W programie Symfonia eBiuro możesz dodawać nieobecności właściciela. Nieobecność wpływa na wysokość składek społecznych na deklaracjach ZUS.
Funkcja jest dostępna jeśli:
- w Dane i ustawienia → Ustawienia księgowe → Ustawienia księgowe w polu Forma działalności jest wybrane OSOBY FIZYCZNE PROWADZĄCE DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ
- na firmie jest dodany przynajmniej jeden pracownik.
I. Jak dodać nieobecność właściciela
Aby dodać nieobecność właściciela, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Krok 1: Przejdź do zakładki Księgowość → Deklaracje ZUS → Zasiłki właściciela.
Krok 2: Wskaż miesiąc, za jaki chcesz dodać nieobecność i kliknij przycisk Dodaj nieobecność.
Krok 3: Na formularzu wskaż:
- jeden z rodzajów nieobecności Zwolnienie chorobowe lub Pobyt w szpitalu
- Kod świadczenia/przerwy
- datę rozpoczęcia i zakończenia.
Krok 4: Kliknij przycisk Zapisz.
Dodaną nieobecność możesz edytować i usunąć. Aby to zrobić, kliknij w kalendarzu na właściwy dzień, w którym jest dodana nieobecność.
II. Jak wygenerować deklarację rozliczeniową
Aby wygenerować deklarację rozliczeniową, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Krok 1: Przejdź do zakładki Księgowość → Deklaracje ZUS → Deklaracje rozliczeniowe i kliknij przycisk Dodaj deklarację.
Krok 2: Opcja Częściowe składki jest już zaznaczona. W polu Liczba dni prowadzonej działalności w miesiącu zobaczysz liczbę dni, którą system wyliczył na podstawie wprowadzonych nieobecności.
Krok 3: Kliknij przycisk Dodaj.
Ważne! |
Jeśli nie zatrudniasz pracowników, a potrzebujesz wykazać składki społeczne pomniejszone ze względu na przerwę w prowadzeniu działalności, skorzystaj z instrukcji Jak wykazać częściowe składki społeczne przedsiębiorcy |
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Szczegółowe informacje, jak korzystać ze społeczności znajdziesz w instrukcji