Jak dodać nieobecność właściciela

Dagmara Chojnacka
Dagmara Chojnacka
  • Zaktualizowano

Dotyczy produktów: eBiuro, szybkafaktura.pl

W programie Symfonia eBiuro możesz dodawać nieobecności właściciela. Nieobecność wpływa na wysokość składek społecznych na deklaracjach ZUS. 

Zanim zaczniesz

Funkcja jest dostępna jeśli:

  1. w Dane i ustawienia Ustawienia księgowe →  Ustawienia księgowe w polu Forma działalności jest wybrane OSOBY FIZYCZNE PROWADZĄCE DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ
  2. na firmie jest dodany przynajmniej jeden pracownik.

Jak dodać nieobecność właściciela

Aby dodać nieobecność właściciela, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

  1. Przejdź do zakładki Księgowość Deklaracje ZUSZasiłki właściciela.
  2. Wskaż miesiąc, za jaki chcesz dodać nieobecność i kliknij przycisk Dodaj nieobecność
  3. Na formularzu wskaż:
      • jeden z rodzajów nieobecności Zwolnienie chorobowe lub Pobyt w szpitalu
      • Kod świadczenia/przerwy
      • datę rozpoczęcia i zakończenia.
  4. Kliknij przycisk Zapisz

Dodaną nieobecność możesz edytować i usunąć. Aby to zrobić, kliknij w kalendarzu na właściwy dzień, w którym jest dodana nieobecność. 

Jak wygenerować deklarację rozliczeniową

Aby wygenerować deklarację rozliczeniową, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.

  1. Przejdź do zakładki Księgowość   Deklaracje ZUS   Deklaracje rozliczeniowe i kliknij przycisk Dodaj deklarację.
  2. Opcja Częściowe składki jest już zaznaczona. W polu Liczba dni prowadzonej działalności w miesiącu zobaczysz liczbę dni, którą system wyliczył na podstawie wprowadzonych nieobecności. 
  3. Kliknij przycisk Dodaj

    Jeśli nie zatrudniasz pracowników, a potrzebujesz wykazać składki społeczne pomniejszone ze względu na przerwę w prowadzeniu działalności, skorzystaj z instrukcji Jak wykazać częściowe składki społeczne przedsiębiorcy

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0