Księgowanie importu towarów do pól P_25, P_26 oraz P_42 i P_43 deklaracji JPK_V7

Weronika Jackowska
Weronika Jackowska
  • Zaktualizowano

Dotyczy produktów: Symfonia eBiuro, szybkafaktura.pl

W tej instrukcji znajdziesz informacje, jak przygotować kategorię księgową oraz wprowadzić i zaksięgować fakturę dokumentującą import towarów rozliczany zgodnie z art. 33a ustawy o VAT. Gdy wykonasz opisane kroki, transakcja zostanie wykazana w deklaracji JPK_V7 w polach P_25, P_26 oraz P_42 i P_43.

Przygotowanie kategorii księgowej

Przed wprowadzeniem dokumentu przygotuj kategorię księgową przeznaczoną do ewidencji importu towarów rozliczanego zgodnie z art. 33a ustawy o VAT.

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro lub szybkafaktura.pl.
  2. Kliknij awatar w prawym górnym rogu ekranu i wybierz Dane i Ustawienia.
  3. Wybierz z listy Ustawienia księgowe → Kategorie.
  4. Kliknij Dodaj kategorię.
  5. Uzupełnij następujące pola:
    • Typ – Koszty
    • Kolumna KPiR
    • Metoda rozliczenia podatku
    • Metoda rozliczenia VAT
    • Odliczenie VAT – import towarów rozliczanych zgodnie z art. 33a.
  6. Kliknij Zapisz.

Kliknij na obraz, aby powiększyć

Wprowadzanie i księgowanie dokumentu

Aby zaksięgować fakturę dokumentującą import towarów, wykonaj poniższe kroki:

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro lub szybkafaktura.pl.
  2. Wybierz Dodaj koszt → Zarejestruj dokument.
  3. Wskaż kategorię księgową przeznaczoną do księgowania importu towarów.
  4. Dodaj kontrahenta.
  5. Uzupełnij dane dokumentu oraz pozycje faktury.
  6. Kliknij przycisk Wystaw.
  7. Zaksięguj dokument zgodnie z instrukcją Księgowanie dokumentów.

Gdy zaksięgujesz dokument i wygenerujesz deklarację JPK_V7, wartości z faktury zostaną wykazane w polach:

  • P_25
  • P_26
  • P_42
  • P_43

Kliknij na obraz, aby powiększyć

Kliknij na obraz, aby powiększyć

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0