Symfonia eBiuro umożliwia wprowadzanie środków trwałych i wykonywanie odpisów amortyzacyjnych.
Dodawanie nowego środka trwałego, którego amortyzacja dopiero się rozpocznie, jest opisane w artykule Dodawanie środka trwałego
Ale jak dodać w Symfonii eBiuro środek trwały, którego amortyzacja już jest prowadzona w innym systemie?
W tym celu:
- otwórz zakładkę Księgowość > Środki trwałe
- kliknij przycisk Dodaj środek trwały
- na formularzu w sekcji Dokumenty zakupu uzupełnij dwa pola:
- suma odpisów amortyzacyjnych na koniec poprzedniego roku - jeżeli w poprzednich latach ten środek trwały był amortyzowany to w tym polu podaj sumę wykonanych odpisów na koniec roku poprzedzającego rok od którego kontynuujesz amortyzację w Symfonii eBiuro; np. jeżeli amortyzację chcesz kontynuować od miesiąca 2023-03 to podaj sumę odpisów na dzień 2022-12-31
- suma odpisów amortyzacyjnych w bieżącym roku - jeżeli dla tego środka trwałego były już robione jakieś odpisy amortyzacyjne w tym roku, to w tym polu wprowadź ich sumę; np. jeżeli amortyzację chcesz kontynuować od miesiąca 2023-03 to podaj sumę odpisów na dzień 2023-02-28
- następnie w sekcji Dane ogólne w polu Rozliczany od wybierz z kalendarza miesiąc od którego rozpoczniesz wykonywać odpisy amortyzacyjne w Symfonii eBiuro
Na podstawie danych wprowadzonych na formularzu dodawania środka trwałego system przygotuje plan amortyzacji na kolejne okresy.
WAŻNE. Do Symfonii eBiuro nie są przenoszone dane o poszczególnych odpisach amortyzacyjnych, wprowadzane są jedynie sumy odpisów.