Dotyczy produktów: Symfonia eBiuro, szybkafaktura.pl
W tej instrukcji znajdziesz informacje, jak przygotować kategorię księgową oraz wprowadzić i zaksięgować dokument dotyczący zwrotu odliczonej lub zwróconej kwoty wydanej na zakup kas rejestrujących. Gdy wykonasz opisane kroki, transakcja zostanie wykazana w deklaracji JPK_V7 w polu P_34 części deklaracyjnej oraz K_34 części ewidencyjnej.
Przygotowanie kategorii księgowej
Przed wprowadzeniem dokumentu przygotuj kategorię księgową przeznaczoną do ewidencji zwrotu odliczonej lub zwróconej kwoty wydanej na zakup kas rejestrujących.
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl.
- Kliknij awatar w prawym górnym rogu ekranu i wybierz Dane i Ustawienia.
- Wybierz z listy Ustawienia księgowe → Kategorie.
- Kliknij Dodaj kategorię.
- Uzupełnij następujące pola:
- Typ – Przychody
- Kolumna KPiR
- Metoda rozliczenia podatku – Nie rozliczaj
- Metoda rozliczenia VAT – Rozliczaj
- Odliczenie VAT – zwrot odliczonej lub zwróconej kwoty wydatkowanej na zakup kas rejestrujących.
- Kliknij Zapisz.
Wprowadzanie i księgowanie dokumentu
Aby zaksięgować dokument dotyczący zwrotu odliczonej lub zwróconej kwoty wydanej na zakup kas rejestrujących, wykonaj poniższe kroki:
- Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro/szybkafaktura.pl.
- Kliknij przycisk Wystaw fakturę.
- Wskaż kategorię księgową przeznaczoną do ewidencji zwrotu odliczonej lub zwróconej kwoty wydanej na zakup kas rejestrujących.
- Dodaj kontrahenta.
- Uzupełnij pozycje dokumentu.
- Kliknij przycisk Wystaw.
- Zaksięguj dokument zgodnie z instrukcją Księgowanie dokumentów.
Gdy zaksięgujesz dokument i wygenerujesz deklarację JPK_V7, wartości zostaną wykazane:
- w polu P_34 części deklaracyjnej
- w polu K_34 części ewidencyjnej
Kliknij na obraz, aby powiększyć