Księgowanie podatku od wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych do pola P_36 deklaracji JPK_V7

Anita Tempska
Anita Tempska
  • Zaktualizowano

Dotyczy produktów: Symfonia eBiuro, szybkafaktura.pl

W tej instrukcji znajdziesz informacje, jak przygotować kategorię księgową oraz wprowadzić i zaksięgować dokument, aby wykazać podatek od wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych w deklaracji JPK_V7. Gdy wykonasz opisane kroki, wartość transakcji zostanie wykazana w polu P_36.

Przygotowanie kategorii księgowej

Przed wprowadzeniem dokumentu przygotuj kategorię księgową przeznaczoną do ewidencji podatku od wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych.

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl.
  2. Kliknij awatar w prawym górnym rogu ekranu i wybierz Dane i Ustawienia.
  3. Wybierz z listy Ustawienia księgowe → Kategorie.
  4. Kliknij Dodaj kategorię.
  5. Uzupełnij następujące pola:
    • Typ – Przychody
    • Kolumna KPiR
    • Metoda rozliczenia podatku – Rozliczaj
    • Metoda rozliczenia VAT – Rozliczaj
    • Odliczenie VAT – Podatek od wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych.
  6. Kliknij Zapisz.
Kliknij na obraz, aby powiększyć

Wprowadzanie i księgowanie dokumentu

Aby wykazać podatek od wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych, wykonaj poniższe kroki:

  1. Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl.
  2. Kliknij przycisk Wystaw fakturę.
  3. Wskaż kategorię księgową przeznaczoną do ewidencji podatku od wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych.
  4. Dodaj kontrahenta i uzupełnij produkt na pozycji.
  5. Kliknij przycisk Wystaw.
  6. Zaksięguj dokument zgodnie z instrukcją Księgowanie dokumentów.

Gdy zaksięgujesz dokument i wygenerujesz deklarację JPK_V7, wartość podatku zostanie wykazana w polu P_36.


Kliknij na obraz, aby powiększyć

Czy ten artykuł był pomocny?

Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 0 z 0