Zarówno dla faktur sprzedaży jak i zakupu można w systemie wprowadzić faktury korygujące. W tym celu należy z poziomu listy dokumentów kliknąć:
- Opcje > Wystaw korektę, dla faktur sprzedaży wystawionych w systemie
- Opcje > Wprowadź korektę, dla faktur zakupu wprowadzonych ręcznie w systemie
WAŻNE. Faktury korygujące można wprowadzać tylko dla faktur wprowadzonych ręcznie w systemie. Jeżeli dokument został dodany przez OCR lub zaimportowany z pliku, to nie można dla niego wystawić korekty.
Czy można wprowadzić w systemie fakturę korygującą bez konieczności wprowadzenia faktury korygowanej?
- ręczne wprowadzenie danych przez formularz nie jest możliwe, system wymaga wcześniejszego wprowadzenia faktury korygowanej
- wprowadzenie faktury korygującej przez OCR jest możliwe, na widoku weryfikacji wystarczy zaznaczyć, że jest to faktura korygująca oraz opcjonalnie (pole nie jest wymagane) uzupełnić numer dokumentu korygowanego
WAŻNE. Na fakturze korygującej dodanej przez OCR na liście pozycji wprowadza się "wartość korekty". Jeżeli jest to faktura korygująca zmniejszająca, wówczas należy wprowadzić wartości in minus