I. Jak podpisać i wysłać deklarację JPK V7
Krok 1: Przygotuj środowisko techniczne zgodnie z instrukcją Jak przygotować środowisko techniczne do podpisywania plików JPK V7 – jeśli podpisujesz deklarację po raz pierwszy.
Krok 2: Utwórz deklarację JPK V7 zgodnie z punktem II. Jak wygenerować deklarację JPK V7 instrukcji Jak wygenerować deklaracje JPK V7
Krok 3: Przejdź do zakładki Księgowość → Deklaracje i rozliczenia podatkowe → Obowiązkowe rozliczenia miesięczne.
Krok 4: Kliknij przycisk Wyślij przy deklaracji, a następnie w oknie Wybierz sposób podpisania deklaracji JPK V7 zaznacz trzecią opcję – Certyfikowany podpis elektroniczny i naciśnij Wybierz.
Krok 5: W oknie Podpisz JPK V7 naciśnij Podpisz. Uruchomi się aplikacja Szafir SDK Web.
Krok 6: W oknie Szafir SDK – komponent do składania i weryfikacji podpisów elektronicznych kliknij Podpisz.
Ważne!
Poniżej przedstawiamy logowanie dla podpisu SimplySign.
Jeśli korzystasz z innego podpisu zastosuj się do komunikatów, które zobaczysz na ekranie.
Krok 7: W oknie SimplySign Desktop wpisz identyfikator oraz token i kliknij Ok.
Krok 8: W oknie Logowanie do karty wpisz PIN.
Deklaracja JPK V7 zostanie wysłana do bramki dokumentów Ministerstwa Finansów.
Potwierdzenie wysyłki zobaczysz w:
- Szafir SDK Web (KIR):
- Symfonia eBiuro:
Gdy klikniesz Zakończ w zakładce Księgowość → Deklaracje i rozliczenia podatkowe pojawi aktualny status dla wysłanej deklaracji.
II. Jak cofnąć wysyłkę deklaracji
Jeśli po wysłaniu deklaracji JPK V7 w programie Symfonia eBiuro nie widzisz do pobrania UPO, możesz skorzystać z opcji cofnięcia wysyłki deklaracji. Taka opcja dostępna jest po 3 dniach od daty wysłania deklaracji. Aby to wykonać:
- przejdź do Księgowość → Deklaracje i rozliczenia podatkowe
- wybierz miesiąc księgowy
- przy deklaracji JPK V7 kliknij Cofnij.
Po wykonaniu tej zmiany możesz ponownie wysłać deklarację.
Sprawdź, jak w inny sposób podpisać deklarację JPK V7:
- Jak podpisać deklarację JPK V7 kwotą przychodu i wysłać ją do Urzędu Skarbowego
- Jak podpisać deklarację JPK V7 za pomocą Profilu zaufanego i wysłać ją do Urzędu Skarbowego
Masz pytania?
Dołącz do nas! Zaloguj się do Społeczności Klientów Symfonii i zadaj pytanie w obszarze wiedzy,
który Cię interesuje.
Szczegółowe informacje, jak korzystać ze społeczności znajdziesz w instrukcji