Dotyczy: Księgowanie dokumentów w apps.symfonia.pl
W programie zastosowano mechanizm zamykania okresów rozliczeniowych. Głównym jego celem jest zablokowanie danych przed przypadkowymi zmianami, zwłaszcza po przygotowaniu i wysłaniu deklaracji do urzędów. Po zamknięciu miesiąca wszystkie dokumenty przychodowe i kosztowe zostaną zaksięgowane automatycznie. Będzie jednak istniała możliwość utworzenia jednorazowo wszystkich potrzebnych deklaracji i rozliczeń - w razie potrzeby można także otworzyć zamknięty miesiąc i doksięgować potrzebny dokument, bądź odksięgować i poprawić zaksięgowane wcześniej dokumenty.
Funkcjonalność zamknięcia miesiąca w programie dostępna jest pod poleceniami: Księgowość->Księgowanie dokumentów. Należy wskazać z kalendarza wybrany miesiąc księgowy i w sekcji Status miesiąca wybrać polecenie Zamknij miesiąc. Program wyświetli komunikat z potwierdzeniem wykonania operacji, w którym należy zatwierdzić jej wykonanie poleceniem Zapisz.