Rozliczenia firm są dostępne w pakietach dedykowanym biurom rachunkowym czyli:
w podstawowej wersji Pakietu Premium
lub
w Pakiecie Standard jako dodatkowo płatny element.
Funkcja dostępna jest na kontach biur rachunkowych w głównym Menu w zakładce Rozliczenia firm.
Po wejściu w zakładkę Rozliczenia firm -> Rozliczenia firm pojawi się okno wskazania miesiąca księgowego oraz lista obsługiwanych firm.
Po prawej stronie obok każdej firmy będzie do wybrania ścieżka Opcje-> Utwórz, której wskazanie wygeneruje Raport Rozliczenia firmy.
Po utworzeniu raportu dane w polach Przychód działalności i Koszty działalności zostaną uzupełnione automatycznie na podstawie zaksięgowanych dokumentów i po wygenerowaniu JPK_V7.
W kolejnych sekcjach możliwe jest uzupełnienie kwot pozostałych podatków ich terminów płatności i kont bankowych na które opłaty mają być wykonywane.
Dodatkowo należy uzupełnić pole Wiadomość dla klienta. W tym polu można wpisać dowolną treść, którą chcemy dostarczyć klientowi.
Opcjonalnie do raportu można dodać załączniki w różnych formatach.
Rozliczenie można tylko Zapisać lub od razu Zapisać i wysłać do klienta.
Wiadomości zostanie wysłana na adres mailowy do wszystkich użytkowników z rolami zarząd/ pełnomocnik/księgowy i właściciel, którzy zostali dodani we wskazanej firmie dla której tworzony jest raport w zakładce Dane i Ustawienia>Użytkownicy.
Tytuł maila, który otrzyma odbiorca to Podsumowanie miesiąc/rok np. Podsumowanie 5/2023.
Użytkownik ma możliwość pobrania zbiorczego raportu rozliczeń w formacie csv.