Ważne! |
Rozliczenia firm znajdziesz na głównym koncie biura rachunkowego. |
Aby wygenerować rozliczenie dla wybranej firmy, postępuj zgodnie z poniższymi krokami.
Krok 1: Zaloguj się do programu Symfonia eBiuro.
Krok 2: Wybierz konto główne biura rachunkowego.
Krok 3: Kliknij w przycisk Rozliczenia firm → Rozliczenia firm.
Krok 4: Wybierz miesiąc w polu Miesiąc księgowy.
Krok 5: Odszukaj firmę na liście. Możesz skorzystać Szukam firmy.
Krok 6: Kliknij przy firmie Opcje → Utwórz.
Krok 7: Zobaczysz okno Rozliczenie klienta. Pola Przychód działalności i Koszty działalności zostaną uzupełnione automatycznie na podstawie zaksięgowanych dokumentów i po wygenerowaniu PIT5.
Krok 8: Wskaż z listy lub uzupełnij pola:
- Rodzaj podatku
- Termin płatności
- Konto do wpłaty
- Kwota.
Krok 9: Jeśli potrzebujesz dodaj kolejne pozycje. Aby to zrobić kliknij przycisk Dodaj kolejny i uzupełnij pola.
Krok 10: Dodaj:
- obligatoryjnie ─ wiadomość do klienta w polu Notatka, do 4095 znaków
- opcjonalnie ─ załączniki, kliknij przycisk Wybierz plik i wskaż pliki do przesyłki do 20MB.
Krok 11: Kliknij przycisk Zapisz lub Zapisz i Wyślij.
Ważne! |
System wyśle rozliczenie do użytkownika, który na koncie klienta ma rolę Właściciel oraz zarząd/pełnomocnik/księgowy. Jeśli na koncie klienta nie ma takiego użytkownika, system wyśle rozliczenie do opiekuna księgowego. Tytuł maila to Podsumowanie miesiąc/rok np. Podsumowanie 11/2024. |
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Szczegółowe informacje, jak korzystać ze społeczności znajdziesz w instrukcji