tę kwotę na stronę Księgowania do KPiR: do kolumny 7 dla przychodów i kolumny 10 dla kosztów
  • wybór kategorii – system zmieniał zapis pozycji w KPiR
  • kwota w rejestrze VAT i KPiR była zawsze taka sama – system nie pozwalał na modyfikację zapisów w KPiR
  • wybór kategorii, która zmienia wartość netto w KPiR, np. Koszty samochodu 75% – system nie przeliczał wartości na wpisach bezpośrednich.

 

II. Funkcja Dodaj wpis po zmianach

  • brak możliwości wyboru kategorii księgowej system księguje dane na podstawie wartości wskazanej w polu Odliczenie VAT
  • odblokowane pola do wpisania wartości po stronie KPiR
  • ręczne wpisywanie wartości w KPiR i rejestrze VAT system nie przeniesie wartości z rejestru VAT do KPiR

 

III. Zalety wprowadzania danych przez uproszczony formularz 

Funkcja jest dostępna dla:

  • dokumentów kosztowych – kliknij przycisk Dodaj koszt Zarejestruj dokument i zaznacz opcję Widok uproszczony
  • dokumentów przychodowych – kliknij przycisk Wystaw fakturę i zaznacz opcję Widok uproszczony.

Rejestrowanie dokumentów przychodowych i kosztowych poprzez uproszczone formularze wprowadzania dokumentów pozwala:

  • rejestrować wszystkie dokumenty w jednym miejscu
  • filtrować i sortować wszystkie wprowadzone dokumenty
  • szybko rejestrować dane z dokumentów – tak jak w przypadku wpisów bezpośrednich
  • ręcznie wprowadzać numer dla faktur przychodowych
  • wprowadzać wartości od kwoty netto lub kwoty brutto
  • wybrać kategorię księgową, która automatycznie przelicza wartości w KPiR oraz Rejestrze VAT
  • weryfikować wartości księgowane do KPiR oraz do Rejestru VAT w trakcie wprowadzania dokumentu
  • równocześnie zapisać i zaksięgować dokument  przycisk Zapisz i zaksięguj 
  • łatwo odszukać dokument kosztowy na liście wszystkich dokumentów, czyli w zakładce Dokumenty→ Wszystkie dokumenty.
  • odksięgować i edytować dokument.

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 1 z 1