INTEGRACJA Z PLATFORMĄ SHOPER NIE JEST JESZCZE WDROŻONA
NINIEJSZA INSTRUKCJA MA JEDYNIE CHARAKTER INFORMACYJNY
O WDROŻENIU TEJ FUNKCJONALNOŚCI BĘDZIEMY INFORMOWALI
Poniższa instrukcja opisuje następujące elementy:
- Logowanie do panelu administracyjnego platformy Shoper
- Zamówienia
- Obsługa wygenerowanych faktur po stronie Symfonia eBiuro
Konfigurowanie integracji Symfonii eBiuro z Shoperem
Logowanie do panelu administracyjnego platformy Shoper
Na ekranie logowania do panelu administracyjnego:
- podaj email oraz hasło i kliknij przycisk ZALOGUJ SIĘ
- lub w przypadku, gdy nie pamiętasz hasła, skorzystaj z funkcji Nie pamiętam hasła
Zainstalowanie aplikacji
W menu bocznym otwórz zakładkę Dodatki i integracje, wyszukaj integrację z systemem Symfonia eBiuro i kliknij przycisk ZAINSTALUJ APLIKACJĘ
lub przejdź do szczegółowego opisu integracji klikając w jej nazwę Symfonia eBiuro i z tego poziomu kliknij przycisk ZAINSTALUJ APLIKACJĘ
W kolejnym kroku zaznacz okienko akceptacji regulaminu i kliknij przycisk Instaluj
Po wykonaniu powyższej czynności w Appstore wyświetlona zostanie informacja o tym, że aplikacja została zainstalowana
Logowanie do aplikacji Symfonia eBiuro
W menu bocznym przejdź do zakładki Dodatki i integracje > Moje aplikacje a następnie kliknij w nazwę integracji Symfonia eBiuro
W kolejnym kliknij w przycisk KONFIGURACJA
Na formularzu logowania do systemu Symfonia eBiuro wpisz adres email oraz hasło swojego użytkownika.
Uwaga: Sesja logowania trwa 30 minut. Jeżeli przez 30 minut Użytkownik nie wykona żadnej czynności nastąpi automatyczne wylogowanie.
Pierwsza konfiguracja ustawień integracji w Symfonii eBiuro
Po pierwszym zalogowaniu się do Symfonii eBiuro wyświetlony zostanie komunikat informujący o tym, że na chwilę obecną system nie ma zapisanej żadnej konfiguracji ze sklepem.
Na tym etapie będziemy wprowadzisz domyślne ustawienia i zapiszesz integrację
Formularz konfiguracji ustawień zawiera kilka sekcji z których dane będą miały bezpośredni wpływ na generowanie faktur do zamówień. Dane które zostaną na tym etapie zapisane będzie można zmienić w dowolnym momencie.
Dane wprowadzane na formularzu należy zapisać klikając przycisk Zapisz.
Kiedy wystawić faktury
W tej sekcji należy wybrać status jaki musi otrzymać zamówienie, aby faktura została automatycznie wygenerowana.
Domyślną wartością jest nigdy, wybierz ten status, który będzie odpowiadał twojemu procesowi sprzedaży.
Dodawanie kontrahentów do bazy Symfonii eBiuro
W momencie generowania faktury do zamówienia, dane kontrahenta mogą zostać zapisane w bazie systemu Symfonii eBiuro. Aby tak się stało, okienko Kontrahent incydentalny należy pozostawić puste.
W przypadku zaznaczenia okienka, podczas generowania faktury dane kontrahenta zostaną jednorazowo wykorzystane tylko i wyłącznie na potrzeby wystawienia tej konkretnej faktury. Nie zapiszą się w bazie.
Domyślnie okienko jest puste (niezaznaczone).
Wiązanie produktów
Symfonia eBiuro umożliwia import bazy produktów z pliku csv/xls.
W złożonym zamówieniu z poziomu Shopera znajdują się konkretne produkty. W momencie generowania zamówienia integracja umożliwia tworzenie powiązania konkretnych pozycji faktury z produktami znajdującymi się w bazie produktów Symfonii eBiuro. Kryterium tworzenia powiązania jest kod produktu.
Domyślnie okienko jest puste (niezaznaczone).
Automatyczna wysyłka faktur
Generowana faktura może być automatycznie wysyłana do kontrahenta na adres email. W tym celu należy zaznaczyć poniższą funkcję.
Alternatywą się logowanie się bezpośrednio do Symfonii eBiuro i wysyłanie faktur z poziomu tej aplikacji. Faktury można wysyłać zarówno pojedynczo jak i zbiorczo.
Domyślnie okienko jest puste (niezaznaczone).
Termin płatności
Generowana faktura zawiera informację o terminie płatności. Należy wybrać z rozwijanej listy ten termin, który ma się znaleźć na fakturach.
Stawka VAT
Każda pozycja faktury zawiera informację o stawce VAT.
Stawkę VAT należy wybrać z poniższej listy.
Uwaga: Jeżeli nie jesteś podatnikiem VAT wybierz stawkę zw (sprzedaż zwolniona). Na wydruku faktury automatycznie zostanie umieszczona informacja o podstawie zwolnienia z VAT.
Nazwa kosztu dostawy
Jednym ze składowych zamówienia jest koszt dostawy. W poniższym polu należy podać nazwę kosztu dostawy, która ma być prezentowana na wygenerowanej fakturze.
Numeracja faktur
Każda faktura otrzyma konkretny numer. W poniższym polu można sparametryzować swój schemat numeracji, jeżeli ten zaproponowany przez system nie jest dla Ciebie odpowiedni. W celu zmiany schematu należy kliknąć Zmień a następnie ustawić własny format numeru.
Rachunek
Faktura płatna przelewem będzie miała informację o rachunku bankowym.
W poniższym polu można wprowadzić dane rachunku bankowego który ma być automatycznie umieszczany na wydruku faktury.
Zamówienia
Zakładka Zamówienia umożliwia wykonanie następujących akcji:
- Wystawienie faktury – dla zamówienia, do którego nie wystawiono jeszcze faktury, można wygenerować dokument sprzedaży klikając Opcje > Wystaw fakturę
- Pobranie wydruku pdf faktury - jeżeli do zamówienia jest już wygenerowana faktura, to po kliknięciu w jej numer nastąpi automatyczne pobranie jej wydruku
Obsługa wygenerowanych faktur po stronie Symfonia eBiuro
Pełne repozytorium wygenerowanych faktur wraz z dodatkowymi informacjami (np. o wysyłce faktury do kontrahenta, stanie płatności itp.) jest dostępne po zalogowaniu bezpośrednio do Symfonii eBiuro.
Faktury sprzedaży są prezentowane w zakładce Dokumenty > Sprzedaż